Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest gjennom hele tråden å må si at jeg er litt skuffet over hvor politisk korrekt og mainstream mange av brukerene her er.

Når det er sagt driter jeg egentlig i hvilke seksuelle legninger folk har.

Ønsker bare å påpeke ett par ting som jeg la merke til underveis.

 

Noen sa noe sånt som incest er greit dersom moren er 30 og sønnen 20. Det vil jo si at moren var 10 år når hun fødte sin sønn. Noe som i utgangspunkter er ganske spesielt.

 

Det blir nevnt over 10 ganger at homofili forekommer hos dyr i naturen, men ser dere på mennesker som dyr?

 

Det at Julius Cæsar og Alexander den Store var homofile betyr veldig lite. De var begge store menn, men i mine øyne var de like sinnsyke som Hitler. På grunn av alle hadde en like stor drøm om verdensherredømme og makt over andre mennesker.

 

Trådstarter har aldri påpekt at homofile lider av depresjon pga homofili. Bare at homfile lider av depresjon. Om det er pga homofili, hets, eller følelsen av å være utenfor??

 

Til slutt vil jeg bare si at diskusjonen er ganske meningsløs fordi ingen vil komme til å forandre synspunkt. Blir som å overtale en Man Utd supporter til å heie på Liverpool.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg lest gjennom hele tråden å må si at jeg er litt skuffet over hvor politisk korrekt og mainstream mange av brukerene her er.

Når det er sagt driter jeg egentlig i hvilke seksuelle legninger folk har.

Ønsker bare å påpeke ett par ting som jeg la merke til underveis.

 

Noen sa noe sånt som incest er greit dersom moren er 30 og sønnen 20. Det vil jo si at moren var 10 år når hun fødte sin sønn. Noe som i utgangspunkter er ganske spesielt.

 

Det blir nevnt over 10 ganger at homofili forekommer hos dyr i naturen, men ser dere på mennesker som dyr?

 

Det at Julius Cæsar og Alexander den Store var homofile betyr veldig lite. De var begge store menn, men i mine øyne var de like sinnsyke som Hitler. På grunn av alle hadde en like stor drøm om verdensherredømme og makt over andre mennesker.

 

Trådstarter har aldri påpekt at homofile lider av depresjon pga homofili. Bare at homfile lider av depresjon. Om det er pga homofili, hets, eller følelsen av å være utenfor??

 

Til slutt vil jeg bare si at diskusjonen er ganske meningsløs fordi ingen vil komme til å forandre synspunkt. Blir som å overtale en Man Utd supporter til å heie på Liverpool.

First:

Incest er ikke greit uansett.

 

Second:

Ja - Mennesker er dyr. Bare se rundt deg.

 

Third:

Så fordi Cæsar og Alexander den store var homo OG sinnsyke, så er alle homser sinnsyke?

Men Hitler var hetero og sinnsyk, men er da alle heteroer sinnsyke også?

 

Fourth:

Heterofile lider også av depresjoner.

 

Fifth:

Ja, diskusjonen er meningsløs.

 

Og helt til slutt, synes jeg alle burde sett denne videoen. Om den får ett menneske til å tenke seg om skal jeg være fornøyd.

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Kloke ord. Alt som står i bibelen er jo sant med tanke på at faktisk ALT er sant. Bibelen styrer verden og alt som vender i mot, dør! Vil dere at homofile skal dø? Så la dem vende i mot bibelen og gifte seg med hverandre, sminke seg og dusje med hverandre. Bibel-karma vil strike them down, før eller siden. Tester viser at homofile folk har hatt bedre forhold til fedrene, enn mødrene. Kanskje litt for godt forhold? Kanskje bibel-karma gjør dem en tjeneste med og fjerne dem+traumene de har fra barndomen. Sånn sett gjør vi dem en tjeneste og dette vil vi hetrofile ha tilbake i penger! Hetrofile skrev bibelen, hetrofile eier verden, HETROFILE BESTEMMER! Nyere forskning viser også at Jesus var homo:O Jaja vedder på at teorien kom fra homofile uansett!

Konklusjonen min er at homofili er sykdom værre en aids uten kur.

Håper jeg har satt ting litt i perspektiv og at dere fikk poenget mitt.

Lenke til kommentar
First:

Incest er ikke greit uansett.

 

Second:

Ja - Mennesker er dyr. Bare se rundt deg.

 

Third:

Så fordi Cæsar og Alexander den store var homo OG sinnsyke, så er alle homser sinnsyke?

Men Hitler var hetero og sinnsyk, men er da alle heteroer sinnsyke også?

 

Fourth:

Heterofile lider også av depresjoner.

 

1 - Var ikke jeg som sa at incest var greit. refererte bare til en tidlig post.

 

2 - Hva får deg til å tro at mennesker er dyr?

 

3 - Var ikke sånn ment. Syns bare ikke de to var et godt eksempel på gode homofile. Og syns ikke argumentet, det er greit å være homofil fordi Cæsar og Alex var det, er ett godt argument.

 

4 - Har aldri påstått noe annet.

 

Vil bare igjen poengtere at dette ikke er for eller mot homofili. Bare mine synspunkt på andres argumenter.

Lenke til kommentar
2 - Hva får deg til å tro at mennesker er dyr?

 

Mennesker (Homo Sapiens) er art i dyreriket (Animalia)

 

Domain: Eukaryota

Kingdom: Animalia

Phylum: Chordata

Subphylum: Vertebrata

Class: Mammalia

Subclass: Theria

Order: Primates

Suborder: Anthropoidea

Family: Hominidae

Genus: Homo

Species: H. sapiens

Subspecies: H. s. sapiens

 

Alle organismer under Animalia er det vi kaller dyr. Animalia > Animal > Dyr....get it?

Ergo mennesker er dyr.

Du kan til og med si at mennesker er en art av primatordenen til og med, selv om mange kristenfundamentalister vil benekte dette på det sterkeste (og det aner meg at de dukker opp snart)

 

Les litt mer biologi. Det er faktisk ganske spennende.

 

Dette var uansett fryktelig off topic, så jeg setter strek her, og lar debatten gå sin gang. Jeg har sagt mitt.

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar

 

Second:

Ja - Mennesker er dyr. Bare se rundt deg.

 

2 - Hva får deg til å tro at mennesker er dyr?

 

 

Hva skulle vi ellers være ? En plante ?

Vi er levende organsimer, består av animalske celler eller dyre celler. Det er i praksis ingenting som skiller oss fra dyr bortsett fra litt flaks i evolusjonen til å få litt større hjerne. Evnen til å snakke etc

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
(...)

Så tenk dere om neste gang dere kommer med en homofob kommentar når dere er på fotballtrening eller du sitter og drikker øl i kjellerstua med noen kamerater og spiller Call of Duty. Han ene kameraten din som sitter ved siden av deg kan godt være homse uten at du aner det. Kanskje han har lyst til å være åpen med dere om sin legning så han kan få seg en kjæreste uten å måtte skjule sine følelser for alle omkring, og da er det siste han trenger å høre at du hater homser. Ha litt folkeskikk og respekt for helvete!

Megabra post, kunne ikke vært mer enig.

 

 

Kloke ord. Alt som står i bibelen er jo sant med tanke på at faktisk ALT er sant. Bibelen styrer verden og alt som vender i mot, dør! Vil dere at homofile skal dø? Så la dem vende i mot bibelen og gifte seg med hverandre, sminke seg og dusje med hverandre. Bibel-karma vil strike them down, før eller siden. Tester viser at homofile folk har hatt bedre forhold til fedrene, enn mødrene. Kanskje litt for godt forhold? Kanskje bibel-karma gjør dem en tjeneste med og fjerne dem+traumene de har fra barndomen. Sånn sett gjør vi dem en tjeneste og dette vil vi hetrofile ha tilbake i penger! Hetrofile skrev bibelen, hetrofile eier verden, HETROFILE BESTEMMER! Nyere forskning viser også at Jesus var homo:O Jaja vedder på at teorien kom fra homofile uansett!

Konklusjonen min er at homofili er sykdom værre en aids uten kur.

Håper jeg har satt ting litt i perspektiv og at dere fikk poenget mitt.

Jeg er så jævlig glad for at jeg har meldt meg ut av den norske kirke. Personer som deg som baserer sitt liv (og sine meninger om hvordan andre skal leve sine liv) på en dum, gammel bok har jeg null respekt for. Det er skikkelig arrogant å tro at du er bedre enn noen andre (og om jeg ikke tar helt feil er det også mot din tro!). Det er ikke homofili som ødelegger verden, og religion trenger ikke nødvendigvis å gjøre det heller, men personer som deg ødelegger.

Lenke til kommentar
Kloke ord. Alt som står i bibelen er jo sant med tanke på at faktisk ALT er sant. Bibelen styrer verden og alt som vender i mot, dør! Vil dere at homofile skal dø? Så la dem vende i mot bibelen og gifte seg med hverandre, sminke seg og dusje med hverandre. Bibel-karma vil strike them down, før eller siden. Tester viser at homofile folk har hatt bedre forhold til fedrene, enn mødrene. Kanskje litt for godt forhold? Kanskje bibel-karma gjør dem en tjeneste med og fjerne dem+traumene de har fra barndomen. Sånn sett gjør vi dem en tjeneste og dette vil vi hetrofile ha tilbake i penger! Hetrofile skrev bibelen, hetrofile eier verden, HETROFILE BESTEMMER! Nyere forskning viser også at Jesus var homo:O Jaja vedder på at teorien kom fra homofile uansett!

Konklusjonen min er at homofili er sykdom værre en aids uten kur.

Håper jeg har satt ting litt i perspektiv og at dere fikk poenget mitt.

Jeg er så jævlig glad for at jeg har meldt meg ut av den norske kirke. Personer som deg som baserer sitt liv (og sine meninger om hvordan andre skal leve sine liv) på en dum, gammel bok har jeg null respekt for. Det er skikkelig arrogant å tro at du er bedre enn noen andre (og om jeg ikke tar helt feil er det også mot din tro!). Det er ikke homofili som ødelegger verden, og religion trenger ikke nødvendigvis å gjøre det heller, men personer som deg ødelegger.

tror ikke det er noen vits i å ta den fyren seriøst. for en tøysefant

Lenke til kommentar
(...)

Så tenk dere om neste gang dere kommer med en homofob kommentar når dere er på fotballtrening eller du sitter og drikker øl i kjellerstua med noen kamerater og spiller Call of Duty. Han ene kameraten din som sitter ved siden av deg kan godt være homse uten at du aner det. Kanskje han har lyst til å være åpen med dere om sin legning så han kan få seg en kjæreste uten å måtte skjule sine følelser for alle omkring, og da er det siste han trenger å høre at du hater homser. Ha litt folkeskikk og respekt for helvete!

Megabra post, kunne ikke vært mer enig.

 

 

Kloke ord. Alt som står i bibelen er jo sant med tanke på at faktisk ALT er sant. Bibelen styrer verden og alt som vender i mot, dør! Vil dere at homofile skal dø? Så la dem vende i mot bibelen og gifte seg med hverandre, sminke seg og dusje med hverandre. Bibel-karma vil strike them down, før eller siden. Tester viser at homofile folk har hatt bedre forhold til fedrene, enn mødrene. Kanskje litt for godt forhold? Kanskje bibel-karma gjør dem en tjeneste med og fjerne dem+traumene de har fra barndomen. Sånn sett gjør vi dem en tjeneste og dette vil vi hetrofile ha tilbake i penger! Hetrofile skrev bibelen, hetrofile eier verden, HETROFILE BESTEMMER! Nyere forskning viser også at Jesus var homo:O Jaja vedder på at teorien kom fra homofile uansett!

Konklusjonen min er at homofili er sykdom værre en aids uten kur.

Håper jeg har satt ting litt i perspektiv og at dere fikk poenget mitt.

Jeg er så jævlig glad for at jeg har meldt meg ut av den norske kirke. Personer som deg som baserer sitt liv (og sine meninger om hvordan andre skal leve sine liv) på en dum, gammel bok har jeg null respekt for. Det er skikkelig arrogant å tro at du er bedre enn noen andre (og om jeg ikke tar helt feil er det også mot din tro!). Det er ikke homofili som ødelegger verden, og religion trenger ikke nødvendigvis å gjøre det heller, men personer som deg ødelegger.

LOL! Jeg kjenner personen som skrev det og du tok det seriøst? xD IsaachElric var litt mer våken her ja ROFL! xD

 

Men jeg må også le litt av alle "vitenskapsmennene" her inne som påstår at vi er en dyreart.

Hva skulle vi ellers være ? En plante ?

Vi er levende organsimer, består av animalske celler eller dyre celler. Det er i praksis ingenting som skiller oss fra dyr bortsett fra litt flaks i evolusjonen til å få litt større hjerne. Evnen til å snakke etc

Det er nesten litt skummelt å lese spør du meg. vi er nesten like som dyr bare litt mer flaks i utviklingen?!?!?! >.<

 

ja... gidder ikke si noe mer jeg ass

Lenke til kommentar
Jeg vil bare henvise til hva bibelen sier om homofili, og det er nettopp det at det er noe galt og ulovlig. Men det triste er jo at menneskene idag vil vri og vende på guds lover, derfor er det blitt slik den dag idag... :closedeyes:

For vi skal jo heller følge leveregler som ble skrevet ned for tusener av år siden, enn å faktisk gå inn for å skape ett bedre samfunn?

 

Jeg tror helt ærlig at gud er like glad i mennesker, uansett legning. Noe annet blir bare teit. Hvorfor skape homofile da?

Lenke til kommentar
Jeg vil bare henvise til hva bibelen sier om homofili, og det er nettopp det at det er noe galt og ulovlig. Men det triste er jo at menneskene idag vil vri og vende på guds lover, derfor er det blitt slik den dag idag... :closedeyes:

For vi skal jo heller følge leveregler som ble skrevet ned for tusener av år siden, enn å faktisk gå inn for å skape ett bedre samfunn?

 

Jeg tror helt ærlig at gud er like glad i mennesker, uansett legning. Noe annet blir bare teit. Hvorfor skape homofile da?

Homofile er ingen skapning. Det er heller ikke en mennesketype. Homofili er en synd som ikke bare kommer av seg selv ass...

 

EDIT: Gud er glad i absolutt alle mennesker uannsett hvem de er ja, men han hater synden

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar
Homofile er ingen skapning. Det er heller ikke en mennesketype. Homofili er en synd som ikke bare kommer av seg selv ass...

 

EDIT: Gud er glad i absolutt alle mennesker uannsett hvem de er ja, men han hater synden

Det er bare det jeg ikke forstår.

 

Jeg regner med at de ti bud er litt mer gjeldende enn mye av det som står i tredje mosebok. Hva skjer med at man plutselig ikke skal elske sine neste?

 

Ellers tror jeg nesten det er på sin plass å definere litt igjen. Et menneske er et menneske. Uansett legning. Så vidt jeg vet, er vi homofile like dere hetrofile på alle måter. Det eneste er at man følelsesmessig forelsker seg i en av samme skjønn. Noe jeg ikke klarer å se problemet med. Eller tør du påstå at din mening om tro og legning overstyrer alt annet her i verden? At du, og din oppfatning av virkeligheten er den eneste riktige?

 

Men jeg spør deg. Hvor kommer denne synden fra? Du sier at den ikke bare kommer av seg selv. Hvor kommer den fra da?

 

Jeg kan jo også spørre deg. Siden du tydligvis har svaret på slike ting. Hvorfor har gud, som er skaperen av mennesket. Hvorfor har han skapt homofile? Siden de tydligvis ikke er mennesker, så må de jo være noe eget han har skapt. Jeg klarer bare ikke se vitsen med å skape noe man ikke liker. Det virker bare totalt meningsløst.

 

mrbjoern. :)

Lenke til kommentar

tøysefant.

 

homofile er det endelige svaret på spørsmålet om guds eksistens. homofile eksisterer, ergo gud finnes ikke.

 

til dere som argumenterer med den hellige bibel,

shove it up your arse.

 

hvordan kan anti fags eksistere? trodde folk var litt mer oppegående nå til dags. påvirker det deg på noe som helst måte at to mennesker er glad i hverandre?

 

dytt din bibel, dine fordommer og din uvitenhet langt opp i ræva di (høhø mr. joaching).

Lenke til kommentar
hvordan kan anti fags eksistere? trodde folk var litt mer oppegående nå til dags. påvirker det deg på noe som helst måte at to mennesker er glad i hverandre?

 

dytt din bibel, dine fordommer og din uvitenhet langt opp i ræva di (høhø mr. joaching).

Det samme jeg tenker. Hvorfor skal folk legge seg opp i hva andre mennesker gjør på soverommet, hvem de elsker og hva de bruker livet sitt til? Jeg må si at jeg kunne ikke brydd meg mindre om mine venner er sammen med gutter eller jenter. Det viktigste for meg er at de er glad i hverandre. :)

Lenke til kommentar
Homofile er ingen skapning. Det er heller ikke en mennesketype. Homofili er en synd som ikke bare kommer av seg selv ass...

 

EDIT: Gud er glad i absolutt alle mennesker uannsett hvem de er ja, men han hater synden

Det er bare det jeg ikke forstår.

 

Jeg regner med at de ti bud er litt mer gjeldende enn mye av det som står i tredje mosebok. Hva skjer med at man plutselig ikke skal elske sine neste?

 

Ellers tror jeg nesten det er på sin plass å definere litt igjen. Et menneske er et menneske. Uansett legning. Så vidt jeg vet, er vi homofile like dere hetrofile på alle måter. Det eneste er at man følelsesmessig forelsker seg i en av samme skjønn. Noe jeg ikke klarer å se problemet med. Eller tør du påstå at din mening om tro og legning overstyrer alt annet her i verden? At du, og din oppfatning av virkeligheten er den eneste riktige?

 

Men jeg spør deg. Hvor kommer denne synden fra? Du sier at den ikke bare kommer av seg selv. Hvor kommer den fra da?

 

Jeg kan jo også spørre deg. Siden du tydligvis har svaret på slike ting. Hvorfor har gud, som er skaperen av mennesket. Hvorfor har han skapt homofile? Siden de tydligvis ikke er mennesker, så må de jo være noe eget han har skapt. Jeg klarer bare ikke se vitsen med å skape noe man ikke liker. Det virker bare totalt meningsløst.

 

mrbjoern. :)

Nå drar vi det jo mer over på hva man skal tro på eller ei. Det jeg prøver er å si er hva guds syn på det hele er. Hvis jeg skal begynne å forklare hva synd er og hvor den kommer fra måtte vi nok tatt det i religion og livssyns tråden da det er litt komplisert og det krever egentlig at man kjenner til bibelen litt.

 

Men bare for å svare på trådstarters spørsmål, Homofili er ihvertfall ikke en naturlig sak. Vi er skapt som mann og kvinne for hverandre og det at to like kjønn har "følelser" for hverandre står imot all logisk tenkning spør du meg. Greit nok at man skal tenke på personene og at de sine behov må bli tilfedstillt med å godta det hele, men er alt feil.

Lenke til kommentar

Core2Duo, vi er ikke skapt som mann og kvinne og mann og kvinne er ikke skapt for hverandre, vi er født som individuelle mennesker, hvorav de fleste er heterofile menn og kvinner, noen er homofile menn og kvinner og noen få er ingen av delene eller midt i mellom mann og kvinne. Det er naturen. Hva nå enn bibelen måtte mene om saken er nå så, det stemmer i hvert fall tydeligvis ikke overens med virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...