Gå til innhold

Hvordan søke inn kanaler? Philips-tv

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en gammel supernintendo jeg gjerne skulle spille litt på, men jeg har et lite problem. Det er fysisk umulig å finne den med tven. Hvorfor? Fordi det er fysisk umulig å finne ut hvordan jeg søker inn kanaler med tven! Nintendoen skal jo kobles inn i samme kontakt som en tvantenne, og for å finne den må tven søke den opp og gi den en kanal. Men hvordan skal jeg få gjort det? Det er ikke noe valgmulighet i de elendige menyene! Dessuten har vi ikke manualen, da vi låner tven. Jeg har lett på sidene til philips(hvor modellen selvfølgelig ikke er skrevet opp) og sett på manualene til tvene som ligner mest. Men knappene på kontrollen vår gjør intet av det manualene sier de skal gjøre. For å søke inn kanaler sier manualen at jeg skal holde inne "spoletilbake"-knappen og "play"-knappen, men på tven vår skjer absolutt ingenting!

Tven er da en Philips Widescreen 32"

SerieNr: 32pw8717/21

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du kaller kanal er egentlig bare programvalg på tven.

hvis du vet hvordan du kan taste inn den fysiske kanalen direkte så er det sannsynlig at det er kanal 36 du skal bruke. det er det som vanligvis brukes til tv spill o.l. og er samme som de gamle vhs spillerene bruker.

du må nok prøve de gjennom alle meny valgene.

jeg har å kiket på en annen manual for 32PW8717/12.

slik jeg har forstått de så kan du velge manuelle eller automatisk installasjon . men det står ikke noe mere i den manualen

det er også slik at mange tver har lagt kanal nummer 36 til programvalg nr 0 ( null) og det tror jeg ikke er mulig å endre på

det kan også hende at det står VCR ved det valget

Lenke til kommentar

Takker for forslaget, ganske sikker jeg gikk igjennom kanaler over 36 da jeg lette, men kan dobbeltsjekke nå.

Vet jeg skal kunne velge mellom manuell og automatisk installasjon av kanaler, problemet er bare at jeg ikke finner menyvalget hvor jeg kan sette tven til å søke.

edit:

Det var ikke noe på nr 36dessverre. Har du flere gode forslag, tas de gjerne imot :)

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

hvor gammelt er tv-en ?

sikker på at nitendoen virker lenger ?

hvi du har en gammel vhs spiller e.l. som du bruker først for å finne kanalen og så bare kobler nitendoen til etterpå.

har du brukt med fjernkontrollen eller knappene på selve tv-en til å stille inn ?

det burde absolutt være et menyvalg for manuell søking.

hvis du har mulighetene så kan du bruke en annen enhet med innebyget analog tuner i (f.eks whs spiller eller dvd opptakter ) bare for å sjekke om nitendoe virker

en siste test er å kontrollere om tuneren i tv-en fungerer. om du får inn noen tv kanaler direkte inn på tv-en.

enten ved en vhs spiller ,antenne (hvis da ikke det gamle bakenetter er stengt av ) eller analogt kabelnett

jeg har dessverre ingen gode ider for å hjelpe deg

Lenke til kommentar
hvor gammelt er tv-en ?

sikker på at nitendoen virker lenger ?

hvi du har en gammel vhs spiller e.l. som du bruker først for å finne kanalen og så bare kobler nitendoen til etterpå.

har du brukt med fjernkontrollen eller knappene på selve tv-en til å stille inn ?

det burde absolutt være et menyvalg for manuell søking.

hvis du har mulighetene så kan du bruke en annen enhet med innebyget analog tuner i (f.eks whs spiller eller dvd opptakter ) bare for å sjekke om nitendoe virker

en siste test er å kontrollere om tuneren i tv-en fungerer. om du får inn noen tv kanaler direkte inn på tv-en.

enten ved en vhs spiller ,antenne (hvis da ikke det gamle bakenetter er stengt av ) eller analogt kabelnett

jeg har dessverre ingen gode ider for å hjelpe deg

1. Vil tippe den er et par år gammel.

2. Nintendoen fungerer.

3. Har aldri stilt den inn, da den har parabol med kanaler og ikke antenne.

4. Den eneste VHS-spilleren vi har her gjør at TVen hopper til riktig kanal med en gang den blir skrudd på(likt som en DVD-spiller), men det gjør ikke nintendoen.

5. Jeg får kanaler ved å bruke parabolen i scart-inngangen ja.

Takker for hjelpen, jeg får vel krangle videre med den. Kanskje det er mulig å koble nintendoen via VHS-en? Den finner tven med en gang.

Lenke til kommentar

vi har en Philips tv i stuen som ikke er helt ny - med biledrør.

der har men bl.a. menyvalgene :

tryke inn knappen som er merket "meny" .

gå ned til valget "instalere" og velge det

da kan du velge enten "autolagring" eller "man.lagring" for å søke opp kanalene

fungerer det slik hos deg også. i så fal burde tv-en finne kanalen til nitendoen

språket bør settes til norsk

og Europa for å få inn de rette kanalene ( om det bare funger for analog tuner er jeg usikker på) når de skal søkes opp

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har en gammel supernintendo jeg gjerne skulle spille litt på, men jeg har et lite problem. Det er fysisk umulig å finne den med tven. Hvorfor? Fordi det er fysisk umulig å finne ut hvordan jeg søker inn kanaler med tven! Nintendoen skal jo kobles inn i samme kontakt som en tvantenne, og for å finne den må tven søke den opp og gi den en kanal. Men hvordan skal jeg få gjort det? Det er ikke noe valgmulighet i de elendige menyene! Dessuten har vi ikke manualen, da vi låner tven. Jeg har lett på sidene til philips(hvor modellen selvfølgelig ikke er skrevet opp) og sett på manualene til tvene som ligner mest. Men knappene på kontrollen vår gjør intet av det manualene sier de skal gjøre. For å søke inn kanaler sier manualen at jeg skal holde inne "spoletilbake"-knappen og "play"-knappen, men på tven vår skjer absolutt ingenting!

Tven er da en Philips Widescreen 32"

SerieNr: 32pw8717/21

Håper noen kan hjelpe.

Du skal trykke på "spoletilbake"-knappen og "stopp"-knappen (de 2 midterste kanppene på andre rad ovenfra hvis du har orginal fjernkontroll). Da får du opp instalasjonsmenyen og velger Manuell installasjon -> Søking -> OK (eventuelt flere ganger). Når du finner signalet velger du Programnr. og velger hvilket forvalg du vil bruke, og så velger du Lagring -> OK.

Lenke til kommentar
vi har en Philips tv i stuen som ikke er helt ny - med biledrør.

der har men bl.a. menyvalgene :

tryke inn knappen som er merket "meny" .

gå ned til valget "instalere" og velge det

da kan du velge enten "autolagring" eller "man.lagring" for å søke opp kanalene

fungerer det slik hos deg også. i så fal burde tv-en finne kanalen til nitendoen

språket bør settes til norsk

og Europa for å få inn de rette kanalene ( om det bare funger for analog tuner er jeg usikker på) når de skal søkes opp

Problemet er at det ikke er noe slikt valg når jeg trykker inn menyknappen. Det går kun ann å stille inn lyd og bildekvalitet der.

Du skal trykke på "spoletilbake"-knappen og "stopp"-knappen (de 2 midterste kanppene på andre rad ovenfra hvis du har orginal fjernkontroll). Da får du opp instalasjonsmenyen og velger Manuell installasjon -> Søking -> OK (eventuelt flere ganger). Når du finner signalet velger du Programnr. og velger hvilket forvalg du vil bruke, og så velger du Lagring -> OK.

Trodde jeg skulle trykke på de jeg også, men det skjer ingenting når jeg trykker inn spole og stopp-knappen. Det lyser ikke på tven heller, så det virker som om den ikke får signaler fra kontrollen om flere enn en knapp trykkes inn om gangen. Jævla møkkatv.

Setter pris på svarene hittil, selv om jeg ikke har kommet noe lenger. Kom gjerne med flere forslag! :)

Lenke til kommentar

på den tv-en vi har er det en 5 veis knapp på toppen av tv-en.

vanlig velges men å skite kanal eller stille lyden med den.

hvis man trykker på nittien så kommer man inn i menyen.

det står litt om det i brugsanvisningen det er linket til

det står også noe em barnesikringen - sjekk om det er slått av

har du prøv knappene som sitter på selve apparatet ?

finner du ikke installasjons menyen der ?

ext er ekstra inganger som :

scart1

scart2

3 fargde rca tilkoblinger

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Er det denne fjernkontrollen du har? Isåfall trykker du inn den grønne og gule knappen samtidig for å komme til installasjon-menyen

Edit: åja, du har prøvd dette..

post-54604-1211716005_thumb.jpg

Endret av TT88
Lenke til kommentar

På noen Phillips-TVer får man kun fram installasjonsmenyen hvis man bruker meny-knappen på selve TV-en og ikke på fjernkontrollen.

Ellers er det vel ikke mange kronene for en SCART-kabel til SNES? Husker jeg ikke helt feil så har vel denne også composite(RCA)-utgang som man kan bruke?

Edit: Veldig godt mulig jeg husker feil. Men SCART-kabel finnes.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Høres rart ut at du ikke kommer inn i instalasjonsmenyen. Du har orginal fjernkontroll? Mener å huske at TV skal stå på et programnr (ikke EXT) når man skal inn i instalasjonsmenyen.

Her har du link til bruksanvisningen.

Takker, skal sjekke ut dette.

det står litt om det i brugsanvisningen det er linket til

[/i]det står også noe em barnesikringen - sjekk om det er slått av

scart1

scart2

Prøvde å trykke på menyknappen på toppen av TVen, men alt som skjer er at lyd og bilde-innstillingene spretter opp.

Er det denne fjernkontrollen du har? Isåfall trykker du inn den grønne og gule knappen samtidig for å komme til installasjon-menyen

Edit: åja, du har prøvd dette..

Slik ser min ut O.o

post-57741-1211733937_thumb.jpg

Ellers er det vel ikke mange kronene for en SCART-kabel til SNES? Husker jeg ikke helt feil så har vel denne også composite(RCA)-utgang som man kan bruke?

Er såvidt jeg vet ikke noen utgang på nintendoen til scart. Det er utgang til AC-adapteret, en "RF-utgang" og en som heter "multi out".

Her er nintendoutgangene:

post-57741-1211734558_thumb.jpg

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
QUOTE(elg-elg123 @ 25/05-2008 : 01:13) post_snapback.gifdet står litt om det i brugsanvisningen det er linket til [/i]det står også noe em barnesikringen - sjekk om det er slått av

scart1

scart2

Prøvde å trykke på menyknappen på toppen av TVen, men alt som skjer er at lyd og bilde-innstillingene spretter opp.

har du prøv helt mitt på knappen.

det kan være lit vanskelig å få det til

for samenligning:

tven vi har en helt rund knapp der.

lingner tven på denne ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Er såvidt jeg vet ikke noen utgang på nintendoen til scart. Det er utgang til AC-adapteret, en "RF-utgang" og en som heter "multi out".

Her er nintendoutgangene:

post-57741-1211734558_thumb.jpg

Multi Out er audio/video-utgangen til SNES. Du får kabler som går fra denne til SCART.

Lenke til kommentar
Multi Out er audio/video-utgangen til SNES. Du får kabler som går fra denne til SCART.

Jasså? Må jeg kontakte nintendo, eller kan jeg finne dette på den lokale el-kjøp butikken?

@elg-elg123:

Ligner noe, men knappen oppa tven sitter helt til høyre.

Lenke til kommentar

Jasså? Må jeg kontakte nintendo, eller kan jeg finne dette på den lokale el-kjøp butikken?

@elg-elg123:

Ligner noe, men knappen oppa tven sitter helt til høyre.

Du finner de på QXL, eBay, diverse nettbutikker (google) osv. Jeg tror det er samme kabelen som brukes på Gamecube men her må noen andre bekrefte om det stemmer.

Edit: Ser ut til at denne kan passe. Jeg googla litt og ser ut som SNES, N64 og Gamecube bruker samme kabelen.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Den kan se lik ut, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Sitat fra Wikipedia:

Also, some versions of legacy consoles such as Nintendo's SNES and Nintendo 64 (some, modified NTSC models only) are capable of outputting RGB signals (using the same cable as the GameCube).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...