Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingen grunn overhodet.

Akkurat her er jeg uneig i deg. Selv om jeg er homofil, betyr de ikke at jeg ikke synes det er småekkelt å se to av samme kjønn gå hand-i-hand. Som veldig mange andre i verden, er jeg prega av en homofob oppvekst, og da må man se ting i sin helhet. Slikt kan forandre seg, men det vil ta tid.

Lenke til kommentar

Dere som sier at det er kun kristne som dømmer homser bør vel gå en liten tur ut i samfunnet og se dere litt rundt og forhøre dere om slike ting før dere faktisk tar slike ord i munnen deres.

 

Det er helt sant at det har stått mye i media siste tiden om kristne som ikke vil at homofile skal få lov til å gifte seg kirkelig og at det ikke skal være homofile prester. Det er en helt annen sak enn at man fordømmer homofili fullstendig etter min mening. Mangen av de prøver jo bare å tolke bibelen sin på best mulig måte og der står det jo ganske svart på hvitt at to menn ikke skal være sammen seksuelt osv. Dessuten er heldigvis de aller fleste unge kristne mye mer liberale i synet sitt på dette enn de gamle traverene som sitter som biskoper og prester i dag. De gamle vokste opp i en tid der homofili var veldig "unormalt" og ikke noe særlig utbredt og dermed var det også mye mer fordommer. Det er ihvertfall veldig mange kristne som slettes ikke har noe mot homser. Jeg er ikke kristen selv, men kjenner veldig mange og har en slekt som stort sett er kristne hele gjengen.

 

Derimot er det sinnsykt mange ikke-religiøse som definitivt er superhomofober. Jeg tror faktisk ikke at sånne som joacking1337 og noen andre her som virkelig gir uttrykk for sitt homsehat kaller seg personlig kristen.

På bygda som theprice nevner her er vel faktisk mye mer homofob ofte enn religiøse samfunn.

 

Hva med islam da? Der blir det vel stort sett æresdrap hvis noen skulle være så frimodige og komme ut av sitt lille skap.

Lenke til kommentar
Heh, akkurat joacking har fortalt oss at han er kristen, og at han tror på det som står i Bibelen ang. homofile.

 

 

Jaja, mulig det. Men jeg har vel mine tvil om at han går i kirken og praktiserer den troen sin utenom akkurat her når det gjelder homofobe uttalelser. Det er uansett helt dust å si at alle kristne er homofober for det stemmer ikke.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har påstått at alle kristne er homofober, men ingen skal komme å fortelle meg at de, eller eventyrboken dems har hatt et særlig liberalt syn på homofili historisk sett.

Hvorvidt joacking er en praktiserende kristen aner jeg ikke.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Har nå lest gjennom denne tråden. Konklusjonen min er: LOL!

 

Ingen av de anti-homofile debattantene i tråden har noe som helst hold i argumentene sine og argumenterer kun utifra sine egne subjektive oppfatninger av hva som er pent og stygt.

 

For å si det mildt, jeg kommer til å gi så langt faen i at dere ikke vil se to menn kysse om jeg finner det for godt å kysse med en annen gutt midt på Karl Johan! Jeg har like mye rett til å stå der og kline som alle andre, og har dere problemer med det, så for dere gå og gjøre noe annet, f.eks. brenne i placebohelvete.

 

Jeg blir så oppgitt og trist når jeg ser at folk i moderne tid makter å inneha meninger som at homofili er verre enn dyresex, at det skal forbys og at homofile er skyld i AIDS, som har tatt livet av flere mennesker og dyr enn man kan forestille seg. Herregud, syke, syke, syke mennesker!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest125

Beklager denne lille digresjonen til debatten, men jeg synes det er så synd med mennesker som går rundt å er så fiendtlige og konservative mot ting de selv ofte bare baserer på hva de selv har hørt, lest og mener men ikke har førstehåndserfaring med.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg er selv en hetro mann som er temmelig trygg på min egen seksualitet, og jeg skal ærlig inrømme at jeg merker mye til den aktive forhåndsdømmingen, rasismen og homofobien som omgir oss i hværdagen. Den er over allt i det offentlige rom og svært mange personer lirer ut av seg det ene og det andre uten å tenke over konsekvenser. Hvis jeg ser to menn gå hånd i hånd reagerer jeg med forskjellig respons alt etter hvem jeg selv har rundt meg. Er jeg eksempelvis med kompiser blir det til at jeg tar den vanlige "det er greit så lenge jeg ikke trenger å være involvert" mens går jeg med min konservative bestemor går jeg ikke inn i debatt med hennes konservative kristne ståsted. Hvis derimot en av dem eller noen andre som var ute etter et genuint og ærlig svar fra meg hadde spurt meg hva jeg helt ærlig synes om at de to var homofile og gikk hånd i hånd ville jeg smilt og sagt jeg synes det er helt i orden og at jeg var oppriktig glad for at de to hadde funnet hverandre og var i et lykkelig forhold. Det betyr jo ikke noe om man er brun eller hvit, kvinne eller mann, så lenge man er lykkelige sammen og holder seg innenfor hverandres samtykke og norsk lov. Jeg er selv en etnisk norsk, hvit nordmann, og jeg har venner fra de fleste verdensdeler, og både hetrofile og homofile såvel som ateister og religiøse. Jeg har lært at det er noe i det klisjefyllte utrykket "på innsiden er vi alle like" for vi er alle sammen en art, mennesker. Og vi har så mye mer til felles enn det som skiller oss at kultur og det fysiske ytre bare er bagateller. Jeg har like mye til felles med min eksempelvis islamske kompis fra bangladesh som mine hvite kompiser fra nedre stavanger og de ulikhetene vi alle deler knytter seg i langt større grad til vår egene personliheter fremfor kultur, språk, eller fysiske kropp. dessverre krever det litt ekstra av en selv som person hvis en vil åpne sine egne horisonter men jeg tror det er viktig å ikke stivne i konservative spor men heller ta et aktit skritt for å skaffe seg førstehåndserfaring til å bygge sitt eget verdensbilde og verdisyn på. Selvfølgelig kan det være litt stivt og unaturlig når man først vandrer i nye miljøer men når man lærer mennesker å kjenne forsvinner alle disse til fordel for ekte medmenneskelige relasjoner. Det er ingenting som er bedre enn å ha en lang og seriøs debatt om homofili med en som selv er homofil, eller diskutere kristenom, islam eller hinduisme med noen som selv tilhører en av nevnte religion. Hvis man er genuint ute etter å forstå istedenfor å bare argumentere for sitt eget syn vil de fleste andre gjerne fortelle og lytte til hva en selv har å si. Hvis man er villige til å lytte til andre og legger fra seg maskeraden og den reserverte fremmedfrykten hjemme vil man komme så mye lenger når det gjelder andre mennesker enn om man bærer den med seg. Når to mennesker i et homofilt par går hånd i hånd, er det ikke da mye viktigere at de er lykkelige sammen enn at de er homofile? Folk flest uansett gruppe er ryddige, skikkelige og velreflekterte mennesker og vi deler alle den samme menneskelige kjernen som gjør at vi er det vi er, mennesker og ingen ting annet.

 

Jeg er forøvrig en ganske liberal agnostikker med en proateistisk verdensoppfatning. Jeg står for likeverd og mener det er viktig å å forsøke å lære lytte og forstå istedenfor å dømme, ta avstand og være kritisk.

Lenke til kommentar
Gjest Homsegutt 16år

Beklager at jeg spør... men hva er vitsen med å diskutere dette noe lengre? Det eneste vi kan gjøre med folk som har tydelige problemer med å tenke fornuftig (som trådstarter) er å håpe at han og resten av hans likemenn dør ut snarest mulig.

Faktum er at homofili er helt og totalt frivillig (I should know), og kanskje dyresex er det også, hva vet jeg, men hva har det med saken å gjøre?

 

Forøvrig handler ikke det å være homo bare om homoseksualitet, men også homofili.

(Til trådstarter: For å forklare det kan jeg nevne at seksualitet kommer av sex dvs. hvem man vil ha sex med, nemlig homo, altså samme (her: kjønn). Fil betyr å elske og hvem man her elsker og igjen homo altså samme (her: kjønn)).

Det å være homo handler aldeles ikke bare om hvem man vil kjøre kuken inn i, din dåre, men hvem man elsker og å tro noe annet er bare tåpelig.

 

Det er ikke akkurat som om vi homofile går rundt og sammenlikner heterosex med dyresex, skjønt noen fellestrekk er det jo med henhold til motbydeligheten ved det hele. Jeg er forøvrig også fullstendig klar over at ditt argument nå kommer til å gå noe i rettingen av ”men om alle var som deg ville vi død ut”, det er sant, jeg krever ei heller at alle skal være som meg, det jeg krever er forståelse for mangfold og forskjeller i samfunnet. Enten du vil det eller ei er homofili en faktisk legning og følelsene du får for en jente/kvinne er de samme vi får for en gutt/mann… evt. jente/kvinne…

Trådstarter har hull i kompetanse, forståelse og EQ.

Trådstarter mangler evnen til å sette seg inn i homofiles situasjon ved å bagatellisere det med uriktige påstander.

Trådstarter viser seg som en sann homofob idiot.

 

-Skuffet og mutt

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Det eneste vi kan gjøre med folk som har tydelige problemer med å tenke fornuftig (som trådstarter) er å håpe at han og resten av hans likemenn dør ut snarest mulig.

 

Den var drøy!

 

Jeg likte den, jeg! Drøyt mot drøyt. ;)

Lenke til kommentar
Du har lov til å mene hva du vil, men om du har meninger som støter andre mennesker kan du holde dem for deg selv

 

Jeg føler meg støtet når folk nevner at rævpuling mellom menn er helt greit.

 

Jeg bommer på ett årstall, og du kaller meg lite intelligent? Du stør rundt deg med ord som "idiot", og "amøbe". Hvor vil du med dette? "Normal debatt intelligens", sier at du åpenbart prøver å få fokuset vekk fra det faktum at du ikke har en dritt med saklighet å komme med. Bare subjektivt gibberish, backet opp av misstolkninger fra wikipeda og dine egne innsnevrede fordommer.

 

Jeg tror du kneecapper din egen herskerteknikk ved å i det hele tatt bringe det ordet inn i diskusjonen.

 

Du lekte arrogant, og nå klager du? Hadde du hatt noen argumenter, så hadde du kanskje ikke brukt tia di på å prate piss slik som du nå gjør.

 

Hvordan er dette relevant?

 

Fordi "noen" hevdet at mine historiekunnskaper var dårlige.

 

Om dette er grunnen til at du er imot homofili - er du da like sterkt imot heteroseksuell analsex som du er imot homofili?

 

Nope, sier igjen at jeg av en eller annen "merkelig" grunn ikke har noe imot det.

 

Jøss. Jeg trodde at homofile likte å ha sex med hverandre og at det var mindre smertefult enn en pinne opp i ræva, men om du sier noe annet.

 

Hørt om dildo før?

 

Det samme gjør homofil analsex. Hva er det du vil fram til?

 

Nei det gjør det ikke! Jeg blir kvalm av tanken på at en mann stapper kuken sin oppi den hårete ræven til en annen mann.

 

Moral er definert av samfunnet, det du mener er rett og galt definerer ikke moralen, skarpen.

 

Takket være individualismen så kan vi ta rennafart å drite i samfunnet; moralen kan også være personlig, ergo kan jeg hevde hva jeg vil. Hva får deg til å tro at du har mer rett enn meg?

 

Hvilken løgn?

 

"Individet er ingenting, samfunnet er alt". Barna vil bli nektet å tenke selv, da barna vil bli tvunget på en hvis moral; de får ikke lov til å definere hva som er rett og galt på egenhånd.

 

Beklager at jeg spør... men hva er vitsen med å diskutere dette noe lengre? Det eneste vi kan gjøre med folk som har tydelige problemer med å tenke fornuftig (som trådstarter) er å håpe at han og resten av hans likemenn dør ut snarest mulig.

 

Jeg mener fremdeles at homofili er ekkelt som bare F, hvordan skal vi forandre på det tro?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Om homofili er naturlig er et veldig kontroversielt spørsmål. Skal en se smertelig logisk på det så kan en si at det er unaturlig. Det kommer jo av at dyr og mennesket er nødt å formere seg for å holde arten i live. Ser en slik på det så er det jo selvsagt unaturlig å være homofil.

 

Men man kan ikke påstå at menneskeheten er i fare for å dø ut med det første. Det er vel heller omvendt. Det blir altså født flere personer enn det dør.

 

Det er vel ingen tvil om at noen kanskje velger å bli stemplet som det ene eller det andre for å få oppmerksomhet eller lignende. Disse velger muligens å bli homofil da de får økt oppmerksomhet om de er åpen om dette.

 

Men å være homofil er på ingen måte galt. Hvilket kjønn en velger og preferrer å ha seksuell omgang med får bli opp til hver enkelt person da dette er noe de må bestemme selv.

Lenke til kommentar
Om homofili er naturlig er et veldig kontroversielt spørsmål. Skal en se smertelig logisk på det så kan en si at det er unaturlig. Det kommer jo av at dyr og mennesket er nødt å formere seg for å holde arten i live. Ser en slik på det så er det jo selvsagt unaturlig å være homofil.

Nei, det kan man ikke si. Det er ikke et logisk ressonement.

1. dyr og mennesker må formere seg for å holde arten i live.

2. homofile kan ikke formere seg(en sannhet med modifikasjoner)

3. ???

4. homofili er unaturlig.

 

Det er IKKE et kontroversielt spørsmål om hvorvidt homofili er naturlig eller ikke. Homofili ER naturlig. Homofile mennesker har alltid fantes, veldig mange dyrearter har store andeler homofile individer. Det er ikke noe som tilsier at homofili er unaturlig. At folk påstår at homofili er unaturlig er som oftest et resultat av manglende kunnskaper.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Jeg har ingenting imot at folk synes to menn som har sex er ekkelt. Det får de bare gjøre, akkurat slik jeg synes fisk i tomat er ekkelt. Ingenting kan få meg til å slutte å synes at det er ekkelt.

 

Men når det brukes som bakgrunn for å spre hat og fordommer mot homofile, da blir jeg sur! >:-l

 

Hva folk synes er fint eller ikke, det kan dere bare diskutere om i det uendelige. Alt jeg vet er at jeg ikke har gjort noen ting for å bli homofil. Jeg synes forresten også at to hårete bamsemenn i vill analsex er en forferdelig ekkel tanke, og jeg tar enorm avstand fra det. Men så er jo ikke alle homofile menn store og hårete, er de vel?

 

Btw, et lite paradoks: Mange synes at homofili er ekkelt fordi de ikke takler tanken på at hårete menn tar hverandre. Men med en gang mannfolkene begynner å glattbarbere seg, er det plutselig også helt galt. :wee:

 

Btw2, jeg tar gjerne på meg tittelen supernatural! :D

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Du har lov til å mene hva du vil, men om du har meninger som støter andre mennesker kan du holde dem for deg selv

 

Jeg føler meg støtet når folk nevner at rævpuling mellom menn er helt greit.

Ergo så mener du at rævpuling menn imellom ikke er greit. Hva mener du så at følgende av ditt ståsted burde være?

 

Jeg ser ingen problemer med at to menn over seksuell lavalder utøver seksuell omgang seg imellom etter begges samtykke. Dette er tross alt ikke noe som anngår meg og selv om jeg selv er hetrofil har jeg full forståelse og respekt for mennekesker som utfører homoseksuell aktivitet. Jeg har heller ikke noe i mot noen annen form for seksuell omgang mellom mennesker som gjerne stider mot den stereotypiske "mann og kvinne i misjonærstilling", såfremt at alt skjer i henhold til norsk lov, med personer over seksuell lavalder og etter begge parters samtykke og ønske.

 

En ting er at du kanskje ville bli støtet av å se på to menn i full seksuell vigør, eller at tanken ikke appelerer til deg, og det er jo forsovidt helt greit og noe alle burde respektere, men det gjelder å ikke fremme dette synspunktet slik at det med forelegg virker støtende. Bare med å skrive saklig og velbegrunnet vil du komme vesentlig lengre med din argumentasjon enn hva du tilsvarende vil gjøe dersom du fremlegger dine fordommer uten interesse av å ta til deg andres meninger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...