Gjest Fortvilet Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg er en gutt på 20-21 år, jeg er sammen med en jente på 17 år. Vi har vært sammen i ca ett halvt år nå. Hun bor ca. 5 timer unna der jeg bor, så det kan vel kalles ett avstands forhold. Til neste år hadde hun tenkt å bo hjemme og gå på skole mens jeg jobber her. Det som skjedde i Mars/April var at hun ble gravid, vi synes etter mye om og men at javel.. dette kan vi klare. Jeg har jobb, hun kan få sommerjobb og hadde oppsparte penger fra mor som hun skulle få ved fyldte 18. Som er ganske vanlig. Det som har skjedd de siste 4 ukene er at moren hennes har blitt helt paranoid, sinnsyk og helt usakelig i ALT hun sier. Hun har allerede klart å tvinge henne til å bestille abort time. Hun maser på henne HVER dag, i kynisk setting som f.eks: "nå må du ta oppvasken, så som du er så voksen" og hjernevasker henne og gjør henne deprimert. Hun sitter på rommet og gråter HVER natt og får aldri sove og tør ikke gå på toalettet eller spise fordi moren kommer til å slenge DRITT til hun. Nå etter jeg har uttrykt til moren hennes at min mor og meg var positive, så har hun klikket helt. Nå vil hun splitte oss, og all kontakt mellom oss. Hun har allerede fått forbud mot å ringe meg. Hun får ikke dratt på festival i sommer. Hun får ikke lov å jobbe her jeg bor i sommer fordi jeg bor her. Hun får ikke lov til å møte vennene sine som er positive til det. Hun sitter INNELÅST i huset sitt uten lov til å gå ut. Hun blir ikke 18 før i desember! Moren har til og med sagt at vi ikke kommer til å klare det og kommer med ting som at MIN mor er useriøs og en IDIOT som tror vi kan klare det. Med andre ord, hun har klikket HELT. Hva er mulighetene her? Jeg skulle så sinnsykt ønske at jeg kunne gjøre noe. Er FORBANNA å sitte og tenke på at den du elsker sitter på ett rom alene og gråter og faen ikke får lov til å gå ut døra engang. Deilig å få det ut i tillegg :| FAEN. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Veldig vanskelig situasjon dette her, nå er jeg ikke ekspert hva lover angår, men siden kjæresten din er tross alt 17 år gammel så har vel hun sine rettigheter, er ikke helt sikker på hva jeg kan anbefale for øyeblikket, men dere må forhindre at moren hennes tvinger henne å ta abort hvis det går imot ønsket deres. Koste hva det koste vil. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) La dama sove hos deg. Moren hennes må skjønne at hun ikke er ett spedbarn lenger og kan ha andre ønsker og drømmer enn hun selv. EDIT: Jeg snakker ikke om at hun spør moren sin om å sove hos deg, men at hun rett og slett bare drar til deg/en annen. Endret 23. mai 2008 av Lakus Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hun blir 18 før hun får barnet isåfall. Moren har klart og hjernevaske henne. Hun isolerer henne fra alle som er positive til det nå helt til det er over. Hun har allerede meldt meg ut ifra fri familie abo. jeg hadde med kjæresten min. Hun forstår INGENting. Det nytter ikke å snakke til hun. Hun sier hun "må passe på barnet sitt til det er 18" og at ett barn for hun ikke er rett nå. Hun er ISKALD og kynisk i være måten. Stikker dama hit kommer hun til å hente hun, DRA henne med og sikkert SLÅ inn trynet mitt på vei ut døra. Jeg må sette inn noen apparater her for å stoppe det. Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det er ytterst ekstremt men hun kan velge å skilles fra sine foreldre. Eller som det vil si, å umyndiggjøre sine foreldre. Men utenom det er det ikke mye du kan gjøre, annet enn å vente på det året. Foreldrene kan ikke tvinge sin datter til å ta abort. Alle som sier det er løgnere. Men hvis hun sitter innelåst anbefaler jeg deg å melde dette til politiet! Samme hvis du antar at hun er fratatt rettigheter (til å besøke deg blandt annet) så er det brudd på menneskerettighetene. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Kanskje barnevernet kan gjøre noe? Lenke til kommentar
Gjest Fortvilet Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hun fikk ikke lov å besøke meg før desember. Heller ikke ha kontakt med meg. Hun må sitte på rommet sitt i HELE sommer. Hun sitter ikke PRAKTISK talt innelåst. Men moren NEKTER henne å besøke venner, gå ut av huset, gå på butikken ect. KUN skole. Hun må også rett hjem etter skolen. Hun har vel abort time nå til uka, som hun er blitt tvunget til. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvis dere som er FORELDRE er IMOT at hun tar ABORT, så er det samme faen nå egentlig, moren hennes tar praktisk talt et menneskeliv her på en måte. Dette er jo uakseptabelt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 En mor som tvinger datteren sin til abort, nekter hun sosial kontakt og som nekter faren til barnet kontak er ingen mor. Jeg ville kontaktet politiet. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 meld dette til politiet og barnevernet. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Frustrert_* Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hun er jo ingen mor! Men noen folk er tydeligvis sånn, så siden hun faktisk ER moren hennes enn hvor sykt det hørest ut så må man gjøre noe med det. Flyter hun hit vil jo det på en måte være ulovelig i tillegg. Men blir nok barnevernet ect. som må settes inn. Hun har time til Mandag, men tror det kun er ultralyd for å sjekke hvor langt hun er på vei. Er en sjangse i HAVET på at hun faktisk er over 12 ukers grensen. Men den er helt usaklig liten. Problemet er at om jeg ikke får gjort noe så kommer hun til å ta abort. Det er MITT forbanna barn også, men jeg har liksom INGEN ting jeg skulle ha sagt i dette føler jeg. Sitter og rister konstant i stolen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Frustrert_* Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Glemte å si at hun allerede har fratatt hun 90.500 kroner som var oppspart av moren til utdanning fordi hun "var så dum og ble gravid". Så hun fikk heller bruke konf. pengene på barnevogn sa hun. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Kjenner inni meg at jeg blir frustrert og forbanna inni meg når noen som faktisk kaller seg "mamma" kan gjøre sånt med sitt barn. Jeg vet ikke helt hva hun tenker, men et sted går det faktisk en grense! Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet politi/barnevernet på flekken. Faen for en jævla kjerring. Send henne på psykologen umiddelbart. Endret 23. mai 2008 av WIP-Slettes-Gh79d3mO Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvis du setter det litt på spissen, så prøver hun faktisk å kvitte seg med din sønn/datter. Dersom du og kjæresten virkelig vil ha dette barnet, så gjør du alt i din makt for å stoppe moren i å ta din kjæreste med til time for abort. Om du så må kidnappe dama di og dra til noe familie i en annen by. Ingen andre enn de 2 som skal ha barn bør få bestemme noe. Dere vil ha barnet, greit. Det er helt lovlig, og dere ønsker barnet begge 2. Hennes mor TVINGER henne til å KVITTE seg med deres sønn/datter. Jeg hadde aldri livet latt henne gjennomføre dette. Lenke til kommentar
Inverno Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) anmeld det til politiet... det moren gjør er imot menneskerettighetene og en del andre lover og sannsynligvis.. visst kjæresten din har lyst å beholde barnet MÅ du stoppe den aborten, ellers kan jeg spå psykiske problemer o.l. i fremtiden.. hvor lenge har dette pågått? jeg vet ikke om du overdriver, men om det du sier er sant bør dama legges inn.. og btw så har du mye mer med fremtiden til det barnet å gjøre enn moren, hun har egentlig ingenting hun skulle ha sagt.. det er opp til deg og kjæresten din.. Endret 23. mai 2008 av Inverno Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hun morra til dama di høres ut som Stan eller rettere sagt svigermor fra Helvete, nei, lur med deg dama når hun er på skolen, og meld dette til politiet. Så kan "mamma" sitte i et fengsel eller noe å råtne pågrunn av sin umenneskelige oppførsel, greit at hun kanskje ikke vil bli bestemor så tidlig, men fortsatt ikke hun som bestemmer... Hun er jo praktisk talt en drapsmann vis hun fjerner ungen.... Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kjemp for å beholde ungen, husk at det er ikke alltid barnevernet gjør det godt.. Anmeld moren til politiet! Lenke til kommentar
dlarah Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 barnevernet vill nok aldri uansett si at de er greit at moren tvinger en datter til abort, i og med at dette faktisk er ulovlig. Moren kan ikke tvinge datteren til å ta abort. Ring barnevernet, ring politiet. Dere Må gjøre dette, for ellers vill dere sannsynligvis "trege" resten av livet. Dere har heller ingenting å tape i og med at moren til dama di fra og med nå alltid vill fra dine og hennes øyne bli sett på som en syk tyrann. Samme hvilket utfall denne saken får. Ringer du barnevernet, forteller hvordan situasjonen er så er det gjerne en mulighet for at dama di kan få bo hos deg (hvis det er greit for moren din) En så syk mor som dama di har virker helt ekstremt. Et spørsmål, har hun alltid vært litt på kanten til mentalt ustabil eller er dette ting som har utviklet seg den siste måneden? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nå fikk jeg litt ekkel følelse her.. For mora mi var 17 da hun ble gravid med meg, og faren min var 20. Muttern gikk på skole og fattern jobba. Men heldigvis så var ikke bestemor sinnsyk. Selv om jeg syntes det er litt synd at muttern ikke fikk gå ferdig videregående pga meg så er jeg utrolig glad for å ha en mor som ikke er mer enn 18 år eldre enn meg selv. Lett å forholde seg til. Men altså, den situasjonen her må dere gjøre noe med. Du kan ikke la mora hennes bestemme over det livet som dere har lagd, selv om mora hennes er bekymra for henne så er jo det her helt bak mål! Gjør alt som står i din makt sier jeg. Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hun er jo ingen mor! Men noen folk er tydeligvis sånn, så siden hun faktisk ER moren hennes enn hvor sykt det hørest ut så må man gjøre noe med det.Flyter hun hit vil jo det på en måte være ulovelig i tillegg. Men blir nok barnevernet ect. som må settes inn. Hun har time til Mandag, men tror det kun er ultralyd for å sjekke hvor langt hun er på vei. Er en sjangse i HAVET på at hun faktisk er over 12 ukers grensen. Men den er helt usaklig liten. Problemet er at om jeg ikke får gjort noe så kommer hun til å ta abort. Det er MITT forbanna barn også, men jeg har liksom INGEN ting jeg skulle ha sagt i dette føler jeg. Sitter og rister konstant i stolen. Men for helvete mann! Denne mora tar jo i fra deg din framtidlige sønn/datter! Du må få stoppet aborten, omså du må gå fysisk til verks. Jeg kjenner jeg blir mektig forbannet her jeg sitter. ARG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå