Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ung gravid, SINNSYK mor

Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Hæ?

Vel, kanskje ikke akkurat det mest intelligente svaret jeg forventet fra en med slike holdninger, men antagelig det det smarteste han kan gjøre ja...

Ehm...

Godeste "Snublefot" konstaterer at det ikke er noe konstruktivt i å sitte og sture her fremfor å faktisk gjøre noe, og du forsøker å stille henne (tror det er "hun") til veggs med "ja har du noen forslag da" og masse sarkasme?

Hvis du har et eller annet budskap, si det rett ut fremfor å snakke i koder som ser ut som et dårlig forsøk på å ilegge Snublefot uvitenhet fordi hun "ikke er smart nok" til å skjønne hva du mener.

Mulig jeg misforstod godeste "snublefot" da, men jeg så ikke snurten av kontruktivitet i det innlegget altså?

Jeg har som sagt vært i gjennom noe tilsvarende, og kan love deg at det i denne sammenheng ikke er mye å gjøre annet enn å legge seg ned å pisse mor oppetter ryggen, for rettigheter har man absolutt ikke, og da er det lov å bli litt fortvilet, synes du ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trn100: Det er greit nok det, men greia her er at mor ønsker jo egentlig ikke å ta abort. Det er bare at hun av sin mor igjen på den ene eller andre måten har blitt presset til å likevel satse på å gjøre det.

Trådstarter kan gjøre mye hvis han først og fremst får skjermet damen fra moren sin, slik at avgjørelsen faktisk blir hennes, og ikke morens. Hvis hun av egen, fri vilje fortsatt ønsker å ta abort, da kan jeg absolutt være enig i at trådstarter ikke har så mye han skulle ha sagt. Er også veldig enig i at den makt"fordelingen" er veldig uheldig.

Endret av Iguil
Lenke til kommentar
trn100: Det er greit nok det, men greia her er at mor ønsker jo egentlig ikke å ta abort. Det er bare at hun av sin mor igjen på den ene eller andre måten har blitt presset til å likevel skulle ta abort.

Trådstarter kan gjøre mye hvis han først og fremst får skjermet damen fra moren sin, slik at avgjørelsen faktisk blir hennes, og ikke morens.

Det har du helt rett i, og det er også den eneste muligheten han har!

Men så lenge hun er under 18 er ikke det bare bare heller.

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ola_*
Går dama ifra meg om jeg gjør noe sånt kommer jeg til å være så forbanna langt nede i kjelleren at jeg vet ikke hva som skjer.

Er MOREN hennes som er årsaken til ALT.

Noen som har døgnåpent telefon nummer ect. jeg kan få hjelp på? Fort.

Jeg skjønner det bare ikke. Det er 6 milliarder mennesker på jorden, jorden er overbefolket allerede. Hva i alle dager skal dere med denne ungen når dere er så unge selv? Hva er problemet med å vente til i det minste denne jenta kommer ut av tenåringsalderen? Jeg synes du er forbaska egoistisk, det har ikke slått deg at det kanskje har gått opp for henne at det kanskje ikke vil bli så lett å oppdra denne ungen? Og har hun bare moren? Kanskje moren hennes vet hvordan det er å være alenemor?

Og til folk som har beskyld meg for å være gladkristen med mer. Nei, jeg er hverken særlig religiøs eller i det hele tatt. Men poenget har hele tiden at du må ta et valg. Du må ta konsekvensene av realiteten. Du er så tiltaksløs at det er trist å se på. Ikke vil du gifte deg, ikke vil du stå opp mot mora, det eneste du gjør er å whine på dette forumet her og klage over alle grunnene til hvorfor du ikke kan. Pissprat sier jeg bare, du gidder ikke. Det er det som er problemet. Og til de som kommer med forslag om balltre og andre kreative løsninger, jeg mener, tror dere virkelig det vil løse noe annet enn å bevise ovenfor familien til jenta at han ikke er noe å samle på? Kanskje få et opphold på vann og brød? Makan til talentløse råd har jeg aldri lest før tror jeg, hvor er vettet hen?

Nei, legg det bak deg du gutten min. Vent til dere blir tørr bak øra først i allefall. Du er 20 år og du har hele livet forran deg, du kan sikkert sett til verden et helt fottballag dersom du går inn for det i løpet av ditt livsløp. Kjøp deg en hund eller noe i stedet for, mye mindre arbeid og mye mer kos.

Lenke til kommentar

Beklager Snublefot, ble nok litt for engasjert og mente det ikke personlig! Bare forstår så inderlig vel den fortvilelsen trådstarter føler!

Noen ganger hjelper det kanskje med ett lite spark for å få noen videre, men mitt inntrykk var at trådstarter har forsøkt og er litt desperat fordi han mister ungen sin om 2 dager og tross alt har forsøkt noe.

Han sitter altså ikke på rompa og lurer på hva han skal finne på, men spør noen her om hjelp, og da sparker vi vel ikke ekstra hardt?

Lenke til kommentar
Går dama ifra meg om jeg gjør noe sånt kommer jeg til å være så forbanna langt nede i kjelleren at jeg vet ikke hva som skjer.

Er MOREN hennes som er årsaken til ALT.

Noen som har døgnåpent telefon nummer ect. jeg kan få hjelp på? Fort.

Jeg skjønner det bare ikke. Det er 6 milliarder mennesker på jorden, jorden er overbefolket allerede. Hva i alle dager skal dere med denne ungen når dere er så unge selv? Hva er problemet med å vente til i det minste denne jenta kommer ut av tenåringsalderen? Jeg synes du er forbaska egoistisk, det har ikke slått deg at det kanskje har gått opp for henne at det kanskje ikke vil bli så lett å oppdra denne ungen? Og har hun bare moren? Kanskje moren hennes vet hvordan det er å være alenemor?

Og til folk som har beskyld meg for å være gladkristen med mer. Nei, jeg er hverken særlig religiøs eller i det hele tatt. Men poenget har hele tiden at du må ta et valg. Du må ta konsekvensene av realiteten. Du er så tiltaksløs at det er trist å se på. Ikke vil du gifte deg, ikke vil du stå opp mot mora, det eneste du gjør er å whine på dette forumet her og klage over alle grunnene til hvorfor du ikke kan. Pissprat sier jeg bare, du gidder ikke. Det er det som er problemet. Og til de som kommer med forslag om balltre og andre kreative løsninger, jeg mener, tror dere virkelig det vil løse noe annet enn å bevise ovenfor familien til jenta at han ikke er noe å samle på? Kanskje få et opphold på vann og brød? Makan til talentløse råd har jeg aldri lest før tror jeg, hvor er vettet hen?

Nei, legg det bak deg du gutten min. Vent til dere blir tørr bak øra først i allefall. Du er 20 år og du har hele livet forran deg, du kan sikkert sett til verden et helt fottballag dersom du går inn for det i løpet av ditt livsløp. Kjøp deg en hund eller noe i stedet for, mye mindre arbeid og mye mer kos.

Hmmm... Det jeg ikke fatter er at du med slike kraftige meninger er for feig til å stå frem ikke bare med eget navn men selv et eget nick?? ;)

Redd for represalier?

Lenke til kommentar

enig med han over, feig for å stå fram med eget nick.''

jeg kan ikke si hva du skal gjøre men kan si hva jeg hadde gjort.

dratt til ho på skolen eller hvor hun er, så dratt til din familie eller noe. jeg hadde ivertfall gjort noe vis det var dette jeg ville å det er det dama di vil slik jeg forstår.

Gjør noe eller hold kjeft.

har selv gått mot svigerforeldre som ikke kunne oppføre seg.

men du må gå inn for det som er best for deg å dama di, ikke det som passer svigermora di best.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Ola_*
Hmmm... Det jeg ikke fatter er at du med slike kraftige meninger er for feig til å stå frem ikke bare med eget navn men selv et eget nick?? ;)

Redd for represalier?

Hadde jeg gått under eget navn så hadde jeg naturlig nok moderert det vesentlig. Jeg hadde pakket meningen inn i diplomatisk tåkeprat samtidig som jeg hadde tenkt mitt. Jeg hadde antagligvis strukket meg til å sagt at det kanskje kan være problematisk for jenta å få barn i så ung alder å redegjort for dette i en diplomatisk tone. På tomannshånd kunne jeg kanskje vært litt mer klar dersom jeg ble spurt om råd. Grunnen til det er ikke fordi jeg er redd for representalier fra denne personen, men fordi vårt samfunn i dag ser rart på folk med andre meninger enn det som er politisk korrekt å mene. Det er også en del føringer i samfunnet som forteller hvordan ting skal gjøres, mine innlegg i denne tråden bryter disse føringene. De representaliene man da i tilfelle får er eksklusjon fra "det gode felleskap". Jeg har sterke meninger også om moralen rundt dette, men det kan vi i såfall diskutere i en annen tråd.

Men uansett er det befriende å kunne si akuratt det man mener uten å hykle det inne i tull og gå-rundt-grøten formuleringer. Og er egentlig ikke det derfor han er her? For å få en ærlig tilbakemelding rett fra levra?

Lenke til kommentar
Beklager Snublefot, ble nok litt for engasjert og mente det ikke personlig! Bare forstår så inderlig vel den fortvilelsen trådstarter føler!

Noen ganger hjelper det kanskje med ett lite spark for å få noen videre, men mitt inntrykk var at trådstarter har forsøkt og er litt desperat fordi han mister ungen sin om 2 dager og tross alt har forsøkt noe.

Han sitter altså ikke på rompa og lurer på hva han skal finne på, men spør noen her om hjelp, og da sparker vi vel ikke ekstra hardt?

Vist det er slik at du hundre prosent føler at damen din blir presset til å ta et valg som ikke er i beste intresse for henne,deg eller barnet så er vel den enkleste løsningen av alle å sitte hjemme å skrive på forumet. Alle med sunn fornuft skjønner at det er lite vi som brukere kan gjøre for å hjelpe denne personen bortsett fra å trøste og si at vi føler med han. Den eneste som i virkligheten kan gjøre noed med saken er han selv. Det er flott at han søker et hjelp, men det er vel en smule naivt og tro at ungdommer på et forum vil bidra til å løse denne vanskelige situasjonen.

Er han moden og ikke fullstendig tiltaksløs så retter han blikket mot andre kilder. Man utretter intet med å sitte hjemme skrivende deppende foruminnlegg. Det er nå helt sikkert. :)

Lenke til kommentar

Vist det er slik at du hundre prosent føler at damen din blir presset til å ta et valg som ikke er i beste intresse for henne,deg eller barnet så er vel den enkleste løsningen av alle å sitte hjemme å skrive på forumet. Alle med sunn fornuft skjønner at det er lite vi som brukere kan gjøre for å hjelpe denne personen bortsett fra å trøste og si at vi føler med han. Den eneste som i virkligheten kan gjøre noed med saken er han selv. Det er flott at han søker et hjelp, men det er vel en smule naivt og tro at ungdommer på et forum vil bidra til å løse denne vanskelige situasjonen.

Er han moden og ikke fullstendig tiltaksløs så retter han blikket mot andre kilder. Man utretter intet med å sitte hjemme skrivende deppende foruminnlegg. Det er nå helt sikkert. :)

Det er jeg absolutt helt enig med deg i! :) Hater faktisk inderlig folk som setter seg ned og sutrer fremfor å gjøre noe selv, så jeg forutsetter nesten at trådstarter har gjort sitt beste!

Fullstendig tiltaksløs er han jo ikke da, siden han har faktisk har gjort mer enn å lufte problemet her :)

Min erfaring omkring dette er en snart 19 år gammel gutt, så helt ungdom er jeg ikke lenger da, men den gang som nå er problematikken den samme enten man vil eller ikke.

Hun var over 20 og allikevel helt kontrollert av sine foreldre og øvrige familiemedlemmer. Ikke var det barnet som var deres største problem heller, men mest sannsynlig det faktum at jeg var faren og de ikke hadde så mye til overs for meg.

Hun hadde en søster som sa rett ut at hun kom til å ta livet av seg om gutten ble født, så jeg vet litt om sinnsyke tilstander og familier også.

Så snart, og om, barnet først blir født har selv fedre litt større rettigheter og muligheter til å påvirke sin fremtid med barnet, men før det kan altså ting virke ganske forvilet. Var egentlig bare det jeg ville si at jeg hadde forståelse for :)

Og til de av dere som foreslår balltre og diverse annet... Tror dere må tenke minst én gang til...

Lenke til kommentar

Redd for represalier?

Hadde jeg gått under eget navn så hadde jeg naturlig nok moderert det vesentlig. Jeg hadde pakket meningen inn i diplomatisk tåkeprat samtidig som jeg hadde tenkt mitt. Jeg hadde antagligvis strukket meg til å sagt at det kanskje kan være problematisk for jenta å få barn i så ung alder å redegjort for dette i en diplomatisk tone. På tomannshånd kunne jeg kanskje vært litt mer klar dersom jeg ble spurt om råd. Grunnen til det er ikke fordi jeg er redd for representalier fra denne personen, men fordi vårt samfunn i dag ser rart på folk med andre meninger enn det som er politisk korrekt å mene. Det er også en del føringer i samfunnet som forteller hvordan ting skal gjøres, mine innlegg i denne tråden bryter disse føringene. De representaliene man da i tilfelle får er eksklusjon fra "det gode felleskap". Jeg har sterke meninger også om moralen rundt dette, men det kan vi i såfall diskutere i en annen tråd.

Men uansett er det befriende å kunne si akuratt det man mener uten å hykle det inne i tull og gå-rundt-grøten formuleringer. Og er egentlig ikke det derfor han er her? For å få en ærlig tilbakemelding rett fra levra?

Forstår godt hvorfor han er anonym, men ikke hvorfor du er det?

Kan love deg at det er langt mer befriende å si hva du mener om du tør å stå for det :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

1: Ring politiet på 02800. Pronto!

Oversikt over barnevernvakter rundt om i landet: http://unghelse.no/wips/1289633526/

Kirkens SOS krisetelefon 815 33 300

Amathea (jfr. amathea.no) 815 32 005

Noen universale svar på hva som er rett finnes neppe – men de som er håpløst bastante her inne (i begge ender) har ikke stort å fare med; til det er det lagt ut alt for lite info i tråden. Trådstarter har maks ett døgn på seg, uansett hva han velger å gjøre håper jeg man kommer frem til en løsning som er til å leve med senere. Å resignere fordi man ikke orker noe annet er neppe riktig løsning.

Lenke til kommentar

Ring snut, barnevern eller en instans som kan hjelpe deg. Det får briste eller bære. Om du virkelig ønsker dette barnet, og lever i troen på at kjæresten din føler det samme, komme dere aldri til å tilgi dere selv. Du kommer nok også til å føle et stikk av sinne mot henne, siden hun ga etter. Legger hun deg for hat, viser dette at moren er viktigere for henne enn deg, og deres felles barn.

Dette kan slå mange veier, kan ramse opp de minst komplekse:

Hun klarer å unngå aborten, dere lever lykkelig alle deres dager. (Krysser fingrene for denne.)

Hun tar aborten, og dere står sammen i sorgen. (Hvis du ikke gjør noe.)

Hun tar aborten, og du finner ut at det var hennes avgjørelse. (Etter mitt syn mest sannsynlig.)

Hun blir tatt hånd om av styresmaktene, beholder barnet, legger deg for hat, siden du blandet inn andre. (I så tilfelle er det ikke deg det er noe galt med.)

Lykke til.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar

No tenker dei aller fleiste her på kjenslane til trådstarter, og gjer praktisk talt dama hans til ei fødemaskin. Valget er opp til ho, og eg syns at mora i prinsippet har rett om at barnet ikkje burde kome til bevisstheit (sjøl om ho oppfører seg som gal). Guten har tross alt ingenting å tape dersom barnet blir født, men det har alenemora, som ikkje har jobb eller utdanning. No veit ikkje eg heller kor villig ho var til å få barnet i fyrste omgang uansett. Kva er det som er fornuftig, ved å la ein ung mann som ikkje ser ut til å vere moden nok til å ta ansvar for "kone" og barn ,halveis presse dama si til å stå ut eit svangerskap, fødsel og etterarbeide? Og kor har de det frå at det ender lykkeleg?

Endret av Great Aftabeh
Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet

Skal nok gjøre det.

Ettersom dama er ferdig hjernevasket.

Moren NEKTER å la seg prate med.

Jeg kommer til å kontakte barnevernet i morgen og høre hvilke muligheter jeg har.

Hvis dama må gjøre en hel haug for at jeg skal kunne klare å gjennomføre noe som helst vet jeg rett og slett ikke om hun orker det.

Hun er så slite nå at hun bare ligger oppe på rommet sitt og sover og spyr og er kvalm og jævelig rett og slett.

Jeg skjønner henne GODT at hun bare vil bli ferdig med det, for hun er antakeligvis ikke i "form" til å skjønne at det beste ville vært og beholde det.

Hun er IKKE seg selv, hun er ødelagt.

Jeg er ikke negativ, men jeg har ikke tenkt til å sitte på rævva om det er det alle klager på her.

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet

Det siste kom feil ut, jeg er ikke meg selv helt jeg heller.

*Jeg er negativ, men skal gjøre alt i min makt for å klare det.

Går det ikke så går det ikke, da har jeg iallefall prøvd.

OM det var godt nok? Vel, jeg får gjøre enn innsats sånn at jeg sitter igjen med den følelsen.

Hvis ikke kan jeg ikke tilgi meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...