Gå til innhold

LØST:Ungene stappa 3 DVD-er inn i ps3en samtidig . Kan ikke ejecte!

Anbefalte innlegg

Vel så oppstod det jeg fryktet ville skje da jeg første gang fikk ps3 i hus. At noen skulle stappe en DVD inn i spilleren uten at den var påslått. Det har blitt gjort en gang i ettermiddag av husets 3 åring som gjerne ville se pippi....

Resultatet er nå at når man trykker eject så brummer det litt inne i spilleren men plata kommer ikke ut. Regner meg for rimelig kyndig når det gjelder å pille fra hverandre elektronikk så jeg tenkte jeg kanskje skulle åpne opp ps3 en og se om noe er knekt der inne eller om kun plata har kilt seg fast eller annet.

Er det noen som har tips på hvordan man åpner en ps3 og kommer til DVD-en, eller bør man la være og heller sende den på service?

EDIT:Saken er løst. Fikk jekka ut hele 3 DVD-er med ymse barnefilmer... og ja laseren funker fortsatt!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og kordan får man ut DVD-en me å rense viftene?

Les andre avsnitt

-Dette er noe en gjør hvis cd-planen sitter fast inni ps3en, mange tror at dette er en slags rengjøring for ps3en siden viftene går for fullt.
Endret av bebeluv
Lenke til kommentar
Prøv å finne noe å dytte DVD-en helt inn med, eller i det minste litt til så maskinen får tak i den. Tror det er første gang dette har skjedd, i alle fall her...

Takk for tips. Puttet en vanlig middagskniv/smørkniv forsiktig inn i luka og trykka på eject. Da spytta spilleren ut to Barbie filmer som lå oppå hverandre. Forsøke nå å stappe inn en av filmene men spilleren ville ikke ta imot den. Trykka på eject og da kom det jaggu ut en Shrekfilm også! Så i spilleren har det altså ligget 3 dvdfilmer! Får nå ejectet på vanlig måte. Ps3 en er ikke tilkoblet tv for øyeblikket grunnet feilsøking, kun strøm så jeg får ikke sjekket før litt senerer om laseren har blitt skadet eller ei og om den vil lese plater.

Mekanikken funker ivhvertall!

Konklusjon: 3åringer og ps3 er en dårlig kombinasjon!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Prøv å finne noe å dytte DVD-en helt inn med, eller i det minste litt til så maskinen får tak i den. Tror det er første gang dette har skjedd, i alle fall her...

Takk for tips. Puttet en vanlig middagskniv/smørkniv forsiktig inn i luka og trykka på eject. Da spytta spilleren ut to Barbie filmer som lå oppå hverandre. Forsøke nå å stappe inn en av filmene men spilleren ville ikke ta imot den. Trykka på eject og da kom det jaggu ut en Shrekfilm også! Så i spilleren har det altså ligget 3 dvdfilmer! Får nå ejectet på vanlig måte. Ps3 en er ikke tilkoblet tv for øyeblikket grunnet feilsøking, kun strøm så jeg får ikke sjekket før litt senerer om laseren har blitt skadet eller ei og om den vil lese plater.

Hahahha, herlig! :D

Lenke til kommentar

Dei putta i ein, den fungerte ikkje, dei putta i endå ein, den fungerte heller ikkje, dei prøvde endå ein gang, framleis skjedde det ingenting. Då gav dei vel enten opp eller så fekk dei ikkje plass til fleire. Fantastisk historie. :D

Lenke til kommentar

kan ikke si noe annent enn LOL XD

men takke være barna dine vet vi nå att PS3 en kan oppbevare 3 stk dvd filmer XD

Lenke til kommentar

Det som faktisk førte til dette var at selve ps3 en var avlsått med powerknappen bak. Nå har jeg lært alle husets hunkjønn at det MÅ lyse rødt eller blått eller grønt under dvdluka før man stapper inn en film. Gjør det ikke det må man skru på med powerknappen bak!

Trodde jeg var lur som skrudde den av med knappen bak for å ungå at de matet plater ut og inn, men det ser nå ut som det er best å la den stå i standby allikevel...

Edit:

Da har jeg endelig fått koblet den til tven. Laseren har heldigvis ikke tatt skade. Spiller GTA4!

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Hehe, litt Off topic, men det var ikke så mye bedre før med VHS. For flere år siden var det noen vi kjente som måtte levere inn videospilleren fordi kassettene bare kom halvveis inn, og så kom ut igjen. Når reparatøren åpnet den fant han en inntørket brødskive med salami, som ungen i huset tydeligvis trodde at videospilleren hadde lyst på... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...