Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofili naturlig eller mote?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bråkjekk du var da
Jepp. Jeg lurte nemlig på hvordan verdens befolkning har vokst i fra 6,4 milliarder til 90 milliarder fra år 2005 til 2008. :p

 

Edit: Men nok OT. nå som du har endra tallet så synes jeg ikke det er usannsynlig med så mange homofile på verdensbasis. :)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest Martz

Å fy faen :) Så utrolig artig å lese alt dette her. Blir rett og slett forbausa over hvor dumme folk idag kan være. Men men, livet byr på mange overraskelser ;)

 

Trådstarter har jo så utrolig mange teite argumenter, men best av alt er jo at han sammenligner homofili med dyresex og pedofili.

Herregud, hva slags vrangforestillinger er det du lider av?

Og at du påstår at 25% av de med psykiske problemer er homofile, jaha?

Greit nok, mange homser som sliter med psykiske problemer, men det er for det meste pga fordommer de blir møtt med HVER dag, av slike som deg.

Er det rart homser/lesber tar livet sitt? Å leve med å bli sett ned på, akkurat som de skulle ha vært en forbryter som burde ha vært bak lås og slå.

For ikke å snakke om det at mange unge homofile er usikre på seg selv, og med slike påvirkninger blir det jo bare enda vanskeligere å komme ut.

 

Jeg er selv åpen homse, og trives med det.

Har hatt forhold med jenter før, men det funka liksom ikke (suprise suprise) :)

Men en ting veit jeg, og det er at å kunne elske en person åpenlyst uten å måtte legge skjul på det pga hva dine venner/foreldre tror om det er herlig!

Å komme ut av skapet må være det beste jeg har gjort i hele mitt liv, og jeg ble kun møtt med positivitet fra venner og familie, noe som fikk meg til å føle meg akseptert.

Jeg var tidligere redd for hva de skulle si, om de kom til å kutte kontakt med meg etc.

Heldigvis viste de seg å være ekte venner som liker deg for den du er :)

 

Selv om det har blitt lettere å komme ut av skapet i dagens samfunn har vi fortsatt en lang vei å gå.

Jeg synes det er greit at folk har forskjellige meninger om homofili, men når en person kommer med latterlige argumenter som at "de forpester verden med en epidemi som ikke kan kureres" og "homofili er grunnen til at AIDS/HIV finnes, og ergo bør forbys og utslettes", ja da synes jeg vi har spora av helt.

Personlig synes jeg slike holdninger kan sammenlignes med ren og skjær rasisme.

Hate en person pga sin legning er det samme som å hate en person pga hans hudfarge/øyenfarge etc.

 

Synes denne tråden var såpass underholdende at jeg bare måtte svare.

ER litt sært dette her, religion handler jo om kjærlighet og omtanke, men hvem er det som er verst til å dømme og se ned på andre pga deres "feil"?

Synes synd på homofile som blir født i sterkt religiøse familier, og blir utstøtt pga sin legning.

 

Hvis bestekompisen din kommer til deg og sier han er homse, så gjør det ikke ham annerledes enn slik du har kjent ham tidligere.

Lenke til kommentar

Hva er galt med å mislike noen på grunn av legningen? Det er en side ved deg som mange andre ting og det setter grenser for hva man kan gjøre sammen.

 

Hadde du vært kompisen min hadde jeg foretrukket at du var heterofil.

 

Jeg er heller ikke begeistret for svarte chicks. Akkurat som jeg foretrekker brunetter og blondiner fremfor redheads.

 

Dette er ikke en hippie-æra hvor alle må elske alle.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å mislike noen på grunn av legningen? Det er en side ved deg som mange andre ting og det setter grenser for hva man kan gjøre sammen.

 

Hadde du vært kompisen min hadde jeg foretrukket at du var heterofil.

 

Jeg er heller ikke begeistret for svarte chicks. Akkurat som jeg foretrekker brunetter og blondiner fremfor redheads.

 

Dette er ikke en hippie-æra hvor alle må elske alle.

100% med på den. Ingen er like, så ingen trenger å like de samme fargene, legningene eller hva det nå måtte være.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Argumentene mine er da like sterke som deres "om du personer finner hverandre og er lykkelige mener jeg de skal få lov til å gjøre hva de vil". Samma greia med at jeg ikke liker det og mener at de ikke skal få lov. som er på lik linje som staten omtaler incest. er ikke lov selvom begge er med på det

Men så kan incest føre til store psykiske plager igjen, da.

Kan homofili også, pga. sånne som joacking.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å mislike noen på grunn av legningen? Det er en side ved deg som mange andre ting og det setter grenser for hva man kan gjøre sammen.

 

Hadde du vært kompisen min hadde jeg foretrukket at du var heterofil.

 

Jeg er heller ikke begeistret for svarte chicks. Akkurat som jeg foretrekker brunetter og blondiner fremfor redheads.

 

Dette er ikke en hippie-æra hvor alle må elske alle.

100% med på den. Ingen er like, så ingen trenger å like de samme fargene, legningene eller hva det nå måtte være.

 

Greit nok det, men det er bekymringsfult at du ikke ser forskjellen på å hetse slik mange her gjør og bare si at dette er ikke noe jeg liker. En kan godt syns at homofili ikke er noe for en, og heller foretrekker hetorfile kompiser, men jeg syns det er veldig dumt å si til en at jeg liker deg ikke fordi du er homofil. Det blir det samme som å si til en utlending at jeg liker deg ikke fordi du er farget. Det er samme greien, for du henger deg opp i noe personen ikke kan noe for.

Lenke til kommentar

Jaha. Jeg har ikke sagt at jeg planlegger pressekonferanser i storstil til "Bekjempelse av redheads- Blek håret!"

 

Synd for deg at du synes det er dumt. Mener du virkelig at jeg skal måtte unnskylde mine preferanser? At jeg skal måtte beklage at jeg ikke føler meg tiltrukket av fettberg?

 

Hånden på hjertet folkens, hvor mange her synes personer med Downs-syndrom er kjempekule å henge med, eller tilogmed synes de er hawt!

 

Det spiller ingen rolle at de ikke kan noe for det. Haha, ser for meg et jobbintervju:

 

Hr. Sjef: Jaha, Sørensen. Du er interessert i jobben. Hvilke kvalifikasjoner kan du skilte med?

 

Sørensen: Jeg beklager sjef, men jeg har ingen kvalifikasjoner relevante for dette yrket.

 

Hr. Sjef: ...

 

Sørensen: Men, jeg kan ikke noe for det! Det er ikke min feil at jeg ikke ble født et geni!

 

Hr. Sjef: Jammen, hvorfor sa du ikke det med en gang! Det er klart du ikke kan lastes for det. Gutter! Finn frem sjampanjen. Her har vi Sørensen, vår nyeste hjernekirurg!

 

 

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har ikke sagt at jeg planlegger pressekonferanser i storstil til "Bekjempelse av redheads- Blek håret!"

 

Synd for deg at du synes det er dumt. Mener du virkelig at jeg skal måtte unnskylde mine preferanser? At jeg skal måtte beklage at jeg ikke føler meg tiltrukket av fettberg?

 

Hånden på hjertet folkens, hvor mange her synes personer med Downs-syndrom er kjempekule å henge med, eller tilogmed synes de er hawt!

 

Det spiller ingen rolle at de ikke kan noe for det. Haha, ser for meg et jobbintervju:

 

Hr. Sjef: Jaha, Sørensen. Du er interessert i jobben. Hvilke kvalifikasjoner kan du skilte med?

 

Sørensen: Jeg beklager sjef, men jeg har ingen kvalifikasjoner relevante for dette yrket.

 

Hr. Sjef: ...

 

Sørensen: Men, jeg kan ikke noe for det! Det er ikke min feil at jeg ikke ble født et geni!

 

Hr. Sjef: Jammen, hvorfor sa du ikke det med en gang! Det er klart du ikke kan lastes for det. Gutter! Finn frem sjampanjen. Her har vi Sørensen, vår nyeste hjernekirurg!

 

 

;)

 

Det var jo en totalt hjernedød og unødvendig fortelling? Folk kan vel like hva de vil, det er jo for eksempel ingen lov mot å ville ha sex med moren sin selv om det er ulovlig å gjennomføre det, og forskjellen her er jo det at du holder det for deg selv. Det er lov å være rasist, men du skal ikke undertrykke noen pga. rase allikevel. Det går ikke så mye på hva du har rett til eller ikke, det går mer på vanlig folkeskikk og det som er normen i samfunnet.

 

Så du liker ikke kompisen din fordi han er homo eller svart eller har noen annen slags unormalhet som ikke endrer han som person eller han selv er skyld i på noen som helst måte, det er a-okey, men det er uansett ikke noe du sier høyt.

Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har ikke sagt at jeg planlegger pressekonferanser i storstil til "Bekjempelse av redheads- Blek håret!"

 

Synd for deg at du synes det er dumt. Mener du virkelig at jeg skal måtte unnskylde mine preferanser? At jeg skal måtte beklage at jeg ikke føler meg tiltrukket av fettberg?

 

Hånden på hjertet folkens, hvor mange her synes personer med Downs-syndrom er kjempekule å henge med, eller tilogmed synes de er hawt!

 

Det spiller ingen rolle at de ikke kan noe for det. Haha, ser for meg et jobbintervju:

 

Hr. Sjef: Jaha, Sørensen. Du er interessert i jobben. Hvilke kvalifikasjoner kan du skilte med?

 

Sørensen: Jeg beklager sjef, men jeg har ingen kvalifikasjoner relevante for dette yrket.

 

Hr. Sjef: ...

 

Sørensen: Men, jeg kan ikke noe for det! Det er ikke min feil at jeg ikke ble født et geni!

 

Hr. Sjef: Jammen, hvorfor sa du ikke det med en gang! Det er klart du ikke kan lastes for det. Gutter! Finn frem sjampanjen. Her har vi Sørensen, vår nyeste hjernekirurg!

 

 

;)

Jeg skjønner ikke hvor du vil med dette. Din uttalelse gikk ikke på mentalt tilbakeståendhet, dine egne seksuelle preferanser eller kvalifikasjoner. Du sa at du ikke ønsker å være venn med homofile. Er det slik at å være heterofil er en nødvendig kvalifikasjon for å være venn med deg?

Lenke til kommentar

Gebby og thlom: Jadda, jeg har jo sagt at jeg ønsker å plage alle jeg ikke liker noen trekk ved eller at jeg ikke ønsker å være venn med homofile.

 

Pointet, mine venner, er at jeg ser ikke noen grunn til å beklage hva jeg liker og ikke liker, og jeg må også kunne være ærlig hvis noen spør meg om mine syn, eller skal jeg heller lyve for å tilfredsstille samfunnets krav til å være politisk korrekt?

Lenke til kommentar
Jaha. Jeg har ikke sagt at jeg planlegger pressekonferanser i storstil til "Bekjempelse av redheads- Blek håret!"

 

Synd for deg at du synes det er dumt. Mener du virkelig at jeg skal måtte unnskylde mine preferanser? At jeg skal måtte beklage at jeg ikke føler meg tiltrukket av fettberg?

 

Hånden på hjertet folkens, hvor mange her synes personer med Downs-syndrom er kjempekule å henge med, eller tilogmed synes de er hawt!

 

Sukk, innlegget ditt minner mer og mer om "min pappa kan banke din pappa" mentalitet, kort sagt oppgulp som du kunne spart deg for.

Jeg sa aldri du skulle beklage deg, men jeg sa at det er en vesens forskjell mellom hets og det å ikke like noen. Det at jeg syns det er synd at du bruker en persons legning mot personen, og det forebeholder jeg meg retten til å synes. Du kan vel ikke mene at du skal få si hva du mener og andre skal akseptere at du sier det og ikke kunne si at de syns det er synd du føler det?

Så er det jo spissettingen ved å dra analogien over til downs, nå er det strengt tatt en vesentlig forskjell i hvor mye en homofil/lesbisk kan gjøre kontra en som har downs? Eller er dette i dine øyne det samme?

 

 

Gebby og thlom: Jadda, jeg har jo sagt at jeg ønsker å plage alle jeg ikke liker noen trekk ved eller at jeg ikke ønsker å være venn med homofile.

 

Pointet, mine venner, er at jeg ser ikke noen grunn til å beklage hva jeg liker og ikke liker, og jeg må også kunne være ærlig hvis noen spør meg om mine syn, eller skal jeg heller lyve for å tilfredsstille samfunnets krav til å være politisk korrekt?

 

Vel, da må du vitterlig tåle at andre syns din tankegang er forkastelig. Så, så lenge du kan akseptere at jeg syns dine holdninger ovenfor andre med annen legning enn din er uheldig, så be my guest.

Lenke til kommentar

Dæven, hva er det dere ikke får med dere?

 

Jeg har aldri sagt at jeg ønsker å bedrive hets. Jeg løper ikke bort til en fatso og skriker feiten bare fordi jeg kan.

 

Kom deg ned fra den høye hesten din. Du dømmer folk du også. Du vil helst ikke være med en person som er kjedelig. Oh no, du holdet det i mot den personen at han er kjedelig!

Vi er alle mennesker, vi har alle våre kvalitetskrav.

 

Analogien til downs er reell. Og hva er det du insinuerer. At jeg synes at alle homofile er "syke" eller noe helt forferdelig?

 

Klart du kan mene hva du vil, og ytre det meste du vil. Din tankegang er trangsynt.

Lenke til kommentar
Dæven, hva er det dere ikke får med dere?

 

Jeg har aldri sagt at jeg ønsker å bedrive hets. Jeg løper ikke bort til en fatso og skriker feiten bare fordi jeg kan.

 

Kom deg ned fra den høye hesten din. Du dømmer folk du også. Du vil helst ikke være med en person som er kjedelig. Oh no, du holdet det i mot den personen at han er kjedelig!

Vi er alle mennesker, vi har alle våre kvalitetskrav.

 

Analogien til downs er reell. Og hva er det du insinuerer. At jeg synes at alle homofile er "syke" eller noe helt forferdelig?

 

Klart du kan mene hva du vil, og ytre det meste du vil. Din tankegang er trangsynt.

 

Nå foreslår jeg at du leser hva jeg skriver og ikke tar ting ut av kontekst, for jeg har hele tiden henvist til det flere har skrevet her, se feks:

 

"Greit nok det, men det er bekymringsfult at du ikke ser forskjellen på å hetse slik mange her gjør og bare si at dette er ikke noe jeg liker."

 

Hvilken del av dette greier du ikke å lese?

 

Nå er det strengt tatt en forskjell mellom noe en person kan noe for, altså kjedelig, og en legning, noe du merkelig nok enda ikke forstår.

 

Resten er ikke verdt å kommentere, jeg greier ikke helt å se hva det er du vil frem til.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Alle som har hengt i Samfunn-kategorien vet at det ikke går an å endre homofobe menneskers syn på homofile, så jeg vil heller be deg utdype litt.

 

Som homofil gutt er det trist å lese utsagn som "Om du er vennen min, ser jeg helst at du er heterofil", og jeg kan jo ikke annet enn å ta det personlig. Er det rart homofile blir deprimerte fordi noen synes det er ubehagelig å dem rundt seg? Kan jeg spørre hvorfor du ikke engang vil bli kjent med meg fordi jeg er tiltrukket av andre gutter?

 

Det er ditt tap å ikke bli kjent med meg, jeg er en hyggelig kar. Men jeg håper at alle mennesker som tenker det samme som deg dør ut så fort som mulig, dere gjør tilværelsen min så unødvendig vanskelig! Heldigvis er homofobe en utrydningstruet art.

Lenke til kommentar

Jeg kritiserer deg som trangsynt fordi du ikke setter deg inn i mine argumenter. Du avfeier dem som "forkastelige" uten å i det hele tatt å ha forstått dem.

 

Trådstarter er tydeligvis en idiot som ikke er verdig å diskutere med.

 

Skuffende, Christian, skuffende. At du ikke holder deg for god til å legge ord i munnen på meg.

 

Jeg har aldri sagt at det ikke er noen forskjell på hets og det å mene noe. Hvorfor gjentar du det hele tiden?

 

Hadde du satt deg inn i mine argumenter hadde du sett at det jeg kritiserer er kravet om å være politisk korrekt. Vi har alle våre preferanser. Du liker kanskje blått fremfor rosa. Jeg foretrekker at mine venner er heterofile. Vi har forskjellige krav til forskjellige situasjoner. Trenger jeg en rørlegger kan han for min del være så mye homse som han vil. Så lenge han oppfyller kravene for å tilfredsstille mine behov. Skal du være kompisen min foretrekker jeg at du er heterofil. Er du homse? Kjipt, men er du kul, så er vi buddies likevel. Som sagt, jeg foretrekker at du er heterofil, ettersom vi kan vibe mye bedre da.

 

Det er ikke noe poeng i å vektlegge hva en person kan noe for eller ikke. Jeg liker rødt bedre enn rosa. So what?

Lenke til kommentar

Damn, Yoshi! Hva er det med hetsingen av folk som ikke elsker homofile?

 

Ja, om du er kompisen min, ser jeg helst at du er heterofil. Det betyr ikke at jeg avfeier deg på dette kriteriet alene. Gidd å legg ord i munnen på meg da. Jeg har ikke sagt det er ubehagelig å henge med homofile. Jeg sier jeg foretrekker å henge med heterofile. Ingen har spurt om jeg vil bli kjent med deg, så jeg har ikke rukket å si nei til det ennå. For å si det sånn, det hjelper ikke så mye på at du ønsker meg død... ;)

 

 

Hvorfor ta det så personlig? Er bare snakk om legning. Et kriterie på lik linje med om du er dum eller smart.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Hvorfor ta det så personlig? Er bare snakk om legning. Et kriterie på lik linje med om du er dum eller smart.

Eller svart og hvit hudfarge.

 

Jeg skjønner argumentasjonen din - noen liker sjokoladeis og andre jordbæris.

 

Likevel vil jeg påstå at du er ganske fordomsfull, når du ikke vil omgåes med personer som er født litt annerledes enn deg.

 

Men forsåvidt, jeg foretrekker å ha venner som kan reflektere, og som ikke er proppa fulle av dumme fordommer.

 

Du skal forresten ha det at argumentet ditt er det beste argumentet jeg har sett for å underbygge homofobi. Men det var likevel dårlig.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Damn, Yoshi! Hva er det med hetsingen av folk som ikke elsker homofile?

 

Ja, om du er kompisen min, ser jeg helst at du er heterofil. Det betyr ikke at jeg avfeier deg på dette kriteriet alene. Gidd å legg ord i munnen på meg da. Jeg har ikke sagt det er ubehagelig å henge med homofile. Jeg sier jeg foretrekker å henge med heterofile. Ingen har spurt om jeg vil bli kjent med deg, så jeg har ikke rukket å si nei til det ennå. For å si det sånn, det hjelper ikke så mye på at du ønsker meg død... ;)

 

 

Hvorfor ta det så personlig? Er bare snakk om legning. Et kriterie på lik linje med om du er dum eller smart.

 

Legger ingen ord i munnen din, jeg. Men det du sier, er jo helt meningsløs. Du sier at om en fyr er kul, så kan du være venn med han, selv om han ikke er heterofil. Men om han ikke hadde vært kul, så hadde du avvist han fordi han var homo, eller fordi han ikke var kul? Eller må han være ekstra kul for at du skal se forbi legningen hans?

 

Jeg tar det personlig fordi jeg har gode venner som plutselig bestemte seg for å ikke være venn med meg lenger da jeg kom ut av skapet. Det såret meg veldig dypt, for de var vennene mine, men ingen av de gode sidene mine betydde noenting lenger, siden jeg likte gutter. Jeg var den jeg alltid hadde vært, men plutselig var de flaute over å bli sett sammen med meg, flaue over å snakke med meg og flaue over å ha kjent meg.

 

Hvordan kan jeg unngå å ta det personlig? Det er så mange mennesker jeg ikke lenger kjenner og mange flotte, fantastiske mennesker jeg ikke kommer til å bli kjent med pga. legningen min, selv om den ikke endrer personligheten min på noen måter. Jeg er den jeg alltid har vært, hvordan kan noen synes at jeg er hyggelig så lenge de tror jeg er heterofil, men ta avstand fra alt jeg gjør når de får vite at jeg er homo? Det er jo bare meningsløst å være så fordomsfull, du går glipp av så mye.

 

Så jeg spør igjen, hvorfor foretrekker du heterofile venner? Og når du sier du foretrekker heterofile fremfor homofile, men ikke synes det er ubehagelig med homofile rundt deg, mener du det er som at jeg helst vil ha melk i kaffen, men drikker den om den er uten også, bare at jeg helst ville ha hatt melk i den, men ikke slår den ut fordi den er melkfri?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...