Rodion Raskolnikov Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Åh, jeg håper så inderlig at ikke noen av dem som mener jentene bør straffes i Bolivia er de samme som benytter seg av "send dem tilbake til der de kom fra"-retorikken om innvandere som begår lovbrudd i Norge, men det ser ut som om mitt håp er nytteløst. Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Joa. Nå er jo saken at disse er nødt til å bli lovet å få sin søknad om å sone i hjemlandet innvilget, ellers er det høy risiko for at dem blir likvidert. Dem kommer nemlig til å røpe bakmennene her i Norge for å få redusert straff, og der er veien veldig kort til at folk med penger tar en telefon og arrangerer noen mord. Så det er vel ikke så mye å diskutere. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 For min del kan de bare sitte i fengsel i Bolivia i 30 år, føler ingen sympati med dem. Når de er så dumme å smugler 22 kg kokain, vel vitende om at dette blir hardt slått ned på av politiet, kan de bare ha det så godt. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så handler det heller ikke om sympati, men om prinsipper og rettigheter. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Dette har sikkert blitt sagt før, men jeg sier det likevel. Jeg syns synd på jentene og var sikre på at de hadde blitt lurt, helt til jeg leste at det var over 22 kilo fordelt i 11 kofferter/bager. Det kan da umulig gå an å ikke legge merke til noe som veier så mye? I tillegg hadde de pakket bagene selv. Nei huff. Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så handler det heller ikke om sympati, men om prinsipper og rettigheter. Man fortjener ikke rettigheter når holder på med slikt. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Rettigheter er ikke noe man tjener, det er noe man har. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Man fortjener ikke rettigheter når holder på med slikt. Isåfall fortjener ikke du heller rettigheter når du sier slikt. Men det er godt at de som sitter med makten tenker litt lenger. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Joa. Nå er jo saken at disse er nødt til å bli lovet å få sin søknad om å sone i hjemlandet innvilget, ellers er det høy risiko for at dem blir likvidert. Dem kommer nemlig til å røpe bakmennene her i Norge for å få redusert straff, og der er veien veldig kort til at folk med penger tar en telefon og arrangerer noen mord. Så det er vel ikke så mye å diskutere. Nå vet jeg ikke helt hva poenget ditt er, men om de røper noe om bakmennene så er de ikke akkurat tryggere om de gjør det i Bolivia. Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Man fortjener ikke rettigheter når holder på med slikt. Isåfall fortjener ikke du heller rettigheter når du sier slikt. Men det er godt at de som sitter med makten tenker litt lenger. Sier du som vill ha narkotika lovelig? ^^ Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så handler det heller ikke om sympati, men om prinsipper og rettigheter. De har ingen rett til å sone i Norge, hvis det var det du mente? Og jeg vedder på at moren ønsket å ha barnet med seg i fengselet, kun på grunn av at det var hennes billett til soning i Norge ... Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Sier du som vill ha narkotika lovelig? ^^ Det har jeg aldri sagt. Kan ikke huske å ha diskutert temaet engang. De har ingen rett til å sone i Norge, hvis det var det du mente? Hvorfor ikke? Og jeg vedder på at moren ønsket å ha barnet med seg i fengselet, kun på grunn av at det var hennes billett til soning i Norge ... Irrelevant. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Så handler det heller ikke om sympati, men om prinsipper og rettigheter. Helt riktig! Det er et grunnleggende prinsipp i internasjonal rett at personer som blir tatt for straffbare handlinger i utlandet straffes etter de lovene og reglene som gjelder i det landet hvor forbrytelsen begås. Det samme gjelder soning av straffen. Den norske stat har ingen forpliktelser for nordmenn som bryter lover og regler i utlandet. Den norske stat har heller ingen myndighet i disse landene. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Den norske stat har ingen forpliktelser for nordmenn som bryter lover og regler i utlandet. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Den norske stat har ingen forpliktelser for nordmenn som bryter lover og regler i utlandet. Hvor har du det fra? Det er jo rimelig selvsagt ... på samme måte som at pakistanere som dreper noen i Norge ikke blir sendt tilbake Pakistan for steining. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Den norske stat har ingen forpliktelser for nordmenn som bryter lover og regler i utlandet. Hvor har du det fra? Den norske stat har ikke myndighet i andre land. Det er da logisk? Hadde Norge hatt utleveringsavtale med Bolivia kunne vi begjært dem utlevert, og straffet de etter norsk lov her i Norge, men en slik avtale har vi ikke... Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Norge har ikke myndighet der nei, men det betyr ikke at de ikke forplikter å beskytte sine borgeres rettigheter allikevel. Selv om det ikke er en utleveringsavtale her, så er det ikke umulig å få til en avtale allikevel. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 De bør sone noen år i Bolivia. Der kan de tenke over hva de har gjort. Et greit sted å sone. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det er jo rimelig selvsagt ... på samme måte som at pakistanere som dreper noen i Norge ikke blir sendt tilbake Pakistan for steining. Det har absolutt ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 De bør sone noen år i Bolivia. Der kan de tenke over hva de har gjort. Et greit sted å sone. Av en eller annen grunn tviler jeg på at du har vært på innsiden av et boliviansk fengsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå