Miromurr Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei! Jeg prøver å lage ett program, men da er jeg avhengig av en funksjon som "visker" det jeg har skrevet i console-vinduet... Noen som vet hvordan jeg kan gjøre dette? Takk for alle svar! Miromurr Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 er ikke sikker på om det er det du mener, men hvis det er gode gamle "cmd" "msdos ledetekst" så er det en kommando som heter CLS Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvis du beskriver hva du vil gjøre kan det være vi kan hjelpe deg med en annen løsning.. For det å "viske ut" hele vinduet er forskjellig på forskjellige plattformer.. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 er ikke sikker på om det er det du mener, men hvis det er gode gamle "cmd" "msdos ledetekst" så er det en kommando som heter CLS Noe slik du vil? system("cls") Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Hvis du beskriver hva du vil gjøre kan det være vi kan hjelpe deg med en annen løsning.. For det å "viske ut" hele vinduet er forskjellig på forskjellige plattformer.. Jeg bruker windows... Jeg skal rett og slett fjerne all teksten som er lagd av programmet mitt. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvis du beskriver hva du vil gjøre kan det være vi kan hjelpe deg med en annen løsning.. For det å "viske ut" hele vinduet er forskjellig på forskjellige plattformer.. Jeg bruker windows... Jeg skal rett og slett fjerne all teksten som er lagd av programmet mitt. Da bruker du det som er skrevet over, skal funke: system("cls"); som forøvrig står for clear screen, kan vel alternativt skrive: system("clear"); også, mulig det også funker Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Dersom «clear» funker er jo det fint, den kommandoen er jo også i bash, eller hva det nå er som bestemmer det. Uansett, tror du må utdype hva du mener med fjerne... Tenker du på «backspace», altså bare fjerne enkelt-tegn eller linjer? Eller å «tømme» hele skjermen? Er det det første så vil ikke det være en del av standar-c++, og du må nok importere et eller annet library. Uten at jeg vet noe for sikkert så ville vel curse funket på linux, men i windows vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Dersom «clear» funker er jo det fint, den kommandoen er jo også i bash, eller hva det nå er som bestemmer det. Uansett, tror du må utdype hva du mener med fjerne... Tenker du på «backspace», altså bare fjerne enkelt-tegn eller linjer? Eller å «tømme» hele skjermen? Er det det første så vil ikke det være en del av standar-c++, og du må nok importere et eller annet library. Uten at jeg vet noe for sikkert så ville vel curse funket på linux, men i windows vet jeg ikke. Jeg mener rett og slett å fjerne all tekst som er i consoll-vinduet... Endret 27. mai 2008 av Miromurr Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Med CLS fjerner du ALL tekst i vinduet! Echo off? Lenke til kommentar
Miromurr Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Det er mulig det har oppstått noen missforståelser her... Det jeg trenger, er ikke en funksjon jeg kan skrive inn i consoll-vinduet, men en funksjon jeg kan skrive inn i programmkoden. Noe slikt: if ( clear == TRUE ) { //Kode for å fjerne tekst } Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Det er jo sagt før. Bruk system("cls"); . Det er ikke portabelt, men fungerer fint i Windows. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 if (clear == TRUE) { system("cls"); } Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Fant en funksjon for dette på google (Er litt lat kl. 5 om morran ). Source: link void clrscr(){ HANDLE hStdOut = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE); COORD coord = {0, 0}; DWORD count; CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbi; GetConsoleScreenBufferInfo(hStdOut, &csbi); FillConsoleOutputCharacter(hStdOut, ' ', csbi.dwSize.X * csbi.dwSize.Y, coord, &count); SetConsoleCursorPosition(hStdOut, coord); } - Aleksander - Endret 27. juli 2008 av zorgion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå