vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, det er farlig. Men folk bør selv ha rett til å velge hva de putter i kroppen sin. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Din beskrivelse oser av kvinneforakt. Nei, forakt for særstilling for kvinner. En gjennomtenkt og meget velplassert forakt, som jeg mener fullt ut er korrekt for voksne mennesker i et likestillingssamfunn, å ha. Og hallo, "unge jenter er i all hovedsak naive og lettlurte"? Var det noen som nevnte kvinneforakt? Ta deg i sammen mann. Nå får det være litt slutt med deg her, Slenger rundt seg med "hore" i øst og vest. JA- vi vet at unge jenter som regel er naive og lettlurte, men det er fordi de er åpne, troskyldige og blir lurt inn i saker og ting. Hdde en av dem vært din datter eller kjæreste, ville nok pipa fått en annen låt. Endret 24. mai 2008 av groenn Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Noen er mindre gentleman enn andre, skjønner jeg. Å være "Gentleman" kan man holde innenfor de rette rammer, som begrenser seg til når man har å gjøre med et bortskjemt / selvsentrert / romantisk anlagt kvinnfolk som man ønsker å pule litt på. Ikke når det er snakk om tung kriminalitet. Å straffe ungjenter like hardt som hardkriminelle voksne menn, blir feil. Feil. Hun ene er jo ikke engang myndig. Livet deres vil bli ødelagt av dette. De må ta utdanning og bruke livet fornuftig. Hva slags mennesker det her er snakk om, burde du ha forstått av å lese om dem. Kriminelle, får unge når dem er 15, fyller på i puppene med silikon, har ingen jobb, lever av å være narkokurer og helt sikkert prostituert... Her vil det bare være mer og mer som kommer for en dag. Dessuten er jeg blant dem som er for legalisering av narkotika. I mine øyne er dette en fillesak. Du må vel bruke det du ønsker selv, men all den tid det er forbudt medfører det at prisene er høye, som igjen fører til at kriminelle får masse penger. Hadde du hatt litt perspektiv, så hadde du allerede vist og forstått hva dette fører med seg. Noe som igjen forklarer hvorfor land velger å legge strafferammene så høye. Som til sist forklarer hvorfor det allmennpreventive hensynet her teller langt sterkere enn det individuell. Løp: Status: Kjørt. Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kvinner og menn ER forskjellige. Gutter er som regel mer reflekterte og logiske, mens jenter lar seg styre mer av impuler og følelser. Kort sagt mer irrasjonelle vesener (i gjennomsnitt). Det er ikke PK å nevne det, men gutter har høyere IQ enn jenter. Jeg sier ikke at jentene ikke skal få straff, men å sperre dem inne i 30 år i et slumfengsel i Bolivia, er over grensen til det umenneskelige. De kan umulig å tenkt veldig nøye over konsekvensene av det de gjorde. Eller - som jeg tror - har de blitt presset av bakmenn. Enig med groenn, selv om det ikke er et argument at pipa ville hatt en annen låt om det var dattera eller kjæresten. Da ville jeg jo ikke engang at hun skulle fått straff i det hele tatt. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Noen er mindre gentleman enn andre, skjønner jeg. Å straffe ungjenter like hardt som hardkriminelle voksne menn, blir feil. Hun ene er jo ikke engang myndig. Man må jo selvfølgelig forsøke å ha likhet for loven, enten man er mann eller dame, ung (så lenge man er myndig) eller gammel. I følge avisene er alle over 18 år (eller noen steder står det at en av de var 17). Dessverre er det nok neppe likhet for loven, hverken i Norge eller de fleste andre land, men det er en annen sak. Endret 24. mai 2008 av okjatakk Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kvinner og menn ER forskjellige. Gutter er som regel mer reflekterte og logiske, mens jenter lar seg styre mer av impuler og følelser. Kort sagt mer irrasjonelle vesener (i gjennomsnitt). Det er ikke PK å nevne det, men gutter har høyere IQ enn jenter. Hehe, nå blir du nok upopulær. Slike tanker gjør du lurest i å holde for deg selv. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) At moren mener at barnet vil ha det bedre med henne i Bolivia i et fengsel, enn hjemme med faren i Norge, vitner vel bare egentlig til nivået på damen. og med det sier jeg ikke at de er så dumme at de ikke visste hva de gjorde HVIS, de er skyldige. Endret 24. mai 2008 av NiXx Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 bortskjemt / selvsentrert / romantisk anlagt kvinnfolk som man ønsker å pule litt på. helt sikkert prostituert... Forferdelig kvinnesyn, ellers hadde du mange bra poenger. Jeg snur og mener nå at det er riktig med høye narkostraffer så lenge det ikke er legalisert. Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Kvinner og menn ER forskjellige. Gutter er som regel mer reflekterte og logiske, mens jenter lar seg styre mer av impuler og følelser. Kort sagt mer irrasjonelle vesener (i gjennomsnitt). Det er ikke PK å nevne det, men gutter har høyere IQ enn jenter. Hehe, nå blir du nok upopulær. Slike tanker gjør du lurest i å holde for deg selv. Nei. Verden trenger flere folk som tør å si det de mener. I dette tilfellet også sannheten. Vi ønsker ikke tankekonformitet, gjør vi? I Norge har likestillingen på enkelte områder kommet så langt at vi er hjernevasket til å tro at gutter og jenter er helt like oppi huet. Det er vi ikke. Det er forholdsvis store forskjeller. Fordelene går begge veier, men intelligens og rasjonalitet scorer gutta stort sett høyere på. Endret 24. mai 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Noen ot-poster slettet. Vennligst hold dere til saklig diskusjon. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nei. Verden trenger flere folk som tør å si det de mener. I dette tilfellet også sannheten. Vi ønsker ikke tankekonformitet, gjør vi? I Norge har likestillingen på enkelte områder kommet så langt at vi er hjernevasket til å tro at gutter og jenter er helt like oppi huet. Det er vi ikke. Det er forholdsvis store forskjeller. Fordelene går begge veier, men intelligens og rasjonalitet scorer gutta stort sett høyere på. Uansett om du har rett eller ikke, så er det jo ikke en intelligenstest disse jentene har blitt utsatt for. Man trenger jo ikke høy intelligens for å skjønne at man kan bli tatt om smugler (uten at jeg hentyder at de er skyldige). Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Kvinner og menn ER forskjellige. Gutter er som regel mer reflekterte og logiske, mens jenter lar seg styre mer av impuler og følelser. Kort sagt mer irrasjonelle vesener (i gjennomsnitt). Det er ikke PK å nevne det, men gutter har høyere IQ enn jenter. Jeg sier ikke at jentene ikke skal få straff, men å sperre dem inne i 30 år i et slumfengsel i Bolivia, er over grensen til det umenneskelige. De kan umulig å tenkt veldig nøye over konsekvensene av det de gjorde. Eller - som jeg tror - har de blitt presset av bakmenn. Det at gutter har gjennomsnittlig to poeng høyere IQ enn jenter mener jeg ikke er noe argument for at de skal straffes hardere. Det sier seg selv at folk har forskjellige forutsetninger for å forstå konsekvensen av sine egne handlinger, men her vil jeg tro at forskjellene innad blant dem med samme kjønn er betraktelig større enn mellom de to kjønnene. Dessuten er det trist å si det, men som Kul drittunge sier hadde nok mediene og folk flest vært langt mer skeptiske hvis det hadde vært snakk om gutter på samme alder. Dette har vel sammenheng med en inngrodd oppfatning i vårt samfunn om at jenter ikke er kriminelle og at man derfor rasjonaliserer det hele bort ved å se etter faktorer utenfor dem selv som kan forklare dette (bakmenn, de ble lurt og liknende). Dette er en vanlig mekanisme vi mennesker har når noe utfordrer synet vårt på hvordan verden er og fungerer. Enig med groenn, selv om det ikke er et argument at pipa ville hatt en annen låt om det var dattera eller kjæresten. Da ville jeg jo ikke engang at hun skulle fått straff i det hele tatt. Da hadde man jo ikke vært objektiv, og det er en grunn til at rettssaker ikke avgjøres av dem som er blitt direkte rammet av sakene. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hva er connection mellom IQ og narkotika sak? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hva er connection mellom IQ og narkotika sak? De dumme bruker der, de smarte og kyniske importerer og selger det. Endret 24. mai 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det at gutter har gjennomsnittlig to poeng høyere IQ enn jenter mener jeg ikke er noe argument for at de skal straffes hardere. Dessuten er det trist å si det, men som Kul drittunge sier hadde nok mediene og folk flest vært langt mer skeptiske hvis det hadde vært snakk om gutter på samme alder. Kanskje ikke i utgangspunktet. Men hver sak lever sitt eget liv. Det er mye skjønn i jusen. Hadde det vært gutter, ville både mediene og folkeopinionen vært langt mer fordømmende. Jeg vet ikke hvorfor selv. Skjønner på en måte at du synes det er feil, men innerst inne føler jeg likevel at det blir noe annet når det er jenter det er snakk om. Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hva er connection mellom IQ og narkotika sak? Jo, du skjønner, kvinner er litt sånn DUMME da, og derfor må man være GENTLEMAN ovenfor dem, og synes litt SYND på dem, og så må dem IKKE STRAFFES når dem gjør noe galt fordi atte det er IKKE DERES FEIL, dem kan bare ikke helt for det fordi hodene deres ikke fungerer like godt som MANNEN sin fortreffelige lille knoll. Endret 24. mai 2008 av Kul drittunge Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nå setter du det veldig på spissen, da. Ingen har sagt at de ikke skal straffes. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Nå setter du det veldig på spissen, da. Ingen har sagt at de ikke skal straffes. Slik jeg tolker enkelte svar her i tråden, så skinner det gjennom at dem er små søte jenter som har blitt lurt av onde hardkriminelle menn. Flere går langt i å antyde at dem er uskyldig, noen vil ha dem fremstilt som godtroende engler som nærmest ved en lang rekke av tilfeldigheter har havnet opp i en gryte dem ikke selv kan ta asvaret for ( sannsynligvis fordi dem er søte små jenter igjen ). Kul drittunge setter ting på spissen, men han er ikke helt fjern i sin siste post. Endret 24. mai 2008 av Sovehest Lenke til kommentar
Kul drittunge Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Nå setter du det veldig på spissen, da. Ingen har sagt at de ikke skal straffes. Ah, vi snakker altså om strafferabatt? Godt, la oss diskutere det litt. Hvorfor skal en / alle av disse få strafferabatt, er det fordi: [ ] De har en VAGINA [ ] De er UNGE [ ] De er DUMME [ ] En av dem har BRUKT kjønnsorganet på den RETTE MÅTEN, som GUD gav mennesket BEFALING om [ ] En av dem har silikon i puppan [ ] En av dem er ikke feit [ ] Vet ikke helt Fyll inn dem som passer. Lenke til kommentar
vitenskapen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Ah, vi snakker altså om strafferabatt? Ja. Hvorfor skal en / alle av disse få strafferabatt, er det fordi: [ ] De har en VAGINA [X] De er UNGE [X] De er DUMME [ ] En av dem har BRUKT kjønnsorganet på den RETTE MÅTEN, som GUD gav mennesket BEFALING om [ ] En av dem har silikon i puppan [ ] En av dem er ikke feit [ ] Vet ikke helt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå