GretheT Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Asus F2F laptop. Ett år gammel, har aldri hatt problemer. Kjører ESET/NOD antivirus, og har aldri hatt noen uhumskheter. Helt til i går, da NOD gav beskjed om at en Adobe Acrobat system-fil (så det ut som) var identifisert som malware. NOD la den i karantene, og alt var vel. Når jeg restartet maskinen neste gang, begynte trøbbelet. Den starter fint, windows (XP SP2) starter helt fint, den finner det trådløse nettet, logger seg på. Når jeg prøver å starte programmer - hva som helst - fryser den. Ingenting skjer. Mus og tastatur funker, men det er ingen harddiskaktivitet. Cursoren blir til et timeglass når jeg legger den nede på startbaren. Jeg får heller ikke startet den i safe-mode, den gir meg ikke det valget ved oppstart, kun bios eller valg av oppstartdisk. Dette er litt kjipe saker, for å si det mildt.... Har nå kjørt harddisk-test, og verken det eller mem-test ga noen negative resultater. Er dette noe som ligner virus? Det skal sies at jeg er en ekstremt forsiktig bruker, og har aldri hatt problemer med det noensinne. Det siste programmet jeg installerte var Adobe Lightroom, original versjon, shrink wrapped og alt i orden. Det gjorde jeg for noen dager siden. Skal også sies at USB-inngangene var det som fikk meg til å lure først - de "forsvant", fikk ikke koblet av en minnepinne, USB-musen funket ikke, etc. Oppstartsprogrammer kjører tilsynelatende fint, og jeg får lov til å stenge ned f.eks. spørsmål om å logge meg på gmail. Men når jeg prøver å åpne file explorer, et eller annet program, task manager, hva som helst, egentlig, så skjer absolutt ingenting. Anyone? ps. nå restartet jeg nok en gang, på den harde måten (slå av med powerknappen), og etter å ha startet windows på normal måte, står den nå og bare viser wallpaperet mitt... uten noen desktop overhodet. Endret 23. mai 2008 av GretheT Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Når du kommer inn i win Ctrl+alt+del Fil-->ny oppgave Lim inn fet tekst C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui Sett den tilbake før install av Adobe Lightroom. Kan hende dette programmet får exploere til henge. Endret 23. mai 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
GretheT Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Når du kommer inn i winCtrl+alt+del Fil-->ny oppgave Lim inn fet tekst C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui Sett den tilbake før install av Adobe Lightroom. Kan hende dette programet får exploere til henge. Problemet er at heller ikke Ctrl+alt+del funker. Noen andre måter å få denne kommandoen inn på? Endret 23. mai 2008 av GretheT Lenke til kommentar
GretheT Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 ctrl+shift+esc Det tok meg til Task manager. Hvor jeg fikk lov til å gjøre litt, men så frøs det til igjen da jeg valgte "Networking"-fanen. Tror det var tilfeldig, dog. Kanskje. Ingen endring, alt står bom stille. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 ja, men så skal du trykke på ny oppgave. den står nede under programmer. og så gjør du det SNIPPSAT sa. Lenke til kommentar
GretheT Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 ja, men så skal du trykke på ny oppgave. den står nede under programmer. og så gjør du det SNIPPSAT sa. Ah. Litt sent på kvelden. Skjønte det etter hvert. Får lov til å skrive inn den linja, men det skjer ingenting. Prosessen rstrui.exe tusler og går, men maskina er ellerslike frossen. Prøver å stenge ned noen prosesser, men det funker heller ikke. når jeg flytter task manager-vinduet, legger den igjen rester etter dette der jeg har dratt flyttet det over. Klønete forklart, kanskje? Er litt lost med denne! Lenke til kommentar
Finbeck Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Feil i oppdatering på nod32 http://www.hardware.no/artikler/feil_i_nod...pdatering/52084 Hilsen Finbeck Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 hvis du skal inn i sikkerhets modus må du trykke f8 veldig fort mange ganger etter bios og før windows begynner å starte opp. Lenke til kommentar
GretheT Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Feil i oppdatering på nod32 http://www.hardware.no/artikler/feil_i_nod...pdatering/52084 Hilsen Finbeck Tusen takk! Dette falt meg ikke engang inn å sjekke, enda det burde ringt en bjelle da jeg fikk den virusadvarselen som var litt rar. Men oppskriften på ESET sine sider funket etter hensikten, og alt er vel. Takk for hjelpen, alle :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå