Gå til innhold

MGS4 har '90-minutters' mellomsekvenser! *Avkreftet*


Anbefalte innlegg

Litt skeptisk til at det faktisk har så lange cutscenes, men det hadde absolutt ikke gjort meg noe om det var tilfelle. Det kommer vel kanskje til å avskrekke endel "casual gamers" og Xbox-folk, men de får bare skylde seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pause hjelper ikke, man må jo omtrent planlegge når man skal se mellomsekvenensene, hva om man skal ut eller noe midt i en av dem? Dumt å la ps3'en stå på i flere timer mens man er ute. Håper for all del dette ikke er sant!

Lenke til kommentar

90 minutt ville vore altfor lenge. Dersom dei skal ha noko som er vesentleg lenger enn 10-15 minutt, burde det gå an å stykke det opp på eit vis. Alt anna er rett og slett lite brukarvenleg. Kva om eg ikkje har tid til å sjå heile sekvensen som har starta? Kva om eg ikkje har fått lagra på ei stund? Må eg då hoppe over han, og so lagre? Då får eg ikkje sett sekvensen utan å hente inn eit lagra spel og gå igjennom delar av spelet i nytt. Om eg berre pausar han, må PS3-en stå på utan at eg kan bruke han til noko anna, fram til eg har tid til å sjå resten.

 

Har ikkje noko imot litt mellomsekvensar, men utviklarane må tenke litt på at det skal gå an å spele spelet òg. I det minste burde der vere ein slags advarsel og ei lagringsmoglegheit før lange sekvensar ("50 minute cutscene about to start, do you want to save?").

 

Kay

Lenke til kommentar

Som mala skrev: En editor som har spilt gjennom spillet 2 ganger sier at han aldri kom over noen 90 minutters cutscenes, så er nok bare enda ett rykte.Uansett, jeg tar det jeg får. Jo mer jo bedre. Cutscenene i MGS spillene er av ypperste kvalitet, og elsker rett å slett måten historien blir fremstilt i disse spillene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

En 90 minutt lang filmsekvnes ville da vært langt over rimlighetens grense. Tror det er et par scener i Eternal Sonata som nærmer seg 20-30 minutter, og det er lenge det å sitte med kontrolleren i handa uten å gjøre noe.,..

Lenke til kommentar

Selvom enkelte cutscenes vil være veldig lange, så er ikke det

synonymt med at man bare sitter der og ser på hele tiden.

 

Fra mai-utgaven av Playstation 3 magazine:

 

How briefings work...

Why mission briefings are a game on their own.

 

Between missions, Snake is debriefed in Otacon's orbiting plane. Part cut-scene,part-minigame, these sections offer a three-way split screen. Press Triangle to

toggle the view, and L2 to go fullscreen. Press Square, and you control the MK II

robot, exploring the plane in real-time for useful items.

 

 

 

Med dette, og det faktum at 90 min. var en overdrivelse, så må man jo nesten

begynne å lure på hva agendaen til CVG og artikkelen deres som gav opphav til ryktene,

egentlig er... :thumbdown:

 

The Sixth Axis sine kilder vil ha det til at de(n) lengste cut-scene(s) er på en time, og de fleste rundt fem minutter.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

60 minutt er fortsatt altfor, altfor lenge. Dersom denne kjem utan advarsel, og det ikkje går an å lagre før ho, synest eg det er lite brukarvenleg, og eit dårleg val frå utviklarane si side.

 

Hmm, har mindre lyst på dette spelet no.

 

Kay

Lenke til kommentar
60 minutt er fortsatt altfor, altfor lenge. Dersom denne kjem utan advarsel, og det ikkje går an å lagre før ho, synest eg det er lite brukarvenleg, og eit dårleg val frå utviklarane si side.

 

Hmm, har mindre lyst på dette spelet no.

 

Kay

 

Hvordan overlevde du slutten på MGS3 da? :hmm::)

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Det filmatiske i MGS3 var vel nesten det eineste verdt å ha spillet for syns eg da, da det gameplay messige stort sett fallt fullstendig sammen av kjedesomhet og håpløshet. Så hver gang det var antydning til film i det spillet, såg eg på som rein frelse :)

 

Og slutten, ja den var tårevåt og herlig!

Lenke til kommentar
Og slutten, ja den var tårevåt og herlig!

 

Nettopp, holdte nesten på å felle en liten tåre for Big Boss da

Way to Fall kom på under rulleteksten... (men bare nesten!) :D

 

Personlig synes jeg 3'ern også var knallbra, det er jo tilogmed David

Hayter's favoritt i serien, ifølge podcastintervjuet IGN hadde med han for litt siden. ;)

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Hehe, way to fall surret akkurat på maskina mi her og greier :love: Ein annen ting som er så sykt herlig i slutten av MGS3, er det eg vil kalle "kameratskapen" mellom Big Boss og Ocelot :wee: All den knivinga igjennom heile spillet så skille de veien slik de gjør, ganske rått egentlig!

 

Snake Eater var så som så, kjedelig å spille stort sett heile veien. Med kjedelig bosser, eller rett og slett irriterende. "THE PAIN,THE PAAAIN" og eit salig freakshow ute sidestykke i form av resten. Menne føler eg har spadd MGS3 såpass mye ned i jorda siste mnd. at eg lar vere egentlig :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Huff, jeg lovet meg selv at det ikke skulle

bli på samme måten med MGS4 som det ble med GTA IV for meg. De

siste ukene før release var jo ren tortur! :D

 

Anyways, lurer på hvordan du kommer til å reagere på "The Beauty and The Beast" gjengen da? Hehe.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar

Veit ikkje heilt ka eg skal si om den saken enda. Hoppet ikkje akkurat i sofaen av glede l løpet av den traileren med faenskapen :p Men problemet med bossene i MGS3 var at de var så jøvla "tomme" ingen personlighet, virket bare som noe dårlig fyll på pizzaen om du skjønner.

 

EDIT: Bakgrunnshistorient til disse kvinnfolka her kan vere nok til at "The Beauty and The Beast" blir knall :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Hvordan overlevde du slutten på MGS3 da? :hmm:

Har ikkje spelt igjennom MGS3, mista dessverre interessa relativt tidleg.

 

Men eg har vore borti overdrevent lange filmsekvensar før, og eg opplever dei som plagsomme. Plutseleg, eller kanskje etter ein vanskeleg boss-kamp, byrjer ein lang film. Eg vil sjølvsagt ha med meg alt, men verda mi består ikkje berre av spel, og eg ønsker å kunne styre når eg skal halde på med det. Lange filmsekvensar tek frå meg kontrollen. Då må eg site og vente på at spelet skal bestemme at eg får lov til å lagre. Eller eg kan hoppe over sekvensen, men då må eg gjerne gjer om att ting for å få sjå han igjen. Eller eg kan sette det på pause, men då får eg ikkje skrudd av eller brukt konsollen til noko anna. Eg kan heller ikkje ta noko informert beslutning om kva eg skal gjere, sidan eg ikkje har noko aning om når sekvensen er ferdig. Er det om 1 minutt? 20 minutt? Ein time?

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...