Gå til innhold

Hjelp med lydkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå jeg brukte windows var det ganske greit, bortsett fra at muligheten om å mute høyttalerne når jeg plugger inn headset foran ikke virket, istedenfor ble ALT mutet. Som sagt, driverfeil tipper jeg. Nå som jeg bruker linux(ubuntu) får jeg ikke kortet til å virke i det hele tatt, bruker lyden fra hovedkortet istedenfor.

Men trenger du virkelig lydkort? Det fra hovedkortet er vanligvis bra nok for average Joe

Lenke til kommentar

Stemmer. Ja, jeg har et asus striker extreme hovedkort, og der følger det med en lydkort istedenfor integrert lyd, og det kortet er ikke så bra. Mye småskurring i øretelefonene osv når jeg jobber på maskinen. Pluss at det har vært litt trøbbel i noen spill. Like greit å spandere på meg et ordentlig lydkort når jeg først er i markedet! ;)

Men speaking of lydkort. Jeg ser i prisguiden nå, og det er to kort som jeg kunne tenkte meg.

Hvem av disser er best for en gamer?

https://prisguiden.no/product.php?productId=86142

https://prisguiden.no/product.php?productId=9430

Det øverste er dyrere tross at det ikke har THX og andre ting som det nederste har. Litt rart syns nå jeg.

Endret av Barland
Lenke til kommentar
Det øverste er dyrere tross at det ikke har THX og andre ting som det nederste har. Litt rart syns nå jeg.

Jo THX, dts og Dolby Digital * EX, skal vaere hardware st0tte for i X-Fi kortet.

Og i tillegg kommer oppdaterte EAX HD og andre finesser.

Men for en gamer saa er X-Fi kort meget bra.

khaffner har rett i sitt utsagn om drivere dog.

Eneste problemet jeg har hatt med kortet er at Teamspeak2 ikke st0tter det. :tease:

(Edit: Mente at frontpanelet ikke st0ttes av programmet...)

Endret av NuDimon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...