Gå til innhold

President Bushs offer i krigen mot terror: Har sluttet å spille golf.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aftenposten er mer troverdig enn mange andre aviser.

Se&Hør er også mer troverdig enn veldig mange aviser og ukeblader. Men du vil ikke se meg bruke dem som kilde allikevel.

Feil. Se og hør er et sladderblad og en drittavis. Aftenposten er en seriøs avis og som jeg har erfart flere ganger før - en god kilde.

Og så? Det gjør ikke argumentet ditt et fnugg mer gyldig.

Lenke til kommentar

Glimti: hvis du leser mitt øverste innlegg på forrige side vil du se ganske klart hva han har sagt og ikke sagt. Avisen påstår at det er for å vise solidaritet noe han aldri sier. Dette viser avisens egne sitater. Han sier at han vil vise solidaritet. Det sier vel Jens Stoltenberg også når soldater blir drept. Han sier også at han synes å spille golf sender gale signaler. Altså føles det feil for ham å spille golf under en krig.

Lenke til kommentar

Glimti,

Fordi norske aviser, og igrunn aviser generellt har et ganske lavt nivå. Og Aftenposten spesiellt har ikke akkurat beveget seg i riktig retning de siste årene.

Og om vi skal snakke kildekritikk generellt så bruker man ikke informasjon som har gått igjennom kuas syv mager og ut den andre enden når et direkte sitat er tilgjengelig.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Var det dette sitatet du mente? "I don't want some mom whose son may have recently died to see the commander in chief playing golf"

Ja

Synes du at det er mer riktig av ham å droppe golfen?

Jeg synes ikke det er noe sak i det hele tatt. Burde Stalin ha droppet barten?

Synes du denne uttalelsen hans har noe som helst for seg?

Det er en ikkenyhet.

Det har forøvrig vært filmet at hans snakker om krigen for deretter å gå tilbake til golfspillet. Så hvorfor skal han plutselig gi det opp?

Var ikke dette før han kom med uttalelsen? Om han gir det opp eller ikke er egentlig ikke så vesentlig.

Og synes du det har noe for imaget hans at han gir opp golf?

Ja, så lenge han ikke begynner med bowling. Tenk å bowle mens man er president lixom. :ermm: Det har veldig lite å se.

Jeg synes bare det er enda en tåpelig uttalelse fra ham og det viser nok en gang at han har null innsikt i hva som har hendt i denne krigen og hva konsekvensene har blitt for uttalige!

Uttalelsen var da sympatisk? Dette viser insikt.

Fordi norske aviser, og igrunn aviser generellt har et ganske lavt nivå. Og Aftenposten spesiellt har ikke akkurat beveget seg i riktig retning de siste årene.

Helt enig, med unntak av Dagens Næringsliv. Aftenposten har en grei kultur og økonomidel, mens resten - spesielt nettavisen - er kjip og dårlig.

Lenke til kommentar

Woah... han holder fortsatt på.

Hadde vært forståelig om han bare innrømmet at akkurat denne saken ikke er like svertende mot Bush, men heller mot media og at han var litt selektiv i kritikken sin, muligens siden det er kronidioten Bush det er snakk om. Selv har jeg hatt lyst til å slå fyren med en golfkølle pga. noen av hans avgjørelser, men det må da gå an å være litt kritisk til kilder selv om personen de sverter ikke er favorittpersonen din?

Lenke til kommentar
Han snakket ikke om kred for å ha gitt opp golf. Les det direkte sitatet i posten til Yuck Fou.

Han snakkar om at det blir feil å spelle golf. I effekt eit synspunkt på sin eigen kredibilitet. Keeping it presidential while at war!

Eg trur vi snakkar forbi kvarandre. Det er ikkje gale at fyren gjev opp golf, det er gale at han ikkje held kjeft om det. Golfen i media er ikkje det vi mest har lyst til å høyre han sei unnskyld for. Dette er ei slags fillesak, men sånn eg opplever det så går vi inn på det med liv og lyst mest for å avreagere imot politikken.

Og er det eigentleg so mykje betre å rakke ned på oss for å ha blitt lurt til å snakke om golfen, når det er fullt mogleg å gå inn på noko anna hard politikk rundt det Bush.co har vore med på? Vri om emnet konstruktivt, men gjer det sjølv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Men Bush har fortsatt noe å lære om timing. På dagen da tallet på amerikanere drept i krigen i Irak rundet 4000, ble Bush avbildet klemmende på en gigantisk påskehare under det årlige påskeeggarrangementet i hagen utenfor Det hvite hus

Knis! :p

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Bush er en president som har store mangler, og jeg har meget lite til overs for han. Det som derimot irriterer meg enda mer er alle de idiotene som skal vri ALT han sier og gjør til noe negativt. Det må gå ann å beholde et fnugg av sin kritiske sans selv om man misliker personen det er snakk om.

Lenke til kommentar
Midi: Selv om man er aldri så pressekritisk er det vanskelig å ikke få et negativt bilde av en president som driter i egen grunnlov, synes han selv burde vært diktator, osv.

Kilder?

Det er vel ett sånn der: "ting hadde gått fortere hadde jeg vært diktator"-spøk han har liret av seg og så har det blitt vinklet slik det vanligvis gjør.

Lenke til kommentar
Han snakkar om at det blir feil å spelle golf. I effekt eit synspunkt på sin eigen kredibilitet. Keeping it presidential while at war!

USAs bør altså ikke ha fritidsaktiviteter fordi han startet en (meget idiotisk) krig? Det er ikke som om han gjør situasjonen verre med å spille.

Eg trur vi snakkar forbi kvarandre. Det er ikkje gale at fyren gjev opp golf, det er gale at han ikkje held kjeft om det. Golfen i media er ikkje det vi mest har lyst til å høyre han sei unnskyld for. Dette er ei slags fillesak, men sånn eg opplever det så går vi inn på det med liv og lyst mest for å avreagere imot politikken.

Og er det eigentleg so mykje betre å rakke ned på oss for å ha blitt lurt til å snakke om golfen, når det er fullt mogleg å gå inn på noko anna hard politikk rundt det Bush.co har vore med på? Vri om emnet konstruktivt, men gjer det sjølv.

Poenget er ikke at hans golfspilling er særdeles relevant til krigen, men at media har vinklet det som om han mente at å ikke spille golf var hans personlinge offer i en krigssituasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det mest urovekkende er at folk faktisk biter på dette her, og ikke stiller seg mer kritisk til hva pressen trykker. Pressen har lenge utnyttet Bush sine uttalelser, og tatt det ut av kontekst. Men noen lærer aldri...

Tror du det er en konspirasjon mot Bush?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Konspirasjon antyder at det er avtalt spill. For meg virker det mer som en saueflokk.

Hvem er sauene? For meg er ikke Bush annet enn en president i verdens mest innflytelsesrike nasjon som har fornedret sin egen posisjon ved å være tildels bemerkelsverdig tafatt, og slett ikke unnlatt seg på fantasihistorier for å tvinge frem sin agenda, på tross av at de burde vite at sannheten kommer for en dag.

Mulig at han har pådratt seg vel meget uønsket oppmerksomhet (mobbetendenser) fra "oss", men hva skal man forvente/forlange av verdens mektigste nasjon/maktposisjon? vi bruker tross alt endel midler for å hjelpe dem med tildels "idiotiske" idéer!? Har vi ingen påvirkningsrett?

Er det virkelig synd i at det harseleres med hans ubehjelpelighet med egne formuleringer? I det "vanlige" liv så stilles det langt større krav, og jeg ser ikke at en president i USA skal fredes for egne tullebukkuttalelser. 

Er det umulig for den personen å lære seg og formulere seg mer "normalt"?

Jeg lurer på hvem som lukter mest ull!

Lenke til kommentar

Sauene er mediene og dem som, helt uten kritisk sans, sluker det rått.

Merk at jeg ikke er noen Bush-fanboy selv, men om jeg først skal bruke energi på å kritisere ham finner jeg heller noe mer fornuftig å pirke på enn at han en dag gikk rundt med "antenne".

Når slike ubetydelige bagateller får mer oppmerksomhet enn en del av de utallige betydelige forhold han er innblandet i, så synes jeg det er et problem ja.

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...