Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ung gravid, SINNSYK mor

Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

camper killer: Det må få være opp til jenta om det er et "drap" eller ikke. Det kan ikke du komme å bestemme.

Og ja, blir veldig feil å angripe jenta på noen måte i denne situasjonen. Trådstarter kunne nok prøvd å gjort litt mer, men jeg skjønner tankegangen hans. Mora er rett og slett ei svært dårlig mor.

Lenke til kommentar

Å vere i stand til å akseptere at det er ting som ein ikkje kan kjempe mot og at det berre ødelegger meir å kjempe mot det.

Det krever både mot og sjølvinnsikt. Å meine at jenta er berre å kaste på båten føler eg er ei holdning indreminsjonen ville ha vore stolt over. Jenter/kvinner er ikkje reinefødelsefrabrikker.

I tillegg så har me berre trådstarters side her, så det kan hende at hadde jentas oppfattelse komme fram så hadde det nok sett litt anderledes ut iforhold til kva tankene er rundt dette barnet.

Når det gjeld realitetene så er ikkje verden så svart/kvit som . Å sette til verden ein unge som 17åring i dagens samfunn er ikkje eit sjakktrekk (med untak om ein har Sten Erik Hagens lommebok å rutte med).

Litt data for å underbygge tesene:

Tok eit lite søk på Nav med ufaglært som søkeord, fekk 19 treff, der dei

fleste var fortrinsvis ønskeleg med faglærte.

Ingeniør foreksempel gav over 200 treff.

På finn gav ufaglært 25, ingeniør gav 1181.

sifo ( http://www.sifo.no/page/Lenker//10242/51107.html ) gir ein indikasjon for kva utgifter ein familie på 4 vil ha på eit år 232100, altså må ein ha ei inntekt på 332000 i årsinntekt (30% skattesats) for å få hjula til å gå rundt. For å ha råd til noko anna så bør samla inntekt i familien vere over 400K (då har du 30K til ekstra.

I tillegg har du ein god del statestikk over risikoer for barn av unge møndre løper.

Så mitt råd til trådstater er:

Stå ved hennes side om du meiner at dette er jenta du vil satse på, og aldri legg noko skyld på henne for det, ho har nok skyldfølelse allereie. Angrep på henne for aborten beviser berre ein ting, mora hadde rett, og det rekner eg med at du har lyst å motbevise så dugeleg.

Erfaringsgrunnlaget for mi meining ligg basert på dei 30 åra eg har levd, har bekjentes som har tatt abort, fått unger i ung alder, mista barn i spontanabort, mista under fødselen, fått velskapte barn, og

fått barn med skader. Ikkje at det gjer meg til noko orakel men det har gitt litt livserfaring.

Lenke til kommentar
Hvis dere virkelig elsker hverandre og planlegger å være sammen mange år fremover, så har dere også god tid på å rette opp i ting, og mange år igjen på å få barn!

Å argumentere om at abort ikke er drap/er drap osv er til ingen nytte, da det er så uhorvelig mange meninger om dette. TS mener at det er drap av hans barn, jeg vet ikke hva kjæresten hans mener.

Ser for meg at det går trill rundt i hodet til en 17 år gammel jente som får vite at hun er gravid, og spesielt når hun da (antakelig) vet hva slags holdninger moren hennes har til det. Er TS virkelig sikker på at hun ønsket dette barnet? Mye mulig hun rives i to forskjellige retninger, ønsket om å beholde barnet/livredd for å velge bort de kommende årene og "miste" ungdomstiden sin. For det er ikke til å nekte på at alt blir helt annerledes når man får seg barn.

Det er greit at moren kanskje har vippet i overkant langt, men å kalle henne psycho? Syns det høres ut som en gammaldags husarrest, rett hjem etter skolen og ikke noe andre aktiviteter på fritiden.

Uff, dette er en vanskelig situasjon uansett. Spesielt når man bare får ene siden av saken.

Er så enig med deg! Det er så utrolig lett å sitte å dømme og ha meninger når man bare har hørt en side av saken - dette er helt klart en kompleks sak der mange fakta garantert ikke har kommet fram. "Selvfølgelig" er "svigermor" en DRITTKJERRING... hva slags grunnlag har dere for å si det? Kan godt hende hun er det - slike finnes... men fakta for å kunne bedømme dette har vi faktisk ikke.

Endret av granny
Lenke til kommentar
Så at hun tar abort i en alder av 17, p.g.a. hun blir psykisk presset av moren, synes du er såpass kritikkverdig at du kan si at hun ikke er verdt noe?

Jepp

camper killer: Det må få være opp til jenta om det er et "drap" eller ikke. Det kan ikke du komme å bestemme.

Drap defineres som en handling der man oppløser eksistensen til et menneske, så da er det vel et drap? Videre så har jeg ikke bestemt noe som helst, jeg hare bare nevnt hva hun har gjort/kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
men fakta for å kunne bedømme dette har vi faktisk ikke.

Men kommentarer har gjennom hele prosessen blitt postet ut fra den informasjon vi faktisk har - og derfor må selvfølgelig alle responser til Fortvilet gå under forutsetningen 'dersom det du sier er rett, så mener jeg...'.

Lenke til kommentar
Så at hun tar abort i en alder av 17, p.g.a. hun blir psykisk presset av moren, synes du er såpass kritikkverdig at du kan si at hun ikke er verdt noe?

Jepp

Da er vi sterkt uenige, å kalle et menneske verdiløs fordi hun gjør noe hun blir presset til er i mine øyne veldig strengt.

Lenke til kommentar
Han kunne alternativt satt seg ned her og skrevet "Kan ikke dere synes synd på meg fordi jeg har mista ungen min".

Men var det ikke det han skrev?

Han tapte rett og slett, og dermed skrev han at han godtok det som hadde skjedde... Vel det er visse ting man ikke bør godta. Selv ville jeg nok ikke latt bestemorra se dagens lys mer. Dog er jeg også hard mot de harde, men jeg godtar bare at tap hvis det er min egen feil.

Du har rett. Han kunne i det minste knust kneskålene til morra, i tillegg til å ta ein telefon til Hells Angels. Makan.

Lenke til kommentar
Du har rett. Han kunne i det minste knust kneskålene til morra, i tillegg til å ta ein telefon til Hells Angels. Makan.

Ikke glem å drepe statsministeren fordi han styrer landet som ikke ville hjelpe til. :nei:

Å rakke ned på trådstarter nå er lite nødvendig. Og jeg håper ærlig talt at han ikke ser tilbake i posten igjen. Men at han ser framover. Som sagt før. Ja han handla treigt. Men når han til slutt handla så gjorde han riktig utifra hvordan det lå ann der og da. Og det er ikke bare bare å overtale en hjernevaska jente for den saks skyld gutt heller.

Lenke til kommentar

camper killer: Nå er nå abort fult lovlig i Norge og ikke definert som drap per loven og for folk flest er det ikke det moralsk heller.

Hvis folk vil ta abort så har de all rett til å gjøre det, og jeg synes ikke man kan klandre dem for det. Det er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
camper killer: Nå er nå abort fult lovlig i Norge og ikke definert som drap per loven og for folk flest er det ikke det moralsk heller.

Hvis folk vil ta abort så har de all rett til å gjøre det, og jeg synes ikke man kan klandre dem for det. Det er opp til hver enkelt.

Du har kanskje ikke skjønt situasjonen; hun ble presset av sin mor til å ta abort, det var ikke hennes eget valg..

Lenke til kommentar
Samuro: Ehm, ja? Jeg vet det. Jeg svarte Camper Killer som påsto at hun hadde drept ungen sin og fordømte henne pga det.

Dattera kunne velge og ikke høre å morra, men det gjorde hun ikke. Dermed er hun ikke noe jeg ville spart på....

Kvinnen er gud over sin egen kropp.

Var ikke det jeg spurte om; hvorfor har kvinnen rett til å bestemme hvem som skal dø, og hvem som skal leve?

Lenke til kommentar

Du har kanskje ikke skjønt situasjonen; hun ble presset av sin mor til å ta abort, det var ikke hennes eget valg..

Akkurat det har vi vel kun trådstarters ord for....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...