Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er av den oppfatning at homofili er en psykisk lidelse

Jeg er av den oppfatning at slikt trangsyn er en psykisk lidelse.

Trangsyn? Fordi jeg mener det er feil at to gutter forelsker seg i hverandre?

Føler frasen: "Homofili er normalt, og det har alltid vært det!" begynner å bli litt oppbrukt.

Endret av Gynekologen
Lenke til kommentar
Jeg er av den oppfatning at homofili er en psykisk lidelse

Jeg er av den oppfatning at slikt trangsyn er en psykisk lidelse.

Trangsyn? Fordi jeg mener det er feil at to gutter forelsker seg i hverandre?

Ja. En slik fordømmende, ondsinnet generalisering kun basert på kjønn og legning er totalt blottet for empati og forståelse av at andre ikke er prikk lik en selv.

Lenke til kommentar
Jeg er av den oppfatning at homofili er en psykisk lidelse

Jeg er av den oppfatning at slikt trangsyn er en psykisk lidelse.

Trangsyn? Fordi jeg mener det er feil at to gutter forelsker seg i hverandre?

Ja. En slik fordømmende, ondsinnet generalisering kun basert på kjønn og legning er totalt blottet for empati og forståelse av at andre ikke er prikk lik en selv.

Så jeg er en kald og kynisk person fordi jeg mener homofili er en mild psykisk lidelse?

Lenke til kommentar
Så jeg er en kald og kynisk person fordi jeg mener homofili er en mild psykisk lidelse?
Vel... Om du virkelig vil ha min mening; vet ikke med kald og kynisk. Til det kjenner jeg deg ikke nok. Men du er definitivt en person med til dels u-utviklede empatiske evner. Vil ikke gå så langt som å trekke en sammenligning med en sosiopat, men i korte trekk så vil jeg si at du mangler en evne som hos de fleste normale mennesker er ferdig utviklet i løpet av pubertetstid senest. Nå kjenner jeg ikke alderen din da, så det kan jo ha en naturlig forklaring. Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Ikkje søren at eg gidder å lese 25 sider, kan eg bare få eit svar på eit spørsmål?

 

Om homofili er naturleg eller unaturleg, medfødt eller mote, sinnslidelse eller ikkje: kva er problemet med det? PLager det nokon at nokon er homofile? Skader det nokon? Eg kan liksom ikkje komme på eit problem med det.

 

Nokon som har noko å sei?

Her er ett par.

 

1. Det har blitt undertrykket i lang tid, så det er nytt for dagens mennesker. Og mennesker er en konservativ art som lenge har tjent på å frykte nye og annerledes ting.

2. Hetrofile personer syns homofili blandt menn er ekkelt. Og når noe er ekkelt, så er det mye enklere å være i mot det.

2. Den vestlige verdenen er dominert av midtøstens mytologi. Som annser homofili for å være noe svært negativt. Og mange tror den mytologien representerer visdom og moralsk sannhet.

3. Evolusjon gjennom naturlig utvalg krever at avkom produseres. Hvis man ignorerer alle andre faktorer som spiller inn, og bare tar det elementet i betraktning så er det lett å tro homofili vil bremse vår utvikling.

4. Mange har en følelse at barn vil få en såpass mye bedre oppdragelse av to fra forskjellig kjønn, enn to fra samme kjønn. At verden vil bli et verre sted hvis vi behandler homofile som alle andre.

Lenke til kommentar
Og du er en person med en IQ under 50 som lever i troen om at "verden er rosenrød"?

Tviler jeg sterkt på, ettersom personer med under 50 i IQ neppe kan skrive eller formulere seg slik L4r5 gjør.

 

Jeg vil uansett ha kildesitering på grunnlaget du har for å kalle homofili en mild psykisk lidelse, ettersom all annen forsking strider imot.

Lenke til kommentar
Og du er en person med en IQ under 50 som lever i troen om at "verden er rosenrød"?

Tviler jeg sterkt på, ettersom personer med under 50 i IQ neppe kan skrive eller formulere seg slik L4r5 gjør.

 

Jeg vil uansett ha kildesitering på grunnlaget du har for å kalle homofili en mild psykisk lidelse, ettersom all annen forsking strider imot.

Det er min mening, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Og du er en person med en IQ under 50 som lever i troen om at "verden er rosenrød"?

Virker som om alle som har et realistisk forhold til homofili blir stemplet som usympatiske

Problemet, lille venn, er at vi ikke er helt enig om hva som er realistisk. Jeg, for eksempel, ser på hvordan de reelle forholdene er. Det er tross alt det realistisk betyr.

 

Andre, du for eksempel, stempler alt ikke stemmer 100% med ens egne preferanser som ekkelt og galt.

Lenke til kommentar
Neida... Ok. Er egentlig ikke morsomt, bare i øyeblikket :p.

Men.. seriøst.. det er ikke naturlig. Og har det slått dere hvor jævli mobba den ungen vil bli når alle finner ut at han har homoforeldre? Det er ikke naturlig. Stakkars unge. Må tenke på ungen, ikke homoene her.

 

Nå finner vel barn stort sett de mest absurde grunner for å mobbe, og personen slik jeg husker redegjørelse fra en som visste noe om dette blir først plukket ut pga personen viser seg svak eller stikker ut, og etter hvert så kommer argumentene.

Sånn sett kunne indiviet ha blitt mobbeoffer, og når mobberne konfronteres så kommer argumentene, ikke nødvendigvis at det var de som trigget det i utgangspunktet.

 

Videre er det en absurd tankegang å anta automatisk at homofile foreldre = mobbing da dette ikke baserer seg på noe bevist studie eller tall :)

 

Kunne dere tenkt dere å bli oppdratt av to homoer? Ville dere hatt med dere vennene deres hjem? Unger sanser fort når noe ikke stemmer.

 

Ikke noe problem med det nei :)

 

 

Og du er en person med en IQ under 50 som lever i troen om at "verden er rosenrød"?

Virker som om alle som har et realistisk forhold til homofili blir stemplet som usympatiske

 

 

spørs: realistisk i dette tilfellet er basert på din subjektive mening om hva som er rett og galt, ergo så definerer du hva som skal være riktig og galt.

Det blir sånn sett feil å bruke dette som utgangspunkt for å hevde at vi automatisk stempler alle som sier oss i mot, vi mener bare noe annet, og personer som stort sett bruker herkseteknikker ala det å definere legningen som pyskisk lidelse m.m. (Jocke sa vel mye verre ting i starten) kan fint kalles usympatisk da det kun holder seg innenfor en meget snevert perspektiv, ala ditt :)

 

Og du er en person med en IQ under 50 som lever i troen om at "verden er rosenrød"?

Tviler jeg sterkt på, ettersom personer med under 50 i IQ neppe kan skrive eller formulere seg slik L4r5 gjør.

 

Jeg vil uansett ha kildesitering på grunnlaget du har for å kalle homofili en mild psykisk lidelse, ettersom all annen forsking strider imot.

Det er min mening, enkelt og greit.

 

Yes, dette er et vinner argument....*sukk*, nå får du vitterlig gi deg å trolle...

Lenke til kommentar
Om man ikke velger å være homo, hvorfor har vi da denne diskusjonen? Man har jo eksempler på kristenfundamentalister som har blitt kurert for denne "sykdommen".

Jeg tviler på at de har blitt "kurert". Er nok mer en form for denial, et fengsel for sinnet kan man si.

 

Lurer også på hvordan du forklarer de gamle grekernes syn på sex mellom menn. Kan ikke det kalles en "moteting"?

Det er nok mer at homofili var så akseptert at folk ikke skjulte det, ikke at folk ble homofile fordi det var en mote.

 

Ellers så har txvz et meget godt poeng. Blir for dumt å påstå at homofili er naturlig så lenge det ikke finnes vitenskaplig grunnlag for påstanden. Ellers så er hele den "naturlig" diskusjonen virkelig gått ut på dato siden 90% av debattantene opererer med sin egen definisjon av hva som er "naturlig".

Hva vil det si at noe er natulig da?

 

Hvis "naturlig" betyr at noe ikke er kunstig, så er homofili helt naturlig. Flere dyrearter driver med det, ikke bare homo sapiens.

 

Kjønn og seksuell legning er ikke svart hvitt, som jeg har sagt før. Man er ikke enten hetero- eller homofil, man befinner seg på en skala mellom de to (hvor bifile vil ligge rundt 50%). Samme gjelder kjønn. XX/XY kromosomer vil bestemme hvilke organer du får, men ditt "mentale kjønn" befinner seg på en skala.

 

 

EDIT: Var visst litt sent ute. Merket ikke at det var en ekstra side med innlegg.

 

EDIT 2: Gynekologen, les det siste avsnittet der (ikke edit).

 

Du sier det er en psykisk lidelse. Er det en lidelse eller er det bare en "psykisk forskjell"? Jeg stemmer for det siste. Ingen er like og seksuell legning er ikke et unntak fra det.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Jeg kjenner en person som er "sønn" av to menn. Han blir regelrett mobbet, og han har vurdert flere ganger å rømme hjemmefra.

Hvorfor har jeg en sterk følelse av at du er en som har skrevet tidligere i tråden og som vil bruke en gjestepost for å støtte dine tidligere innlegg? :hmm:

 

Om det derimot skulle stemme så må jeg bare beklage, men det endrer ikke det faktum at innlegget ditt ikke betyr noe for spørsmålet om homofile foreldre er skadelig for unger.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...