Jankee Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Samuro: Ehm, ja? Jeg vet det. Jeg svarte Camper Killer som påsto at hun hadde drept ungen sin og fordømte henne pga det. Dattera kunne velge og ikke høre å morra, men det gjorde hun ikke. Dermed er hun ikke noe jeg ville spart på.... Kvinnen er gud over sin egen kropp. Var ikke det jeg spurte om; hvorfor har kvinnen rett til å bestemme hvem som skal dø, og hvem som skal leve? Det kan ligge noko i statestikken over at det er mora som blir sittande med problema, og at lovverket har bestemt retten til fri abort innfor gitt tidsperiode. Dermed seier vel lovverket at det ikkje er drap. Og i tillegg er det berre trådstarters side som er presentert, kva om mora "tar skylda" for datteras valg? Og er det så mykje bedre å kjøre Irlands politikk der kanpt voldtektsofre får abort? Ikkje nok med at du blir voldtatt men då skal måtte sjå til dagen på ein som likner, er det noko meir verdig løysning? Trur ein del her bør skru på fargesynet for det er veldig masse svart/kvitt her. PS ja gjennomsninntekta i Borge er høgare enn kva det minimumskravet SIFO presenterer, men gjennomsnitt er gjennomsnitt, kva ein 50åring sivilingniør tjener blir veldig irrelevant for kva eit par på 20 og 17 vil kunne tjene, der den eine ikkje har fullført utdanninga si. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Akkurat det har vi vel kun trådstarters ord for.... Og i en diskusjon på nett MÅ vi forholde oss til hva som blir fortalt av de som er nærmest situasjonen.. Lenke til kommentar
granny Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Akkurat det har vi vel kun trådstarters ord for.... Og i en diskusjon på nett MÅ vi forholde oss til hva som blir fortalt av de som er nærmest situasjonen.. Enig i det - men når man nå begynner med å fordømme en ung jente for noe hun angivelig skal ha gjort- UTEN at vedkommende har mulighet for å forsvare seg synes jeg det begynner å gå noe langt her. At man kan støtte/fordømme trådstarter i det han sier han har gjort/ikke gjort er noe helt annet. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Hvis dere som er FORELDRE er IMOT at hun tar ABORT, så er det samme faen nå egentlig, moren hennes tar praktisk talt et menneskeliv her på en måte. Dette er jo uakseptabelt. Word Moren kan da ikke tvinge henne til det om dere ikke har lyst? Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kvinnen er gud over sin egen kropp. Var ikke det jeg spurte om; hvorfor har kvinnen rett til å bestemme hvem som skal dø, og hvem som skal leve? Ingen har blitt drept. Faktum er at det kun er kristendommen som ser på abort i et så tidlig stadium som drap. Dette har noe med kultur å gjøre, og er i det hele tatt en gal oppfatning om at fosteret har en bevissthet når den kun har fått utvilka seg i så kort tid. jeg noterer meg også at det er gøy å se noen mer eller mindre "antimuslimer/islamister/frihetskjempere" komme med "kristne" oppfatninger så gammeldagse at muhammed selv ville rynket seg på nesa. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Kvinnen er gud over sin egen kropp. Var ikke det jeg spurte om; hvorfor har kvinnen rett til å bestemme hvem som skal dø, og hvem som skal leve? Ingen har blitt drept. Faktum er at det kun er kristendommen som ser på abort i et så tidlig stadium som drap. Dette har noe med kultur å gjøre, og er i det hele tatt en gal oppfatning om at fosteret har en bevissthet når den kun har fått utvilka seg i så kort tid. jeg noterer meg også at det er gøy å se noen mer eller mindre "antimuslimer/islamister/frihetskjempere" komme med "kristne" oppfatninger så gammeldagse at muhammed selv ville rynket seg på nesa. Det mest interressante er vel egentlig hvor lite ansvar noen synes de har, og ikke minst er villig til å ta, uansett religion, og hvor lett det tilsynelatende er å komme seg unna. Er flere her som passer bedre i McDonalds fargerike bursdagsballbur sammen med jevnaldrende enn i denne tråden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå