Khalifen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Heisann. Jeg har i det siste hatt problemer med mitt POV 7900GT. Problemet går ut på at jeg får grønne, røde og blå piksler i mørke områder. Jeg får også en del "artifacts" i enkelte spill, selv om jeg ikke hadde noen i Assassin's Creed, men når jeg reinnstallerte det, så kom de tilbake. Har også samme problemet i Trackmania Nations. Er skjermkortet ikke å redde? Kortet ligger på 46 grader celsius, og jeg renset det nylig. Kan det være minnet på kortet som har tatt kvelden? Og hvis jeg må kjøpe nytt, er ATI HD3850 et godt valg? Budsjettet må ligge under tusenlappen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Det har vært mange 7900GT-kort som har tatt kvelden opp igjennom, en gjennomgående feil var at en av spenningsregulatorene tok kvelden. Mulig det er det som har skjedd. HD3850 er forøvrig en veldig god og billig erstatning om du ikke skulle få fikset problemet med ditt nåværende kort. (HD3850 fås vel fra ca. 700,-). Endret 23. mai 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Kan sende en mail til netshop. Hvis det er spenningsregulatoren som har tatt kvelden, skal jeg da få hele kjøpssummen refundert? Jeg har åpnet opp vifta og fjernet støv, men har dette noe å si? Kan de nekte meg summen refundert? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Man får ikke hevet kjøpet, dessverre. Om det fortsatt er garanti på kortet, så får du nytt. Antageligvis ikke et nytt 7900GT, men noe som er tilsvarende i teknologi/hastighet. Lenke til kommentar
Rakash Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har faktisk akkurat samme problemet med mitt 7900GT. Viste ikke at det var spenningsregulatoren som var problemet, men når du sier det så er det ganske logisk ettersom feilene som oppstod var tilsvarende de man ser ved for svak strømforsyning. Symptomene oppstod for meg først i mindre grad, men de "ballet på seg" etterhvert, og kortet er per dags dato ubrukelig. Personlig har jeg et lite problem ved det at jeg kjøpte kortet via en nettbutikk i USA Var greit å få en skikkelig forklaring på problemet da Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Kan oppdatere dere, og det som har skjedd er at jeg sendte kortet inn til Netshop, og nå er et 8800GTS på vei. Veldig fornøyd med det. Fint med et bedre kort, spesielt med tanke på AoC. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Det var et generøst bytte må jeg si. Kudos til Netshop for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå