Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) [X] De er UNGE[X] De er DUMME Riktig. Nå er det meg bekjent ikke praksis overhodet at man gir strafferabatt basert på IQ, og i denne saken er det hele uansett planlagt, så det er ikke mulig å ro seg vekk der på noen måte. En overlagt handlig kan det ikke gis noen rabatt for i utgangspunktet. Så har vi da dette med hvem det er som skal gi denne rabatten for at de er unge, noe som er praksis i det norske rettsvesenet. Det er etter det jeg erfarer, IKKE på noen måte praksis i latinamerikanske land. Uansett, skulle Bolivia her finne det for godt, av diplomatiske hensyn, å gi narkokurere strafferabatt grunnet alder, vil det kun føre til en eneste ting. Kan du gjette hva det er? Endret 24. mai 2008 av Kul drittunge Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Uavhengige Colombianske eksperter på narkotika og kartellvirksomhet mener jentene er uskyldige fordi man må ha svært gode kontakter for å finne og å kjøpe så mye kokain... og at dette neppe er noe tre unge jenter ifra lille Norge har. Alikevel er det så mye rundt saken som virker merkelig. Personlig tror jeg at jeg hadde merket om en Adidasbag jeg eide og som veier kanskje en kilo eller to plutselig veide nesten ti kilo. Skjønner heller ikke hvorfor de hadde en hver. Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Uavhengige Colombianske eksperter på narkotika og kartellvirksomhet mener jentene er uskyldige fordi man må ha svært gode kontakter for å finne og å kjøpe så mye kokain... og at dette neppe er noe tre unge jenter ifra lille Norge har. Kan det tenkes... at de har bygget opp et nettverk ved å vise til resultater fra tidligere vellykket smugling? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Uavhengige Colombianske eksperter på narkotika og kartellvirksomhet mener jentene er uskyldige fordi man må ha svært gode kontakter for å finne og å kjøpe så mye kokain... og at dette neppe er noe tre unge jenter ifra lille Norge har. Berre for å synse litt: Det er openbart lett å kome i kontakt med folk som sel narkotika i Noreg. Anten du er på fest, eller via venners venner osv. (dette er ei oppfatning eg personleg har fått). Kva om ein slik seljar fristar med "tilbodet" om "ferie" i sør-Amerika + goder mot at du smuglar heim kokain? Desse godene er då ein viss prosent av det antatte pengeoverslaget. Eg anar ikkje kva kontaktar seljarar i Noreg har, men nokon av dei må vel ha relativt gode kontaktar? Jentene ville berre ha vore eit mellomledd i heile kokainhandelen. Det må vel freiste mange unge "relativt fattige" sinn å få mykje pengar for ein så passa lettvint jobb? For alt eg veit kan det godt vere langt over ei årslønn for to veker i Bolivia. Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Uansett, skulle Bolivia her finne det for godt, av diplomatiske hensyn, å gi narkokurere strafferabatt grunnet alder, vil det kun føre til en eneste ting. Kan du gjette hva det er? Mer ungdomskriminalitet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jentene ville berre ha vore eit mellomledd i heile kokainhandelen. Det må vel freiste mange unge "relativt fattige" sinn å få mykje pengar for ein så passa lettvint jobb? For alt eg veit kan det godt vere langt over ei årslønn for to veker i Bolivia. Ja, for de ifra Bolivia. Men nå er det snakk om "to Norske" kjerringer. De er jo ikke akkurat "fattig." Det finnes "ingenting" som tyder på lureri, men det finnes mye bevis og motiver på at dette er en selvpådratt kriminalitet. Clue? Mistanke: 10 tilfeller fra alderen 14år. (Vold, tyveri etc) db.no Motiv: Penger bruk som ikke tilsvarer deres inntekt. vg.no Bevis: Løgn (reisemål) Endret 24. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Moren kan ikke være skrudd riktig sammen vist hun heller vil ha barnet sin i fengsel med henne, i stedet for å sende henne hjem til Norge. Er man enormt egoistisk og korttenkt så kan jeg skjønne det. Men en mor skal jo gjøre hva som er best for barnet. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Moren kan ikke være skrudd riktig sammen vist hun heller vil ha barnet sin i fengsel med henne, i stedet for å sende henne hjem til Norge. Er man enormt egoistisk og korttenkt så kan jeg skjønne det. Men en mor skal jo gjøre hva som er best for barnet. Hun var smart nok å sende de hjem idag... Heldigvis.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Jentene ville berre ha vore eit mellomledd i heile kokainhandelen. Det må vel freiste mange unge "relativt fattige" sinn å få mykje pengar for ein så passa lettvint jobb? For alt eg veit kan det godt vere langt over ei årslønn for to veker i Bolivia. Ja, for de ifra Bolivia. Men nå er det snakk om "to Norske" kjerringer. De er jo ikke akkurat "fattig." De tre pågrepne kvinnene har alle tjent beskjedent med penger de siste årene. Noen uker etter barnemoren kom hjem fra turen reagerte vennene på at hun plutselig hadde råd til å reise til en norsk privatklinikk for å forstørre brystpartiet. En operasjon som trolig koster omkring 25.000-30.000 kroner. 21-åringen hadde ingen offisiell inntekt før hun fødte datteren, og er oppført med en skattbar inntekt på 94.000 kroner i 2006. Venner opplyser til VG Nett at hun heller ikke den siste tiden har hatt lønnet arbeid. Kjelde Vg.no. Det blir sjølvsagt eit vurderingsspørsmål å sjå om dei er fattige eller ikkje. Eg veit ikkje kva den gjennomsnittlege 21-åringen tenar pr. dags dato. Men med den levestandarden vi har pr. i dag vil nok 94.000 kr for eit år vere litt tynt. Å døme frå bilete/tekst ville helst jenta leve litt "jet-set" (mi personlege oppfatning). Om dei er skuldige (noko som verkar ganske så sannsynleg mtp. diverse ting som har blitt påpeika tidlegare i tråden) tvilar eg sterkt på at det er lureri/manipulasjon inne i bilete. Dei har då mest sannsynleg falle for freistinga om "lettjente pengar", og bør ta konsekvensane av dette. Likevel er eg av den oppfatning at alle er uskuldige til det motsette er bevist. Endret 24. mai 2008 av aspic Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det blir sjølvsagt eit vurderingsspørsmål å sjå om dei er fattige eller ikkje. Eg veit ikkje kva den gjennomsnittlege 21-åringen tenar pr. dags dato. Men med den levestandarden vi har pr. i dag vil nok 94.000 kr for eit år vere litt tynt. Å døme frå bilete/tekst ville helst jenta leve litt "jet-set" (mi personlege oppfatning). Om dei er skuldige (noko som verkar ganske så sannsynleg mtp. diverse ting som har blitt påpeika tidlegare i tråden) tvilar eg sterkt på at det er lureri/manipulasjon inne i bilete. Dei då mest sannsynleg falle for freistinga om "lettjente pengar", og bør ta konsekvensane av dette. Likevel er eg av den oppfatning at alle er uskuldige til det motsette er bevist. Folk fra Norge er rik, i kontekst at de ikke har mangel på mat, klær og ly. Ulik Bolivia. Ja, de ville leve et jet-set liv, og derfor er dette et bra motiv for kriminalitet. Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Mistanke: 10 tilfeller fra alderen 14år. (Vold, tyveri etc) db.noMotiv: Penger bruk som ikke tilsvarer deres inntekt. vg.no Bevis: Løgn (reisemål) De har forklaringsproblemer, ja. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Synes mange er helt prinsippløse her. Skal utlendinger som gjør lovbrudd og dømmes i Norge få sone norske fengsler så må selvsagt også nordmenn som gjør lovbrudd i utlandet sone der. Og selvsagt skal det ikke gis noen strafferabatt for å være silikonbærte. Moren vil selvsagt ikke gi slipp på "slipp ut av fengsel"-kortet sitt, men ungen burde tas med til Norge og adopteres bort. Hun vil jo ikke se moren på 30 år. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ifølge VG så hadde de rundt ti "Adidasbagger" som var pakket inn i større plastkofferter som i tillegg var innsmurt med kaffe. Hvis ikke annet så lyder dette ganske mistenkelig i mine ører... Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Synes mange er helt prinsippløse her. Skal utlendinger som gjør lovbrudd og dømmes i Norge få sone norske fengsler så må selvsagt også nordmenn som gjør lovbrudd i utlandet sone der. Er det noen som har sagt at utlendinger som gjør lovbrudd og dømmes i Norge burde sone i Norge? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Er det noen som har sagt at utlendinger som gjør lovbrudd og dømmes i Norge burde sone i Norge?Ja, det er veldig mange på venstresiden som synes det. Og fengslene er faktisk fulle av utlendinger også så noen må tydeligvis ønske dette. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 - Toåringen kommer hjem til Norge Kokain-siktet mor signerte fullmakt i natt Det var godt. Bra moren tenker på barnets beste. Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jo. Tenker det foregikk sånn slik som dette: Hei, det er advokaten her på tråden.Går bra? Ah, ja, riktig. Du må ha penger i fengselet. Ja, den er grei, det skal du få, moren din har lovet at du skal bli fulgt opp der. Sender du ungen? Nei? Men hvem skal du få penger fra da? Må nok sende ungen vettu. Ja, jeg sender papirene. Flott det. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Vi burde setter opp en meningsmåling på denne tråden: Forslag? Mitt: De bør straffes i Bolivia De bør straffes i Norge edit: De bør blir spanket skikkelig før de blir deportert tilbake til Norge (joke) Endret 24. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, det er veldig mange på venstresiden som synes det. Og fengslene er faktisk fulle av utlendinger også så noen må tydeligvis ønske dette. Og alle som er for utlevering av jentene hører åpenbart til på venstresiden? Det var en litt drøy antagelse du. Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Vi burde setter opp en meningsmåling på denne tråden: Sekund, snekkrer den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå