Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Syns alle de som forsvarer homofile her er veldig arrogante. Greit nok at de som kritiserer homofili har veldig mange dårlige poeng, men dere kritiserer de på samme måte som de kritiserer homofili. Etter min mening er dere like alle sammen. Det virker som om de som forsvarer homofili mener ganske bevisst at de har rett og alle som mener motsatt er enten dumme, trangsynte eller noe annet negativt.

Dere ser faktisk ned på de som ikke deler deres syn på samme måte som gjerne andre ser ned på homofili.

Hvis dere forventer at folk skal respektere folk som er homfile, må dere respektere at ikke alle folk deler deres oppfatning av hva som er rett og galt.

 

Har kanskje gjentatt meg selv litt her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns alle de som forsvarer homofile her er veldig arrogante. Greit nok at de som kritiserer homofili har veldig mange dårlige poeng, men dere kritiserer de på samme måte som de kritiserer homofili. Etter min mening er dere like alle sammen. Det virker som om de som forsvarer homofili mener ganske bevisst at de har rett og alle som mener motsatt er enten dumme, trangsynte eller noe annet negativt.

Dere ser faktisk ned på de som ikke deler deres syn på samme måte som gjerne andre ser ned på homofili.

Hvis dere forventer at folk skal respektere folk som er homfile, må dere respektere at ikke alle folk deler deres oppfatning av hva som er rett og galt.

 

Har kanskje gjentatt meg selv litt her..

Vi respekterer ikke rasisme. Hvorfor tror du at så mange homofile tar sjølvmord? På grunn av folk som hele tida kritiserer og ser ned på homofile ! Det er akkurat som noen skulle talt stygt om at svarte mennesker har de samme rettigheter som oss"hvite" ! Du kan verken hjelpe for at du er homofil er svart !

Lenke til kommentar
Vi respekterer ikke rasisme. Hvorfor tror du at så mange homofile tar sjølvmord? På grunn av folk som hele tida kritiserer og ser ned på homofile ! Det er akkurat som noen skulle talt stygt om at svarte mennesker har de samme rettigheter som oss"hvite" ! Du kan verken hjelpe for at du er homofil er svart !

 

Jeg fikk lyst til å ta selvmord! :( Når dere sa sånne ting om meg også! Rasist?! Uff :(

 

Nei, jeg har ikke noe i mot homoer. Er det egentlig greit å si homo...? Er det noe annet ord man skal bruke forresten?

Bare syntes ikke det blir riktig om de skal ha unger. Men har fordøyd det litt, og vet sannlig ikke lenger. Unger som blir addoptert kan vel velge om de vil ut av huset?

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke noe i mot homoer. Er det egentlig greit å si homo...? Er det noe annet ord man skal bruke forresten?

Bare syntes ikke det blir riktig om de skal ha unger. Men har fordøyd det litt, og vet sannlig ikke lenger. Unger som blir addoptert kan vel velge om de vil ut av huset?

Jeg finner ikke noe galt i å si homo. :) Jeg er også av de som mener at det er greit å si neger. Så lenge det blir brukt i en positiv sammenheng. Da dette bare bygger ned fordommer. :) Men her må også vi homser selv, ta et lite tak. Og ikke rope brann brann, hver gang noen sier homo.

 

Og, en unge som er adoptert, burde, hvertfall få velge om h*n faktisk vil bo hos sine adoptivforeldre. Dog, jeg tror de aller fleste vil sette større pris på å bo hos to mammaer, eller to pappaer, enn et overfylt barnehjem nede i Kina eller Sør-Afrika. :)

Lenke til kommentar
Syns alle de som forsvarer homofile her er veldig arrogante. Greit nok at de som kritiserer homofili har veldig mange dårlige poeng, men dere kritiserer de på samme måte som de kritiserer homofili. Etter min mening er dere like alle sammen. Det virker som om de som forsvarer homofili mener ganske bevisst at de har rett og alle som mener motsatt er enten dumme, trangsynte eller noe annet negativt.

Dere ser faktisk ned på de som ikke deler deres syn på samme måte som gjerne andre ser ned på homofili.

Hvis dere forventer at folk skal respektere folk som er homfile, må dere respektere at ikke alle folk deler deres oppfatning av hva som er rett og galt.

 

Har kanskje gjentatt meg selv litt her..

Vi respekterer ikke rasisme. Hvorfor tror du at så mange homofile tar sjølvmord? På grunn av folk som hele tida kritiserer og ser ned på homofile ! Det er akkurat som noen skulle talt stygt om at svarte mennesker har de samme rettigheter som oss"hvite" ! Du kan verken hjelpe for at du er homofil er svart !

 

Du kan nå virkelig ikke sammenligne svarte med homofile. Og heller ikke kalle det for rasisme, homofile folk er jo ikke en egen rase. Ikke det at jeg ser på svarte, hvite, gule som forskjellige raser heller. Tilhører vel menneskerasen alle.

Hvis det Homo motstanderene gjør er rasisme, så er det homo forsvarere gjør like mye rasisme i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg har mange homsevenner og tro meg, i det miljøet så er det å bruke ordet 'homo' eller 'homse' antakeligvis det mildeste du kan bruke. Sier man 'homofil', så er det nesten som at de ikke vet hva det betyr engang. De svarer ofte spøkefullt med: "Jeg er ikke homofil, jeg er en skitten tøs som liker rumpe og kukk."

 

Dersom vi er på fest eller henger og diskuterer, så er det ikke meg i mot å si: "Hør her da, din kuksuger". Jeg sier dog ikke dette til fremmede homser, men de som faktisk er vennene mine.

 

Beklager evt. om dette er for sterke ord på et forum, men slik er det nå.

Lenke til kommentar
Syns alle de som forsvarer homofile her er veldig arrogante. Greit nok at de som kritiserer homofili har veldig mange dårlige poeng, men dere kritiserer de på samme måte som de kritiserer homofili. Etter min mening er dere like alle sammen. Det virker som om de som forsvarer homofili mener ganske bevisst at de har rett og alle som mener motsatt er enten dumme, trangsynte eller noe annet negativt.

Dere ser faktisk ned på de som ikke deler deres syn på samme måte som gjerne andre ser ned på homofili.

Hvis dere forventer at folk skal respektere folk som er homfile, må dere respektere at ikke alle folk deler deres oppfatning av hva som er rett og galt.

 

Har kanskje gjentatt meg selv litt her..

Vi respekterer ikke rasisme. Hvorfor tror du at så mange homofile tar sjølvmord? På grunn av folk som hele tida kritiserer og ser ned på homofile ! Det er akkurat som noen skulle talt stygt om at svarte mennesker har de samme rettigheter som oss"hvite" ! Du kan verken hjelpe for at du er homofil er svart !

 

Du kan nå virkelig ikke sammenligne svarte med homofile. Og heller ikke kalle det for rasisme, homofile folk er jo ikke en egen rase. Ikke det at jeg ser på svarte, hvite, gule som forskjellige raser heller. Tilhører vel menneskerasen alle.

Hvis det Homo motstanderene gjør er rasisme, så er det homo forsvarere gjør like mye rasisme i mine øyne.

Så homoforsvarerene ser ned på heterofile? Ønsker at heterofile skal ha mindre rettigheter enn homofile? Og hvorfor kan ikke det sammeliknes, jeg vill gjerne ha ett godt argument for det.

Lenke til kommentar
Jeg har mange homsevenner og tro meg, i det miljøet så er det å bruke ordet 'homo' eller 'homse' antakeligvis det mildeste du kan bruke. Sier man 'homofil', så er det nesten som at de ikke vet hva det betyr engang. De svarer ofte spøkefullt med: "Jeg er ikke homofil, jeg er en skitten tøs som liker rumpe og kukk."

 

Dersom vi er på fest eller henger og diskuterer, så er det ikke meg i mot å si: "Hør her da, din kuksuger". Jeg sier dog ikke dette til fremmede homser, men de som faktisk er vennene mine.

 

Beklager evt. om dette er for sterke ord på et forum, men slik er det nå.

Beklager dobbeltpost.

 

Hadde noen av mine venner kalt meg noe sånt(kuksuger), hadde jeg slått h*n ned. Slike uttrykk vitner om litt medfølelse og respekt. Jeg hater ord som "homo", for dette er såpass stigmaterende utrykk. kall meg heller homofil, men foretrekker at folk ikke kaller meg noe som helst, bortsett fra navnet mitt.

Lenke til kommentar

WTF is this thread?

 

Er jo et tåpelig spørsmål som stilles. Det å være homo er obv en moteting! Jeg ser jo bare fler og fler av dem. For 100år siden derimot så var her jo nesten ingen, at dette hadde noe med fordommer å gjøre tviler jeg sterkt på.

 

Ellers så har man jo de gamle grekerne. Hos dem var det jo mer status å kose seg med menn enn hos kvinner. Og smågutter var hvisnok ekstra status. Så ja dette er en motegreie/kulturell greie.

Lenke til kommentar
WTF is this thread?

 

Er jo et tåpelig spørsmål som stilles. Det å være homo er obv en moteting! Jeg ser jo bare fler og fler av dem. For 100år siden derimot så var her jo nesten ingen, at dette hadde noe med fordommer å gjøre tviler jeg sterkt på.

 

Ellers så har man jo de gamle grekerne. Hos dem var det jo mer status å kose seg med menn enn hos kvinner. Og smågutter var hvisnok ekstra status. Så ja dette er en motegreie/kulturell greie.

Tull ! Har aldri forelska meg i noen av mottsatt kjønn, og ei tent på noen av motsatt kjønn heller ! Nå veit ikke jeg om du kødder eller bruker ironi; det kommer ikke tydelig nok fram. En velger ikke å være homo. Ei heller hetero.

Lenke til kommentar
Syns alle de som forsvarer homofile her er veldig arrogante. Greit nok at de som kritiserer homofili har veldig mange dårlige poeng, men dere kritiserer de på samme måte som de kritiserer homofili. Etter min mening er dere like alle sammen. Det virker som om de som forsvarer homofili mener ganske bevisst at de har rett og alle som mener motsatt er enten dumme, trangsynte eller noe annet negativt.

Dere ser faktisk ned på de som ikke deler deres syn på samme måte som gjerne andre ser ned på homofili.

Hvis dere forventer at folk skal respektere folk som er homfile, må dere respektere at ikke alle folk deler deres oppfatning av hva som er rett og galt.

 

Har kanskje gjentatt meg selv litt her..

 

Skal man følge den tankerekken, burde vel motstanderene være arrogante òg?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Tull ! Har aldri forelska meg i noen av mottsatt kjønn, og ei tent på noen av motsatt kjønn heller ! Nå veit ikke jeg om du kødder eller bruker ironi; det kommer ikke tydelig nok fram. En velger ikke å være homo. Ei heller hetero.

 

Om man ikke velger å være homo, hvorfor har vi da denne diskusjonen? Man har jo eksempler på kristenfundamentalister som har blitt kurert for denne "sykdommen".

 

Lurer også på hvordan du forklarer de gamle grekernes syn på sex mellom menn. Kan ikke det kalles en "moteting"?

 

Ellers er det artig å få PM hvor det enkelt og greit står "det du skriver om homofile er bare tull" uten noen som helst begrunnelse om hvorfor.

 

Men ja, det jeg skrev er bare tull og er ment for å provosere samtidig som det er åpenbart bullshit. Men jeg har en tendens til å begynne å forsvare mine egne tulleinnlegg så lenge det eksisterer valide argumenter som støtter mine tullepåstander. Rare greier det der :p.

 

Ellers så har txvz et meget godt poeng. Blir for dumt å påstå at homofili er naturlig så lenge det ikke finnes vitenskaplig grunnlag for påstanden. Ellers så er hele den "naturlig" diskusjonen virkelig gått ut på dato siden 90% av debattantene opererer med sin egen definisjon av hva som er "naturlig".

Lenke til kommentar

Om det er en moteting, hvorfor finner vi da homser i land der det tydeligvis strider imot all fornuft og overlevelsesinstinkt å være det? Er det bare en forlenger av trassalderen? "Hmm. Idag skal jeg være skikkelig raddis".

 

Ang txvz, så mener jeg han faller litt skjeft ut, når han kaller den ene parten for arrogant på grunnlag av at de "kritiserer de på samme måte". Burde ikke dette gjelder begge parter i så fall?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Om det er en moteting, hvorfor finner vi da homser i land der det tydeligvis strider imot all fornuft og overlevelsesinstinkt å være det? Er det bare en forlenger av trassalderen? "Hmm. Idag skal jeg være skikkelig raddis".

 

Tja, for noen faller det kanskje naturlig å kjempe for å få være den de er i stedet for å undertrykke det? Legning har ikke noe med "fornuft" og "overlevelsesinnstinkt" å gjøre.

Lenke til kommentar
Om det er en moteting, hvorfor finner vi da homser i land der det tydeligvis strider imot all fornuft og overlevelsesinstinkt å være det? Er det bare en forlenger av trassalderen? "Hmm. Idag skal jeg være skikkelig raddis".

 

Tja, for noen faller det kanskje naturlig å kjempe for å få være den de er i stedet for å undertrykke det? Legning har ikke noe med "fornuft" og "overlevelsesinnstinkt" å gjøre.

 

Nettop!

Lenke til kommentar

Ang. "ikke naturlig"-argumentet: Det er ikke naturlig fordi folk flest er heterofile? Er det utelukkende det det går på, at det unaturlig fordi de er i minoritet? Folk flest nyser ikke av å se på sola (kun en tredjedel, meg inkl.), da må disse være "unaturlige". Hva skal man gjøre med slike mennesker?

Alle har jo avvikende trekk på en eller annen måte.

 

Og det at man skulle bli homofil av å ha homofile foreldre er tullprat. I så fall er det merkelig at de aller fleste homofile blir oppdratt av heterofile foreldre.

Lenke til kommentar

Ikkje søren at eg gidder å lese 25 sider, kan eg bare få eit svar på eit spørsmål?

 

Om homofili er naturleg eller unaturleg, medfødt eller mote, sinnslidelse eller ikkje: kva er problemet med det? PLager det nokon at nokon er homofile? Skader det nokon? Eg kan liksom ikkje komme på eit problem med det.

 

Nokon som har noko å sei?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...