Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ung gravid, SINNSYK mor

Gjest ersom

Anbefalte innlegg

eg tykjer du burde prøve å snakka med mora, før du gjer noko anna.. og då meinar eg SNAKKA ikkje skrika og kjæfta.(skjølv visst ho gjer det) det høyrest du som om mora driv med psykisk tortur på dattera, har ho ingen far? visst ho har det, korleis stiller han seg til dette? om du ikkje får noko konstruktivt ut av samtalen med mora bør du ringe til politiet eller nokon andre som kan fortelje deg korleis du skal forhalde deg til dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som problemfamilier fra begge parter...

Men uansett, kan moren trekke penger som er på hennes konto?

Jeg synes jeg har hørt at penger som settes inn på kontoen til barnet, ikke kan trekkes tilbake og brukes selv siden det er en "sikker" konto som er ubrukelig før barnet får den når det fyller 18? Rett meg hvis jeg tar feil!

Lenke til kommentar

Min eldste bror ble født da morra mi var 17...

Så hvis dere har mer BS å si om unge mødre, så kan dere bare holde kjeft.

Gi faen i morra, bare dra jenta ut av huset og tenk derfra. Morra er ikke dum nok til å anmelde deg, da både du og dama kan vitne imot hennes mishandling.

Bare la en ting være klart: Vit hva du gjør! Er ivertfall bra at dine egen familie støtter deg!(kjekt hvis du trenger noen til å passe barnet)

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet

Har hatt en lengre samtale med moren hennes på telefonen, varte vel i 2 timer rund der, før det endte med at hun sa noe sånn: "eg støtter det ALDRI" og slang på røret.

Noe jeg også synes og huske jeg gjorde når jeg var FJORTEN år gammel.

Det eneste vi kom frem til da var vel bare at jeg ødela livet til dama, at jeg ødela livet hennes tydeligvis.

Og at alle kom til å "hate" meg fordi jeg hadde gjort noen så ung gravid.

Jeg har også slitt med angst og depresjoner før, som har gått over nå i det siste. Men da fikk jeg faktisk høre fra moren hennes at "dama kom til å måtte passe på barnet OG meg siden jeg tydeligvis ikke kunne passe på meg selv".

Så hun går faktisk rett på og starte og "plukke" på meg fordi jeg har hatt angst/depresjon.

Som jeg har sagt tidligere, det er GREIT at moren hennes ikke støtter hun. Men når man begynner å PLAGE henne, meg... hun har til og med snakket dritt om MIN mor, som tydeligvis er en IDIOT som tror vi kan klare det.

Ett sted får grensen for meg.

Pengene er på moren sin konto eller lukket konto, som overføres til datteren når hun blir 18 manuelt via. moren.

Regner med at hun kan ta dem tilbake ja.

Når jeg snakket med henne på telefonen sa jeg: Hvis du gjør dette mot datteren din så kan det forekomme angst/depresjon hos hun, og klarer du og sitte igjen etterpå med å vite at DU har forårsaket dette?

Hun svarer da: "ja, det er ikke min feil, hun har ett valg".

Rundt middagsbordet i dag spurte dem hun om hun ikke snart skulle på fest og drikke.

Hun sa: kan jo SELVFØLGELIG ikke det.

Dem bare sånn: "nei, fordi du er IKKE gammel nok"

Sånn holder dem på DAG inn og DAG ut, og plukke på henne på den måten. MOBBE rett og slett.

Og jeg er liv redd for at dama ikke orker det mer. :(

Lenke til kommentar

Hva faen slags mor er dette?

Hun får vel bare ta pengene sine å stappe dem langt oppi R***.

Så hun sier at dere ikke vil klare det, osv osv. så tar hun pengene? Hun gjør ikke saken lettere da..

BULL, klart dere vil klare dere :)

*Overtrøtt*

Lenke til kommentar
Og at alle kom til å "hate" meg fordi jeg hadde gjort noen så ung gravid.

Jeg har også slitt med angst og depresjoner før, som har gått over nå i det siste. Men da fikk jeg faktisk høre fra moren hennes at "dama kom til å måtte passe på barnet OG meg siden jeg tydeligvis ikke kunne passe på meg selv".

Så hun går faktisk rett på og starte og "plukke" på meg fordi jeg har hatt angst/depresjon.

Nå må du for helvete se å ta deg sammen mann! Ikke kom her og snakk om angst og depresjon! Kjerringa gjør livet jævli for deg, hu truer eksistensen til DITT barn! Hu kaster dritt mot deg, dritt som du ikke trenger å ta imot! Hadde jeg vært i dine sko, så hadde jeg trolig drept hu...

Veit du hva det er som er det beste som kan skje når man er deprimert? Det er å få noe å kjempe for. Skjekk at døra er oppe, ta med jenta ut, og hvis morra kommer etter, så nilstirr henne i øya så jævli at hu forstår hva dette handler om.

Kan forøvrig si at barn i slike forhold kan fungerer helt fint. Morra mi ble til og med forlatt av faren til eldstebroren min, og nå er han daglig leder med dritbra betalt.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Høres helt uvirklig ut dette.

Hva jeg hadde gjort....?

Hadde dratt å henta dama di, ringt barnevernet og fortalt dem om hva som skjer. flytt inn til din more eller noe der dere får støtte.

har selv fått mye pes pga beslutninger jeg å dama gjorde når vi var ung, vi flytta sammen når jeg var 18 hun 17. foreldrene hennes synes hun var for ung til å bo sammen med oss.

når vi var 21 kjøte vi oss et hus, noe som igjen var gale fra hennes foreldre pga hun var så ung,

idag snart 10år senere, bor vi fortsatt i det huset, og har en liten datter på 2.

Så ting går vis dere kjemper for det dere vil. om dere går fra hverandre om 1år eller 10 vet da ingen.

Her er KUN 1 ting som er rett å gjøre, du å dama di må komme dere sammen, bo ilag. hent hun!!

så får dere begynne å leve sammen.

Drit i hun more til dama di, bare fortell henne at vis hun ikke slutter kutter dere all kontakt med henne.

Håper alt ordner seg for dere, men ikke sitt på sidelinja å se på. GJØR NOE MANN.

på tide å bli mann no å ta ting i egne hender å ordne ut?

tror ikke mange andre hadde godtatt at sin kjæreste/framtidige mor til ditt barn hadde blitt behandlet slik som dama si blir.

vel good luck

Lenke til kommentar
Kan forøvrig si at barn i slike forhold kan fungerer helt fint. Morra mi ble til og med forlatt av faren til eldstebroren min, og nå er han daglig leder med dritbra betalt.

Ser ikke helt hvorfor dette er relevant. Selvfølgelig kan barn av unge mødre vokse opp til å bli noe annet enn trygdesnyltere og narkoholikere.

Du kan jo spørre din mor om hun syns det var greit å oppdra din bror alene, eller om hun helst ville hatt en far som gjorde sin halvdel av arbeidet. Det er tross alt ikke bare pengene det står på.

Lenke til kommentar

Aller først.

Det å få et barn er ikke bare lek og morro, det innebærer søvnløse netter for minst en av dere samt at sexlivet som dere tidligere har nytt vil bli så som så med.

Krabaten skal ha mat til alle døgnets tider og skriker når han vil det samt alt annet den lille vil ha.

Det første året sliter hardt på selv godt etablerte forhold med humørsvingninger fra mor samt at du ikke får den oppmerksomheten du vil ha.

Omtrent all hennes våkne tid går med til den lille.

Når det er sagt og dere alikavel vil ha barnet så er det første jeg ville ha undersøkt er lovligheten av det moren hennes bedriver.

Ta gjerne kontakt med advokat får å avgjøre om det er noe man kan gjøre videre, og er det noe og hente her så stevn svigermoren for retten.

Det er uansett noe du kan gjøre om aborten blir en realitet.

Da skjønner hun nok alvoret i det.

For selv om hun tvinger datteren til å ta abort kan du stevne henne for nettop det at hun tok fra deg barnet ditt og du vil ha økonomisk erstatning for det.

Selvsagt er det da en fordel at du får kjæresten din med på sistnevnte.

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet

Det er ikke det at jeg bare skal sitte på rævva, men jeg vil ikke gå inn og gjøre noe før det virkelig trengs.

Hun har time på mandag som skal bedømme hvor langt på vei hun er, da har hun tenkt å forklare legen hvordan situasjonen er siden hun da blir alene med han.

Hvis han da eventuelt ikke kan gi henne råd og vink og hun får ABORT-time, DA vil jeg gjøre noe.

Og jeg snakker ikke om at angst og depresjon er grunnen til at jeg IKKE gjør noe, jeg er over det nå. Men at hun mobber meg for å ha hatt det viser jo bare hvor lavt nivå hun diskuterer på.

Jeg hadde tenkt på å ta opp første-hjems lån siden det er mulig å iallefall trekke ifra litt på skatten i motsetning til å LEIE, som man da ikke kan føre på skatten engang.

Ansvar er noe av det jeg er 150% forberedt på og ta, og som både meg og min kjære er innstilt på.

Hun er tross alt 18 år når hun får barnet, og hun vet hvilken endring i livs-stil det medfører.

Lenke til kommentar
Du kan jo spørre din mor om hun syns det var greit å oppdra din bror alene, eller om hun helst ville hatt en far som gjorde sin halvdel av arbeidet. Det er tross alt ikke bare pengene det står på.

Jeg har en far som bor hjemme ;)

Sant det der. Menn må få inn i hodet at å betale noen hundre i måneden i barnebidrag, er ingenting i forhold til å være alenemor.

Er vel ikke SÅ vanskelig mtp at staten sponser alt nå for tia? Kusina mi ble jo rik da hu ble "alenemor", skaffa seg Opel astra og greier....

Det er ikke det at jeg bare skal sitte på rævva, men jeg vil ikke gå inn og gjøre noe før det virkelig trengs.

Husk at det fort kan bli for seint... Med tanke på restriksjonene hu har satt, så er det vel ikke sikkert om du engang får vite om hu faktisk _får_ time til abort?

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

At du tror man blir rik av å bli alenemor så lever du i en helt annen verden enn jeg gjør. Det tidige er jo at du delvis beviste mitt poeng. Menn tenker bare penger når det kommer til sånt. Oppdra et barn alene er en enorm jobb. Oppdra et barn med to foreldre er en enorm jobb. Så sammenligne det med byrden av å måtte betale noen hundre er helt tullete. Menn...

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med at folk velger å skille seg. Personlig tror jeg barn heller vil være fra et ødelagt hjem enn i ett. Tror ikke barn av alenemødre har noe større eller mindre sjanse til å klare seg bra i livet. Mitt eneste poeng er at jeg er dødslei av at med en gang jeg hører noen som ufrivillig skal bli pappa så er byrden automatisk største på han. Fordi han må betale barnebidrag, og det er jo seeeelvfølgelig den største jobben. Laimt.

Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet

Jeg har iallefall ikke sagt at byrden er størst på meg. Den er såklart størst på dama, hun er til og med villig til å få barnet selv om hun blir fratatt alt hun har omtrent. Og vi er som sagt begge voksene nok til å forstå at vi må gjøre alt som er best for barnet, og ikke oss.

Det fortjener det.

Får høre etter legetime 10 i morgen.

Lenke til kommentar
At du tror man blir rik av å bli alenemor så lever du i en helt annen verden enn jeg gjør. Det tidige er jo at du delvis beviste mitt poeng. Menn tenker bare penger når det kommer til sånt. Oppdra et barn alene er en enorm jobb. Oppdra et barn med to foreldre er en enorm jobb. Så sammenligne det med byrden av å måtte betale noen hundre er helt tullete. Menn...

Opelen kom som lyn fra klar himmel bare så det er sagt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...