Gå til innhold

Hvilken leverandør passer for oss?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hverken jeg eller min mor har peiling på priser på internett. For tiden har vi LOS. Er ikke sikker på hva hastigheten står som på LOS, men vi har rundt 4000/1000 kbps tror jeg. For dette betaler vi nesten 500 kroner inkl. alle nettleier og gebyrer osv. Vi (hvertfall jeg. :p) kunne tenkt oss litt høyere hastighet og helst litt billigere (mamma).

Jeg har gått til innkjøp av en egen PC, en laptop. Derfor har vi tenkt oss over på trådløst nettverk og tenkte i samme slengen å finne en billigere leverandør.

Jeg har sett litt, men vet ikke helt hvor jeg skal se. Kikka på Telenor. De hadde 2 abbonement med 16000/700 kbps. Det ene koster 399/mnd og det andre 549/mnd. Hva er forskjellen? Er det noen vesentlig ulempe med det billigste? En ting til, trenger vi så raskt nett? Jeg har tenkt å begynne å spille litt og da er det jo greit med lav ping (?). Ellers skal jeg kanskje laste ned litt, men ikke noe av betydning.

Forresten, det nytter ikke å komme med faguttrykk, skal helst ha det inn med teskje. :p

- Takk.

Til moderator: Hvis denne er feilpostet, føl deg fri til å flytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på de to til Telenor er at du ikke får gratis telefonsupport på den rimeligste (dvs for de som greier seg selv rent teknisk).

Ventelo har ADSL2+ med telefonsupport til 399,- De har også et bra tilbud på internett+telefoni hvor du sparer over 1000 pr år. link

Sjekk ellers http://telepriser.no for pris på internett mm.

Du vil ikke merke mye forskjell på ping i forhold til linjen du har fra før. Prisforskjellen på ADSL2+ og en litt tregere linje er uansett så liten at du sikkert ikke sparer mye på å gå ned i hastighet.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Var inne og sjekket på Ventelo, og vi kan visst ikke få ADSL2+. Skal forresten ikke ha telefon med på kjøpet.

Men nå virker det som om mamma har snudd. Plutselig vil ho ikke styre med å bytte og sånn. "Du kan jo bare koble deg på naboens trådløse nettverk.."

Jaja. Takk for hjelpa, hvertfall!

Lenke til kommentar

Det er ADSL2+ støtte i sentralen der du bor, men pga lang linjelengde og dårlig linjekvalitet kan vi ikke levere ADSL2+.

Det er heller ikke bakkenett der du bor, dvs Stolpe nett.

Men sentralen er OA = ventelo sitt utstyr i sentralen. Så vi kan jo få til litt mer en 4-5mb. Kanskje 6.5, så kan vi prøve å konfigurere 2+, men vi kan ikke garantere. :)

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar

Som jeg sier..

Det er dumt å bestille "large". Nå for tiden er det smal eller ADSL2+ som det går i.

Vi kan konfigurere ADSL2+ innstillinger, så du kan få ca 6 - max 7mb etter det som står i systemene, men kanskje det funker med høyere hastighet. Og det vet vi ikke før linjen er koblet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...