Gå til innhold

Tvinge program til å stoppe når windows 98 avsluttes

Anbefalte innlegg

Hei

Har en værstasjon som er koblet til en datamaskin for å laste ned historikk. Stasjonen har en alldeles håpløs formware, så jeg kjører den mot en virtualisert versjon av windows 98 (vmware). Værstasjonen bruker et program som heter Heavyweather Pro, som ligger i oppstartsmappen i widows. Alt fungerer fint og automatisk både på oppstart og avsluttning, bortsett fra at Heavyweatherprogrammet ikke forstår at windows er på veg ned, med det resultat at windows stopper opp og forventer at jeg skal logge inn via vm-consollet og avslutte programmet. Hvordan kan jeg fjerne denne siste barriæren mot full automatisering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg nyttar ikkje publisher-programvaren, så eg kan ikkje seie kva eg gjorde. Viss du kan fortellje kva det er du ikkje får til, så kan eg nok hjelpa deg allikevel.

Problemet frå fyrste innlegg løyste eg med å installera .net framework (!) og skriva eit lite C#-program som plasserar musepekaren over lukke-krysset og trykker. Snakk om tunggrodd løysing ...

Lenke til kommentar
Eg nyttar ikkje publisher-programvaren, så eg kan ikkje seie kva eg gjorde. Viss du kan fortellje kva det er du ikkje får til, så kan eg nok hjelpa deg allikevel.

Problemet frå fyrste innlegg løyste eg med å installera .net framework (!) og skriva eit lite C#-program som plasserar musepekaren over lukke-krysset og trykker. Snakk om tunggrodd løysing ...

Lurer på hvilke filer jeg skal legge ut på ftp-serveren min.

Ser ikke ut som hwp kobler seg opp mot serveren heller. Kan ikke se at den prøver å koble opp mot ftp serveren når jeg ser på loggen for ftp serveren.

Lenke til kommentar
Du skal legge opp bildefilene som blir laget at programmet. Hvis det ikke ser ut som at det logger på FTP, må du sjekke at adressen, brukernavn og passord stemmer. Ser du ingenting i ftp-loggen, har du nok feil adresse lagt inn.

100% sikker på at jeg har riktig adresse, jeg bruker filezilla som ftp server. Riktig brukernavn og passord også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...