Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har lyst til å få scooteren til å trekke enda bedre på lovlig vis - Hvordan?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en kompis som har en 2006 Aerox som han er misfornøyd med draget på, har prøvd den selv og den virket usedvanlig lat, bunndraget var elendig.

Variatorreimen ble byttet og bunndraget ble et hakk bedre, men han kunne ha tenkt seg å hatt enda bedre bunndrag...

Er det noen måte man kan gjøre slik at bunndraget blir bedre (og toppfarten forblir 45-50km/t lovlig? Er det variatorvektene man må endre på?

Har selv prøvd å ta av med den, virker som om motoren fortsatt har noe "til overs", men vil ikke dra bedre.

Scooteren min drar som bare det i forhold, men Aerox skal jo ha et ganske bra bunndrag egentlig?

Noen tips til hva som kan gjøres? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis der leser i vognkortet står det at det ikke er tillatt å gjøre noe med drivverk eller motor for å få bedre effekt. Heller ikke bytte drev. Hvis man absolutt vil bytte drev eller øke effekten lovlig, må man få dette godkjent av Statens Vegvesen og husk at grensa er 45km/t.

Lenke til kommentar
Hvis der leser i vognkortet står det at det ikke er tillatt å gjøre noe med drivverk eller motor for å få bedre effekt. Heller ikke bytte drev. Hvis man absolutt vil bytte drev eller øke effekten lovlig, må man få dette godkjent av Statens Vegvesen og husk at grensa er 45km/t.

Men hvordan kan vegvesenet/politiet vite at akselerasjonen på Aerox'en er oppgradert da?

Min sin scooter trekker noe så inni helsikes mye bedre i bakkene, men jeg har ikke skrudd ut en eneste skru på den siden jeg kjøpte den.

Politiet vet jo ikke at aksen på Aerox'n er oppgradert da, ved en kontroll, er ikke snakk om å ha noen ekstreme greier, bare at den skal trekke så godt som den gjorde når den var ny :)

Lenke til kommentar
Det går ann å trimme på lovlig vis :p Er jo bare farten det er plombert ned på, så du kan sette på effektanlegg og kansje forgasser, også har du på utrolig lette vekter(usikker på om det er lette eller tunge vekter!).

I teorien skal jo det gå :p

Det går nok dessverre ikke.. Hva gjør du da? Jo, du øker effekten.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...