Gå til innhold

Bærbar PC-hva har jeg krav på?

Anbefalte innlegg

Tror nok ikke du kommer utenom å gi dem litt tid i saken. De skal tross alt ha tid til å behandle klagen og evt. innhente råd selv. Det er nok det mest ryddige. Dermed viser du også at du er interessert i å la dem rydde opp.

Dette vil igjen tale til din fordel i systemet hos forbrukerrådet / tvistutvalget.

Bare pass på å påpek at du aldri godtok feilretting når du leverte inn maskinen sist gang, hvis dette er korrekt, og dokumenter ting såsannferdig og ufarget som mulig, selv om kanskje ikke alle detaljer taler til din fordel. Det verste som finnes er gode saker som faller på at forbruker har pyntet litt på historien før den legges frem for utvalget.

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår at en må gi litt tid i saken, men det må jo være måte på. Får bare la det gå i sitt tempo, som du råder meg til.

Det jeg har sagt her er 100% korrekt, hvis jeg skulle pynte på det, ville jeg bare fått uriktig sak, og alt ville bare blitt tull.

Det eneste som beskymrer meg litt om jeg eventuelt kommer opp til forbrukerrådet/tvisutvalget som du kaller det, er det ang at jeg sa muntlig flere ganger at PCen skulle bli vurdert i stedet for reparert.

Det er ett punkt som mest sansynelig kommer til å bli ord mot ord.

Lenke til kommentar
Ser ut til at dette ikke kommer noen vei hos datakjeden. De har gidd meg ett tilbud om en bærbar PC som erstatning som var bedre en den forrige, men pengene tviholder de på, så kommer ingen vei der.

Tilbudet om ny maskin er sannsynligvis det Datakjeden har fått som svar fra Asus, og derfor tilbyr de deg det samme fordi de ikke ønsker å sitte med tap i saken.

Det du som kunde må huske på er at det er likegyldig for deg hva som skjer mellom butikk og produsent. Du kan kreve heving av kjøpet, uansett hva Datakjeden har av muligheter hos Asus eller distributøren sin. Å ta saken via Forbrukerrådet og FTU kan nok ta sin tid, men du vil nok uten tvil vinne frem til slutt.

Det eneste jeg reagerer på er påstanden om at tilbudet fra Datakjeden er "for dårlig". Når det gjelder bytte til nytt produkt har du faktisk ikke rett på annet enn "tilsvarende" eller bedre. Det betyr at Datakjeden i realiteten ikke trenger å tilby deg en ny maskin i det hele tatt. De kan plukke fram en halvannet år gammel Asus med like specs fra lageret, og du kan ikke med loven i hånd kreve noe bedre produkt. Men er vel derfor du heller går heving regner jeg med, fordi det også ligger et ønske om en ny og "råere" laptop når du først skal ha heving eller bytte til ny maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...