Ockham Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Patetisk tabloidrunking av verste sort. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) En gang under Lewinskyskandalen sa noen at saken var ille for Clinton-administrasjonen. "Tvert om", svarte jeg, "dette er utmerket for dem. Plutselig er det ingen journalister som bryr seg om alt faenskapet de driver på med, de er bare opptatt av hvor presidenten oppbevarer sigarene sine." Den tabloide politiske pressen går maktas ærend ved å personliggjøre de politiske konfliktene. Målet på suksess i VGs politiske redaksjon er å kunne felle en Syse eller Jagland, selv om det ikke gjør det spøtt for å endre politikken som føres i landet. De skyter på pianisten mens komponistene uhindret får skrive neste vers. Dessverre er det slikt som selger. Folk er ikke interessert i politikk, med mindre de kan knytte det til fjes de liker og ikke liker. Hvorfor bryr vi oss om hvorvidt verdens mektigste mann spiller golf, eller har et sidesprang for den saks skyld? Krigen hverken stopper eller slutter med det. Alt det gjør er å avlede vår oppmerksomhet. Så derfor blir det et paradoks når Keith Olbermann bruker fem og et halvt minutt på å fortelle oss at Irak-krigen ikke handler om golf. Han starter så godt, de første syv og et halvt minuttene er poengterte og treffende (om man er enig eller ikke er en annen sak). Men så faller han i fellen og gjør golf til en sak tross alt. Når Lewinskysaken var på høyden ble en fransk skulespillerinne intervjuet i en eller annen sammenheng (lurer på om det var Catherine Deneuve) og ble spurt om hva hun mente om en president som var utro. "Er han en god president da?", svarte hun retorisk. Det er spørsmålet i dag også. "Er han en god president da?" Det er mer enn nok å ta tak i politisk når det gjelder den nåværende administrasjonen og krigen i Irak, og presidentens rolle i dette. Istedet diskuterer vi om hva presidenten egentlig mente med sitt utsagn om golf. “The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing” Oscar Wilde. Geir Endret 24. mai 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Haha, dette var jo morsomt å lese. xD Godt å bli kvitt han nå. = ) Han dreit seg ganske kraftig... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Haha, dette var jo morsomt å lese. xD Godt å bli kvitt han nå. = ) Han dreit seg ganske kraftig... Sikkert veldig morsomt hvis man ikke vet bedre... Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Etter litt gransking ser det ut til at han sa: "I don't want some mom whose son may have recently died to see the commander in chief playing golf" Han gir ikke direkte uttrykk for at det er et offer fra han sin side, bare at han mener det er mer riktig. Om denne mannen er en hykler eller en inkompetent president får være en ting, men denne saken er ikke et bevis på det. Faktisk er det litt tragisk at mesteparten av kritikken som rettes mot Bush er i for av tale-bloopers på David Letterman (ikke at de ikke er morsomme), men de mer intrikate detaljene av hans avgjørelser i krigen og som president generelt får ekstremt lite fokus her. Denne saken er på sett og vis et tekstbokeksempel på ad hominem argumentasjon. Endret 24. mai 2008 av Yuck Fou Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Youck Fou: nettop det jeg mener. Ikke tvil om at mannen har driti seg ut mange ganger men skjønner ikke hvorfor folk alltid skal bevise at han er dum ved å dra frem eksempler som strengt tatt sier mer om dem selv. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Fyren har vel blitt mistolka i verste meining, men litt forutintatt er det vel berre menneskeleg å vere etter det den administrasjonen har prestert i Irak. På den andre sida, hadde han vore skikkeleg smart so kunne han ha sagt at det ikkje vart tid til golf lenger. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Lol ja, hvilket seriøst nivå. Mer seriøst enn en tråd om tabloidrunking fortjener, egentlig. Jeg synes ikke han skulle sagt noe som helst i denne saken. Dette er bare et tåpelig utsagn og viser klart hvor latterlig Bush egentlig er. Hva med alle soldatene og sivile som har offret livet? Hva med dem som har blitt skadd for livet? Lille Ali uten armer feks? Hva med alle de pårørende? Hva med folk som er drevet fra hjemene sine? Folk som har fått livene sine permanent ødelagt? Du glemte de som sulter i Afrika. Ellers en fin liste! Hva med dem? Bush har kuttet ut å spille golf for å vise solidaritet! Jeg synes ikke han burde sagt noen ting! Buhu. Han sa ikke at han hadde sluttet å spille golf for å vise solidaritet. Han sa at det var viktig å vise solidaritet _og_ at han hadde sluttet å spille golf. Den første linjen din gidder jeg ikke å kommentere ytterligere. De offrene jeg snakket om var offere i den såkalte Globale antiterrorkrigen. Anntyder du at de sultne i Afrika har noe med denne krigen å gjøre? Hvordan han enn ordla seg så var poenget at han hadde sluttet med golfen pga. krigen og som nevnt i artikkelen har andre innvolverte offret langt mer. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Skjønner, du vil senke banalitetsnivået ytterlige. Kanskje du nylig har hørt på "System of a Down - BYOB?" Der stiller disse fantastiske martyrrockerne nemlig spørsmålet: "Why don’t presidents fight the war?" Må jeg finne frem teskjeen og forklare hvorfor det ofte har seg at landets øverste leder ikke ofrer livet på slagmarken i en konflikt? Eller kan du godta at hele denne posten er bygget på tabloidrunking av verste sort og at hans egentlige uttalelse [takk skal du ha, Yuck Fou] ikke er noe å vrenge trusa over? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 "We will do whatever we can to stop these terrorist-killers." Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 "We will do whatever we can to stop these terrorist-killers." Derfor han sluttet å spille golf. Fetet del: Det ser feil ut på papiret men høres riktig ut når han sier det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Skjønner, du vil senke banalitetsnivået ytterlige. Kanskje du nylig har hørt på "System of a Down - BYOB?" Der stiller disse fantastiske martyrrockerne nemlig spørsmålet: "Why don’t presidents fight the war?" Må jeg finne frem teskjeen og forklare hvorfor det ofte har seg at landets øverste leder ikke ofrer livet på slagmarken i en konflikt? Eller kan du godta at hele denne posten er bygget på tabloidrunking av verste sort og at hans egentlige uttalelse [takk skal du ha, Yuck Fou] ikke er noe å vrenge trusa over? Jeg vet utmerket godt at det er soldatene som befinner seg på slagmarken mens lederne befinner seg i tryghet. Men jeg synes denne uttalelsen fra Bush er komplett latterlig og overhodet ikke viser noe solidaritet eller forståelse ovenfor noen. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har du fått med deg hva han sier? Han sier at han synes at det er feil å spille golf mens soldatene er i krig. Han fremstiller ikke seg selv som en som ofrer mye ved det. Blir helt matt... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Har du fått med deg hva han sier? Han vil vise solidaritet. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Les sitatet i Yuck Fous innlegg. Hvor får du det fra at han ønsker å vise solidaritet? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Les sitatet i Yuck Fous innlegg. Hvor får du det fra at han ønsker å vise solidaritet? Fra det første avsnittet i den artikkelen jeg kom med i åpningsinnlegget. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Da er det der problemet ligger. Jeg foreslår at du holder deg til mer troverdige kilder. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hvorfor ikke forholde seg til det president egentlig sa? Upraktisk at den faktiske virkeligheten ikke stemmer med din egen? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har du fått med deg hva han sier? Han vil vise solidaritet. Les hele artikkelen da. han synes det er galt å spille golf mens de er i kamp. Hele solidaritetsorkesteret blir jo i hovedsak spilt i gang av avisen og ikke mannen selv. Og du presterer naturligvis å tolke det i verste mulige mening, i likhet med avisen. Åpenbart at man ser det man vil se. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 En av de mest kjente scenene i Michael Moores film Farenheit 9/11 viser den amerikanske presidenten snakke med reportere om krigen mot terror mens han spiller golf. Ifølge presidenten la han altså golfkøllene på hylla allerede året før filmen kom ut. Hehe *<|:] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg