Agg Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Litt skeptisk til at det faktisk har så lange cutscenes, men det hadde absolutt ikke gjort meg noe om det var tilfelle. Det kommer vel kanskje til å avskrekke endel "casual gamers" og Xbox-folk, men de får bare skylde seg selv. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Haha, håper iaf at det går han å sette den på pause i så fall Det går både an å pause og å hoppe over hele greia Endret 23. mai 2008 av theMar Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det går både an å pause og å hoppe over hele greia Det burde tilfredstille de "skeptiske". Lenke til kommentar
Agg Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Men skal man hoppe over cut scenes så burde man etter min mening bare hoppe over hele spillet... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Pause hjelper ikke, man må jo omtrent planlegge når man skal se mellomsekvenensene, hva om man skal ut eller noe midt i en av dem? Dumt å la ps3'en stå på i flere timer mens man er ute. Håper for all del dette ikke er sant! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 90 minutt ville vore altfor lenge. Dersom dei skal ha noko som er vesentleg lenger enn 10-15 minutt, burde det gå an å stykke det opp på eit vis. Alt anna er rett og slett lite brukarvenleg. Kva om eg ikkje har tid til å sjå heile sekvensen som har starta? Kva om eg ikkje har fått lagra på ei stund? Må eg då hoppe over han, og so lagre? Då får eg ikkje sett sekvensen utan å hente inn eit lagra spel og gå igjennom delar av spelet i nytt. Om eg berre pausar han, må PS3-en stå på utan at eg kan bruke han til noko anna, fram til eg har tid til å sjå resten. Har ikkje noko imot litt mellomsekvensar, men utviklarane må tenke litt på at det skal gå an å spele spelet òg. I det minste burde der vere ein slags advarsel og ei lagringsmoglegheit før lange sekvensar ("50 minute cutscene about to start, do you want to save?"). Kay Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Får man noen forvarsel før en slik sekvens. Det er jo som regel umulig å bedømme om en sekvens kommer til å vare noen minutter, eller halvannen time. Kommer det opp noe slik: "Get your popcorn and lean back". Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Som mala skrev: En editor som har spilt gjennom spillet 2 ganger sier at han aldri kom over noen 90 minutters cutscenes, så er nok bare enda ett rykte.Uansett, jeg tar det jeg får. Jo mer jo bedre. Cutscenene i MGS spillene er av ypperste kvalitet, og elsker rett å slett måten historien blir fremstilt i disse spillene. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Er jo masse pga disse sykt kule cut scenen jeg elsker MGS! Og nå kommer det film av spillet og. Kojima er regissør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 En 90 minutt lang filmsekvnes ville da vært langt over rimlighetens grense. Tror det er et par scener i Eternal Sonata som nærmer seg 20-30 minutter, og det er lenge det å sitte med kontrolleren i handa uten å gjøre noe.,.. Lenke til kommentar
FunkyHunk Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg sier bare: sett i gang med cutscenes... dette blir å rewle uansett Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Selvom enkelte cutscenes vil være veldig lange, så er ikke det synonymt med at man bare sitter der og ser på hele tiden. Fra mai-utgaven av Playstation 3 magazine: How briefings work... Why mission briefings are a game on their own. Between missions, Snake is debriefed in Otacon's orbiting plane. Part cut-scene,part-minigame, these sections offer a three-way split screen. Press Triangle to toggle the view, and L2 to go fullscreen. Press Square, and you control the MK II robot, exploring the plane in real-time for useful items. Med dette, og det faktum at 90 min. var en overdrivelse, så må man jo nesten begynne å lure på hva agendaen til CVG og artikkelen deres som gav opphav til ryktene, egentlig er... The Sixth Axis sine kilder vil ha det til at de(n) lengste cut-scene(s) er på en time, og de fleste rundt fem minutter. Endret 24. mai 2008 av XDamage Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 60 minutt er fortsatt altfor, altfor lenge. Dersom denne kjem utan advarsel, og det ikkje går an å lagre før ho, synest eg det er lite brukarvenleg, og eit dårleg val frå utviklarane si side. Hmm, har mindre lyst på dette spelet no. Kay Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) 60 minutt er fortsatt altfor, altfor lenge. Dersom denne kjem utan advarsel, og det ikkje går an å lagre før ho, synest eg det er lite brukarvenleg, og eit dårleg val frå utviklarane si side. Hmm, har mindre lyst på dette spelet no. Kay Hvordan overlevde du slutten på MGS3 da? Endret 24. mai 2008 av XDamage Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det filmatiske i MGS3 var vel nesten det eineste verdt å ha spillet for syns eg da, da det gameplay messige stort sett fallt fullstendig sammen av kjedesomhet og håpløshet. Så hver gang det var antydning til film i det spillet, såg eg på som rein frelse Og slutten, ja den var tårevåt og herlig! Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Og slutten, ja den var tårevåt og herlig! Nettopp, holdte nesten på å felle en liten tåre for Big Boss da Way to Fall kom på under rulleteksten... (men bare nesten!) Personlig synes jeg 3'ern også var knallbra, det er jo tilogmed David Hayter's favoritt i serien, ifølge podcastintervjuet IGN hadde med han for litt siden. Endret 24. mai 2008 av XDamage Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hehe, way to fall surret akkurat på maskina mi her og greier Ein annen ting som er så sykt herlig i slutten av MGS3, er det eg vil kalle "kameratskapen" mellom Big Boss og Ocelot All den knivinga igjennom heile spillet så skille de veien slik de gjør, ganske rått egentlig! Snake Eater var så som så, kjedelig å spille stort sett heile veien. Med kjedelig bosser, eller rett og slett irriterende. "THE PAIN,THE PAAAIN" og eit salig freakshow ute sidestykke i form av resten. Menne føler eg har spadd MGS3 såpass mye ned i jorda siste mnd. at eg lar vere egentlig Endret 24. mai 2008 av Mala Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Huff, jeg lovet meg selv at det ikke skulle bli på samme måten med MGS4 som det ble med GTA IV for meg. De siste ukene før release var jo ren tortur! Anyways, lurer på hvordan du kommer til å reagere på "The Beauty and The Beast" gjengen da? Hehe. Endret 24. mai 2008 av XDamage Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Veit ikkje heilt ka eg skal si om den saken enda. Hoppet ikkje akkurat i sofaen av glede l løpet av den traileren med faenskapen Men problemet med bossene i MGS3 var at de var så jøvla "tomme" ingen personlighet, virket bare som noe dårlig fyll på pizzaen om du skjønner. EDIT: Bakgrunnshistorient til disse kvinnfolka her kan vere nok til at "The Beauty and The Beast" blir knall Endret 24. mai 2008 av Mala Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hvordan overlevde du slutten på MGS3 da? Har ikkje spelt igjennom MGS3, mista dessverre interessa relativt tidleg. Men eg har vore borti overdrevent lange filmsekvensar før, og eg opplever dei som plagsomme. Plutseleg, eller kanskje etter ein vanskeleg boss-kamp, byrjer ein lang film. Eg vil sjølvsagt ha med meg alt, men verda mi består ikkje berre av spel, og eg ønsker å kunne styre når eg skal halde på med det. Lange filmsekvensar tek frå meg kontrollen. Då må eg site og vente på at spelet skal bestemme at eg får lov til å lagre. Eller eg kan hoppe over sekvensen, men då må eg gjerne gjer om att ting for å få sjå han igjen. Eller eg kan sette det på pause, men då får eg ikkje skrudd av eller brukt konsollen til noko anna. Eg kan heller ikkje ta noko informert beslutning om kva eg skal gjere, sidan eg ikkje har noko aning om når sekvensen er ferdig. Er det om 1 minutt? 20 minutt? Ein time? Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå