Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Jeg liker iallefall ikke homser

 

På samme måte som jeg misliker trangsynte, religiøse fanatikere, folk uten empati og dumme mennesker.

 

Men den store forskjellen på deg og meg er at selv om du passer inn i de fleste av kategoriene over så ser du ikke meg kommende etter deg på en sopelime for å fortelle deg hvor inderlig jeg misliker deg.

 

Jeg tror de aller, aller fleste i denne tråden i det minste har luktet lunta i forhold til hva du måtte mene om homofile nå, og uansett hvor mange ganger du gjentar dine misforståtte "fakta" og sure oppgulp i forhold til dette, så bringer du ikke noe mer til diskusjonen.

 

På den annen side synes det også som om at de tema og fakta som bringes til diskusjonen av andre i denne tråden går deg totalt hus forbi, så jeg tror du gjør oss alle (deg selv inklusive) en tjeneste hvis du bare velger å sette strek her.

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
en test av 90 personer er jo ikke på langt nær nok, og gir knapt nok en indikasjon...

 

Det er så. Men dersom dette gjelder 100% av av de som var med i undersøkelsen sier det jo litt. 51% er noe annet :p

 

 

Jeg føler meg faktisk ganske trøtt atm, som en unnskyldning, men hva er det egentlig den artikkelen sier? At høyre hjernehalvdel til homofile er større enn hos heterofile?

 

At homofile menn har hjerner som ligner mer på kvinnehjerner, og at homofile kvinner har hjerner som ligner på menns.

Lenke til kommentar

Hmm, det kan jo faktisk virke logisk. Kvinner "generelt" liker menn, altså homofile menn har noe til felles med kvinner - kanskje hjernen også. Og vice verca.

 

Men det er jo ikke et lite kjent faktum at mange homofile menn oppfører seg feminine, og mange lesbiske kvinner oppfører seg maskuline.

 

Men uansett er jeg enig med Manfred, man kan ikke trekke konklusjoner på sånt etter å ha testet 90 menesker av jordens 6,68 milliarder...

Lenke til kommentar

Noe jeg finner morsomt,

 

Vi har enkelte homser som er veldig feminine og enkelte panserlesber som er veldig maskuline. Alt det er greit. Det som derimot faar meg til aa tenke er menneskene som er tiltrukket av dem.

 

Hvis en mann er tiltrukket av en feminin mann, faller litt av poenget med aa like menn vekk. Hvis en kvinne er tiltrukket av en maskulin kvinne, faller ogsaa noe av poenget vekk. De kunne bare gaatt for det motsatte kjoenn fra starten av.

 

Selvsagt, det er andre faktorer som spiller inn ogsaa. Kjoennsorgan f.eks.

For ikke aa nevne menn som liker guttete jenter.

Lenke til kommentar
Hvis en mann er tiltrukket av en feminin mann, faller litt av poenget med aa like menn vekk. Hvis en kvinne er tiltrukket av en maskulin kvinne, faller ogsaa noe av poenget vekk. De kunne bare gaatt for det motsatte kjoenn fra starten av.

 

Hehe, en interessant påstand. Men den blir også veldig trangsynt, dessverre. Blir som å si: Hvis man liker litt umodne appelsiner så de smaker mer som sitroner, hvorfor ikke bare spise sitroner istedenfor?

 

Men altså, det er jo så sinnsykt mange andre ting som har en faktor, som du også er inne på. Du er inne på noe, men det blir liksom ikke hele sannheten :/ Går bare ikke an å se på det på den måten.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Å gud, nå har jeg ikke lest mye her da, fordi jeg kjenner jeg blir så sinna!

HVORFOR skal alle henge seg så j**** opp i hvem man har sex med?

Like sinna blir jeg når jeg leser i VG "Idrettsutøver kommer ut av skapet" eller noe sånt.. Hvorfor har det noe å si?? GUD!!

Fordi idrettsmiljøet er den yrkesgruppen som har vanskeligst for å akseptere mannlig homofili, fordi det er så mye konkurranse, som bygger ned til mannlige instinkter, og få syns det er spesielt maskulint å være homofil.

Lenke til kommentar

Jeg må egentlig si meg enig med Lise04 her. Det burde ikke ha noe å si om noen er homofile eller på fotballbanen. Det er dog slik at når man snakker uhemmet i mediene om kjærestene, familien og slikt til heterofile idrettsutøvere, så blir det veldig feil å ikke gjøre det samme med homofile.

 

Dette var det jo en sak om under OL. Hvor den eneste åpne homofile utøveren ble tiet bort. Mens alle andre fikk vist intervjuer over hele verden hvor de snakket om sine nærmeste.

 

Det er altså hvor man setter fokuset, og måten det gjøres på som har mye å si her. Mediene har en lei tendens til å gjøre det til en kjempesak så fort noen "offentlige" personer står frem som homofile. I stedet for å bare legge det frem som en naturlig del i en hvilken som helst annen nyhetssak. Men dette selger nok ikke like bra.. ><

Lenke til kommentar

Jeg føler nesten for å poste i denne tråden. Den er rett og slett for god til å overses :p

 

Dessuten har jeg et ståsted som passer for både soperne og breederne.

Først av alt, jeg er homo sjæl, så jeg føler jeg har lov til å si "soper" uten at tankepolitiet kommer og knekker nakken på meg.

Men som den straight-fagen jeg er så holder jeg meg stort sett sammen med mine streite kompiser. Jeg har alltid vært en av gutta, og det var ingen i gjengen som åpna kjeften da jeg kom ut av skapet. Eller det var én, men han knuste jeg, og etter de holdt han kjeft.

Jeg har rett og slett mer til felles med de streite venna mine enn de homsevennene jeg har. Og hva er vel bedre enn en homofil wingman på byen? Jeg har sørget for mer mus til mine kompiser enn selv han derre fløytespilleren fra Hameln kunne greid. For det første, chicks elsker sopere. Det de liker enda mer er menn som er sikre nok på sin legning til å kunne være bestevenn med sopere.

Denne "homo-kulturen" har jeg aldri forstått meg på. Jeg greier rett og slett ikke å forstå hvordan noen kan høre på Carola og snakke om lipgloss uten å prosjektilspy på ekte Linda Blair-vis.

Jeg er han som du ser sitte på fotballpuben og drikke øl med kompisgjengen.

Jeg er han som står forrest på Tool konserten og headbanger.

Jeg er han skinheaden som du møter i bakgaten, og du holder ekstra godt fast i håndvesken din.

Jeg er homse, men du ser meg ikke.

 

De fleste (og beste) av mine venner er enten streite gutter eller lesbiske jenter. Og de fleste homsene jeg kjenner er matcho nok til å få disse homofobe drittungene i denne debatten til å se ut som speiderjenter på kakesalg. Alle er forskjellige vet dere.

 

Nå skal jeg være ufin (og kvalmende skal man tro mange i denne tråden), så lukk øya om du ikke vil lese mer.

Jeg anser meg selv for å være mann med stor M, og jeg blir aldri tatt for å være homo da jeg ikke innehar verken slappe håndledd eller moteklær og hårbånd, så alt i alt hadde jeg vært streit om det ikke var for det faktum at jeg liker å stake opp mannerasshøl når sjansen byr seg.

 

Men jeg er ikke redd for å ha skrullete venner. Jeg har noen homsevenner som er jentete nok herfra til påske. Tidligere da jeg var usikker på meg selv og var redd for hva gutta i gjengen ville tro om jeg ble sett på gata med en "sånn en" så unngikk jeg dem. Men etter hvert som jeg vokste opp (Ta notater joacking1337. Voks opp=Protip) så gav jeg faen i hva alle andre syntes. Jeg synes kanskje ikke den feminine væremåten er attraktivt, men det spiller liten rolle så lenge de er fantastiske mennesker og gode venner. Og det er de. De er sikre på seg selv og hvem de er, og de er ikke redde for å vise det. RESPEKT!

 

Om du ikke er lei av skribleriene mine enda har jeg en liten godhistorie.

Jeg og en kompis av meg var bedt på fest av en venninne, og på festen var det mange jenter og jeg skulle være fungerende wingman for min kamerat. Hun som hadde invitert oss hadde sagt at "Nå kommer det snart to gutter, den ene homo, den andre hetero" men hun hadde glemt å spesifisere hvem som var hva.

Festen gikk sin gang og vi hadde det alle jævlig gøy. Så står jeg og snakker med ei jente ute i gangen da kameraten min kom bort og var fortvila. Han hadde nemlig forsøkt å sjekke opp en skikkelig heit jente hele kvelden....helt til hun utbrøt "Åh, det er så deilig å snakke med en gutt som ikke er ute etter kroppen min!" :!:

Det viste seg at samtlige på festen trodde han var homsen.

 

Så tenk dere om neste gang dere kommer med en homofob kommentar når dere er på fotballtrening eller du sitter og drikker øl i kjellerstua med noen kamerater og spiller Call of Duty. Han ene kameraten din som sitter ved siden av deg kan godt være homse uten at du aner det. Kanskje han har lyst til å være åpen med dere om sin legning så han kan få seg en kjæreste uten å måtte skjule sine følelser for alle omkring, og da er det siste han trenger å høre at du hater homser. Ha litt folkeskikk og respekt for helvete!

Endret av GETINTHEVAN
Lenke til kommentar
Meninger som alt annet mine venner! Dyresex er vel egentlig bedre å sammenlikne homofile med, når dyra putter staget i skrævet på ei gammal dame, er vel dyret også med på greia. DA burde det vel iallefall være lov? Blir vel sikkert det om denne radikale utviklinga ikke stopper snart

Nå er faktisk dyresex lov i Norge ;) .

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Gud_*

Jeg vil bare henvise til hva bibelen sier om homofili, og det er nettopp det at det er noe galt og ulovlig. Men det triste er jo at menneskene idag vil vri og vende på guds lover, derfor er det blitt slik den dag idag... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Jeg vil bare henvise til hva bibelen sier om homofili, og det er nettopp det at det er noe galt og ulovlig. Men det triste er jo at menneskene idag vil vri og vende på guds lover, derfor er det blitt slik den dag idag... :closedeyes:

 

Оg fordi bibelen sier det, så må de jo være riktig? :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...