jeg_lyver_mye Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Følgende deler har jeg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336553 SAMSUNG SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM (HD501LJ) CORSAIR Powersupply 450W, 120mm Vifte, 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450VXEU) CORSAIR TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's (TWIN2X2048-6400) ASUS S775 I965G VGA DDR2 SATA2 GBL 8CH (P5B-VM) Jeg kobla alt til! Jeg hadde glemt 12V og prøvde å starte... klassiske whom, at viftene går på psu cpu etc. men slår seg av med engang. Jeg kobler til 12V og da starter den pokker meg ikke!! Det står at det er strøm hele tia, det lyser på hovedkortet. Hva kan dette være? Etter å ha tenkt tenkte jeg kanskje at CPUen ikke passer? Så jeg prøvde min c2d e6600 og samme problem. Kun minne psu og cpu er kobla til! jeg har nå tenkt å prøve en annen cpu å se om det går. men håper noen kan komme med noen tanker. takk! cpuen er ikke kobla til feil!! Skal pcen starte uten minne også right? Takk for svar! Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 prøv med bare en brikke og bytt om på hvor de skal stå Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Ok! Jeg fjerna PSUen og prøvde en annen med alt tilkobla! Det starta! WOHO! Skjermen starta enda ikke! Så jeg prøvde den gamle igjen! Starta igjen! Så... så jeg røyk! Omg tenkte jeg! Dro ut støpsle med engang. Jeg syntes det så ut som det kom fra PSUen fikk ikke ordntlig titta med det første fordi jeg fikk lite panikk. Så jeg tok ut PSUen og tenkte denne er ikke bra. Trodde egentlig coirsair var kvalitet. Nei, jeg henta en annen PSU og prøvde. 15 sekunder gikk, ikke noe bilde på det integrerte skjermkortet. Jeg slår av å prøver en gang til. Jeg merker også en slags varme rundt CPUen, så begynte det plutslig å ryke fra en av de små batteriene! De var så varme at jeg brant meg noe inni helvete! Også ble de så varme på så kort tid, fatter ikke jeg! Så jeg dro konklusjonen om at det har vært hovedkortet hele veien! Ikke sant? Må jo virke som det? Jeg tenker på minne og psuen? De har vel klart seg? Kan teste dem på denne maskinen. Noen tanker? Er hovedkortet ja? Takk for svar! Endret 23. mai 2008 av nevoscript Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) edit: *slettet* så ikke trådstarters siste post 20:40 Endret 23. mai 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har testa PSU og minne! Og det funker! Da har jeg sendt e-post til amentio angående retur av hovedkortet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Enten noe galt med hovedkortet, eller kortslutning under montering. Du har sjekket at spacere er riktig montert? Det er jo en klassiker. Uansett så høres det ut som HK er defekt nå, siden røyken har sluppet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå