hesp Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg satt inn nytt HK og ny BARTON 2500+ CPU i går. Når jeg starter opp går systemt kun i 10 sec før det hele skrur seg av. Tenkte det var Bios som trengte en oppgradering, så jeg setter inn en gammel Athlon T-bird 800. Da får jeg noe liv på skjermen og jeg skrur av for å laste ned Bios, men nå får jeg ikke noe liv på skjermen i det hele tatt. Jeg har ikke gjort annet en å skru den av. Noen som har noe ide ?? Enten til hva grunnen er at den skrur seg av med Barton 2500 etter 10 sec, eller hvorfor jeg ikke får skjerm bilde med 800mhx ?? Har prøvd det meste, så takk for gode tips. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 1:Du har god nokk kjøler ikek sandt? Tror asus har noe greier med at de slår seg av om CPU blir for varm, for å forhindre at du brenner den(mitt har i alle fall det-Asusa7v333). Også husker kjøllepasta under kjøleren? 2:CPU viften står i riktig strøm"dings" Prøv å sett i en annen. Har du tid til å komme inn i Bios foresten? Kan du da se om temperaturen stiger raskt før den slår seg av? prøv også å slå av noen av de beskyttelsesfunksjonene(om du er sikker på at kjøler o.l er på ordentlig) Er også noe greier med at den slår seg av om viften på CPU ikke går raskt nokk rundt. 3:Prøv å sette in settingene manuelt med jumpere på hovedkortet. Er mulig at den feil instiller CPU info. 4:Du har prøvd å flytt ramen rundt, og å ta ut alt unødvendig(pci kort-Hd-dvd/cd-brenner/spiller)? Lenke til kommentar
hesp Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Det var rett å slett for dårlig kontakt mellom CPU og kjøler. Det fungerer nå. Takk for tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå