deztruct Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Heisann, jeg prøver å hjelpe en venn her. Han har bygd en ny maskin, med et m2n32-SLI-deluxe Hovedkort, en Athlon x2 6000+ 64bits CPU, og 4 Corsair VS1GB667D2 RAM-brikker. Bios er oppdatert til siste versjon (rev. 1903). Problemet er at BIOS ikke klarer å finne 3 av RAM-brikkene. Alle brikkene er testet og fungerer, men blir rapportert som 1gigs single-sided 333MHz. Brikkene er på 1gig hver, men er dual-sided. HAr sett over BIOSen, men finner ikke memory Hole eller noe slikt. Brikkene fungerer også bare i en spesifikk slot (noe jeg tror er vanlig, men bare nevner det). Husker ikke slot-nummeret, men det er den lengst fra CPU. Jeg husker kanskje feil, men er det ikke vanlig at dette skal være den nærmeste sloten i stedet? Uansett, alle innspill er velkomne. Har trålet ganske mange forumer. Edit: Hovedkortet er også testet (av Komplett.no) Endret 23. mai 2008 av deztruct Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kan vi få fullt navn og modell på hovedkortet? Og kan vi fullt navn og betegnelse på minnebrikkene? Lenke til kommentar
deztruct Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Joda, kortet er et Asus m2N32 SLI deluxe, minnebrikkene er Corsairs valueselect, 1GB, 667 MHz (jeg husker ikke serienummeret i hodet, men..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå