kozzo Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hjelp jeg trenger hjelp med å få lyd til min nye stasjonære pc. Jeg har pcen koblet via DVI-->HDMI (26 lcd) Når det komemr til lyd har jeg to kabler koblet til tven, derfra har jeg en kabel koblet til pcens intregerte hovedkort. Det er 3 forskjellige punkter, jeg har puttet den i den grønne. Problemet er at det ikke kommer noe lyd. Når jeg skrur på full lyd hører jeg bare hysssj lyd. Jeg har koblet den tidligere på min gamle stasjonære pc og da gikk det helt fint. Jeg vett at lyden virker for eksmepel kobler jeg en hodetlf til pcen, så får jeg lyd, men ikke med dette Hovedkortet er: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI HJELP! Lenke til kommentar
Entim Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Koble til Line Out, tror den er svart Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det sendes ingen lyd via DVI-kontakten på skjermkortet. DVI standaren er for ren bildeoverføring. HDMI kan sende bilde og lyd. Hvor stor skjermen er har absolutt ingenting med om du får overført lyd fra pc til tv. Lenke til kommentar
kozzo Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Det vett jeg, fortalte det bare for å forklare oppsetet. Problemet er at jeg får ikke lyd. Da bruker jeg en kabel hvor på den ene siden er to kontakter som jeg alltid har koblet til tven og en på den andre siden som jeg kobler til pcen. Men jeg får ikke noe lyd i det hele tatt. Bare sånn rare hysje lyd. Lyden vett jeg fungerer, men tror det kanskje være noe med HK? Lenke til kommentar
kozzo Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 tror jeg har den kabelen som kalles "Minijack" er veldig rart, jeg får ikke lyd bare sånn hysje lyd. Selv om jeg kobler den ut så hører jeg hysje lyden, men hvis jeg slår av tven av og på så er lyden borte. Noen som har noe forsalg? kan det være HK? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Feilpostet. Flyttes til TV-apparater, da jeg synes det virker som et problem med lyd ut fra apparatet. Forøvrig, for å hjelpe litt, om kontaktene er røde, grønne og blå, så bruker du noe kalt "komponent", som kun overfører bilde. Du må bruke de to kontaktene hvor en er rød og en er hvit, og hvor det gjerne står "Line out" eller lignende. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det sendes ingen lyd via DVI-kontakten på skjermkortet. DVI standaren er for ren bildeoverføring. HDMI kan sende bilde og lyd. Tipper problemet ligger her. Når du kobler noe til TV med HDMI og velger HDMI på fjernkontrollen, forventer TV å få både bilde og lyd gjennom HDMI-porten. Og der finnes det ingen lyd, fordi kabelen i andre enden sitter i en DVI-port uten lyd. Siden TV forventer å få lyd gjennom HDMI-porten, hjelper det ikke hvor mange eller hvilke lydkabler man kobler mellom PC og TV, da TV bare lytter etter lyd fra HDMI når den inngangen er valgt. Noen TV-er kan ha avanserte valg der du kan velge bildeinngang og lydinngang hver for seg, men det gjelder langt fra andre. Hvilken TV (merke og modell) er det snakk om? Løsningen er enten å bruke VGA-kabel for bilde og egen lydkabel dersom TV har VGA-inngang og en lydinngang merket PC audio in eller noe sånn. Eller å koble egne høytalere til PC-en og høre lyden der i stedet for på TV-ens høytalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå