Gå til innhold

oppgradere pc for AoC

Anbefalte innlegg

trenger nytt hovedkort, CPU, skjermkort og minne for å spille AoC. Skal spille uten hakk og med veldig bra grafikk. har godt med penger men har likevel ikke tenkt å kjøpe de dyreste av alt liksom, men trenger noe brukbart. max 10000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=73482

Skjermkortet er nok det viktigste her, og her får du det beste av det beste. Det er ikke vodlsomt overpriset som noen toppkort pleier å være, og en god del mindre ytelse til nærmeste konkurrerende skjermkort.

Til vanlig bruk i AoC så tipper jeg det holder mer enn nok, men i tyngre scener så vil det nok komme godt til bruk med såpass mye rå kraft. Samt, litt ekstra kraft for å være på den sikkre siden. :)

Lenke til kommentar

Med mindre den er ganske kraftig så burde/må du nok kjøpe en strømforsyning også ja. ;)

Høyst sannsynelig må du bytte. Eldre hhar mistet noe effekt, har ikke like gode railer, og da spesielt 12V. Dagens maskinvare krever MYE mer enn det fortidens strømforsyningen trengte å levere. :)

Lenke til kommentar

tror du dette fungerer?

en kompis av meg hjalp meg litt her:

Skjermkort: XFX GeForce 9800GX2 600M 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI, 600/2000Mhz

Strømforsyning: Corsair Powersupply 550W Bulk, black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI

Hovedkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

CPU: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's

Foresten, det står dette "(OBS! For full utnyttelse av 4gb minne kreves 64bit Vista)" der jeg har tenkt å kjøpe minne, vil det si at jeg må ha vista for full utnyttelse? for jeg hater vista:p

Lenke til kommentar

Skal du spare penger er nok E8400 en grei prosessor, men for mest fremtidsrettet og ytelse så ville ejg anbefalt Q9450 som er quad-core. Den har fire kjerner mot E8400 sine to. Den yter også mer per frekvens, og selv med to kjerner så hadde den vært like rask.

Hvor god AoC Quad-core støtten blir er jeg ikke sikker på, men jeg ville nok satset på en Q9450.

Minnet er så å si det samme med mindre du skal overklokke, da ville jeg valgt OCZ. Velg det billigste av de to minnebrikkesettene. (det jeg fant og det du fant) på den nettbutikken du skal kjøpe. :)

På strømforsyningsiden så ville jeg nok hatt 650W versjonen for å være sikker. (eventuelt 750W versjonen om du kanskje vurderer oppgraderinger en gang)

Grunnen er at 450W og 550W versjonen fra Corsair er "budsjettmodellen" med litt få Ampere på 12V+ railen.

550W verjsonen har 41A max.

Mens 650W versjonen kan by på hele 51A.

Dette KAN i værste tilfelle føre til ustabilitet og/eller mer bråk, da en strømforsyning som presses ganske hardt vil måtte øke viftehastihgeten.

Velg også billigste 9800GX2. Om det er XFX på den nettbutikken du velger så velger du det. Det har overhode ingenting å si.

Lenke til kommentar

Ahha, den burde jeg sett. :)

Litt vanskelig å vite akkurat hva forskjellig HW i AoC fungerer, da det ikke har blitt skikkelig testet enda. (kom vel akkurat ut), så noen ytelsesammenligninger og ytelseanalyser kommer nok ikke før senere ville jeg tro. :)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

takker for svar :)

grunnen til at jeg valgte de komponentene er at de er med i en pakke der jeg får med kabinett, harddisk, dvd brenner, multikortleser (vet ikke hva det er egentlig:p), 3 års garanti og windows vista(kommer til å gå over til xp for jeg hater vista:p) for 1000 kr mer en det du viste meg :p

men jeg kan velge å øke til 650W strømforsyning for 100 kr ekstra,

og velge quad core for 300 kr ekstra, men den har bare 2,4 ghz. vet ikke hvor mye det har og si da :p

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

vs

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte.

blir 400 ekstra men det kan jeg leve med :)

Lenke til kommentar

Sånnsett ja.

Gå for den litt kraftigere strømforsyningen du.

Hvem som yter best av Q6600 i AoC er ikke helt sikkert, men skal jeg tippe så tror jeg nok kanskje det blir E8400. (Q6600 yter ikke like bra som Q9450)

Men du får dog ekstra kjerner som er greit med tanke på fremtiden.

Klarer ikke helt bestemme meg for hva som er best i ditt tilfelle, men med tanke på pris osv.. så ville jeg nok kanskje like godt tatt E8400, så sparer du deg noen kroner. ;)

Selv om du ikke liker Vista så kan det altså bli veldig likt som XP om du vil. Med noen enkle tastaklikk kan du skru av den irriterende brukerkontrollen, og om det ses på som en fordel så kan du ha utseendet til å ligne WinXP.

Du får da også utnyttet minnet (64bit), og ytelsen skal samtidig være bedre QoC, og da spesielt med SP1 til Vista. Ytelsen generelt er nok mer enn god nok på en slik maskin uansett. Grafikknivået blir også høyere i AoC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...