Gå til innhold

Jentene blitt lurt i bolivia?

Anbefalte innlegg

Det brukes årlig 350 kilo kokain bare i Oslo.

Først og fremst: Kilde?

Stopper man omlag 6 % av stoffet som skal til oslo, så er dette bare tull? Hvorfor prøver vi i det hele tatt å stoppe noe?

Beklager at jeg antar stoffet skulle til Oslo. Bare et poeng for å understreke at alle beslag hjelper.

Ved å teste kloakken kan man ganske presist anslå hvor mye kokain som blir brukt av befolkningen.

Selv om kun en liten del av narkotikaen blir stoppet så vil slutt på det være det samme som frie grenser og kokain etc vil eskalert i omfang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det brukes årlig 350 kilo kokain bare i Oslo.

Først og fremst: Kilde?

Stopper man omlag 6 % av stoffet som skal til oslo, så er dette bare tull? Hvorfor prøver vi i det hele tatt å stoppe noe?

Beklager at jeg antar stoffet skulle til Oslo. Bare et poeng for å understreke at alle beslag hjelper.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article1057065.ece

At noen forsendinger stoppes er "cost of doing business" for folk som driver med dette. Man prøver igjen.

Endret av Nabbkaka
Lenke til kommentar
Jentene ble stoppet. Kokainen også. Derfor vinner INGEN på at disse nå bures inn i 30 år. Ikke samfunnet, ikke mødrene, ikke jeg og ikke det 2 år gamle barnet. Straff de, ja. Men det får da være grenser.

Folk overrasker meg med "kreative" motargumenter. :rofl:

Barnet kan sendes tilbake til Norge, hun kan blir der.

Om hun må gå spagat resten av livet??!?!? vel..... Hun hadde et valg, og hun valgte feil.

Hmm? Jeg tviler ikke på at de er skyldige. At de har blitt manipulert, eller tvunget til dette av bakmenn ser på som veldig sannsynlig.

Kanskje de ble lurt til å tro at Spania var Bolivia?

Det jeg derimot mener er at å straffe disse så strengt ikke hindrer neste smugler. Så lenge det er så store penger å tjene på det som det er, vil det alltid være noen som tar sjansen.

Og derfor vil ingen straff/latterlig norsk straffelov demotivere dem?

Jeg vet i Indonesia og Kina, henrettes folk som blir tatt for smugling. De burde vær glad for landet heter Bolivia.

Lenke til kommentar
Så lenge man ikke har dømmende

Si de er uskyldige:

Hvorfor si de skal til Spania når de drar til Bolivia?

Hvorfor kjøpe nye kofferter som du knapt klarer å løfte når de er "tom"?

Hvordan har dem råd til flybilletter til Bolivia når dem ikke jobber?

Flybilletter tur-retur til Bolivia koster vel litt mer enn en tur med Norwegian til Spania.

Igjen: se på kildene dine. Hvorfor må du anta noe som helst? Det er fullt mulig å diskutere utifra et utgangspunkt som ikke nødvendigvis reflekterer din mening.

Jeg ser på kildene mine, og stiller meg de samme spørsmålene uten å gjøre antagelser. Eller, jeg ser jeg har skrevet koffert, men jeg mener å ha lest at det var en bag. Da burde det være enda kjenne at den inneholdt noe på forhånd.

Hvor mange har kjøpt en bag på en reise uten å løfte den før de stappet den full av souvenirer? Om du har en bag hjemme, legg kg mel i den, og se om du kjenner forskjell. Jeg vet ikke hva egenvekten til kokain er, men jeg antar det tar omtrent like stor plass som mel. Det vil i tillegg si at bagen i utgangspunktet er godt full.

Lenke til kommentar
Vi ser jo konsekvensen av norske rehabilitets-systemet. 10 ganger i politibladet fra alderen 14år kan ikke reknes som suksess. Jeg sier bare: If the softcore didnt work, the hardcore will. ;)

Og allikevel er Norge et av landene i verden med minst kriminalitet. Merkelige greier.

Hva om det omsettes kun 20kilo i Norge, årlig? Da vil jo deres smugle operasjon representere med enn 50% av all kokainen i markede. Uansett om det er 1kilo eller 1tonn , bør straffen være brutalt.

Kokain har tatt for mangen liv. (Har en venn som tok selvmord nettopp pga. av dette.)

Beklager å måtte være kynisk, men kanskje din venn burde holdt seg unna kokain? Tilbud følger etterspørsel, ikke omvendt.

Tror ikke det nei. De vil være mykere enn overkokt pasta.

Telepatien slår til igjen. Ja de legger seg nok bare ned for å dø. Og det er visstnok bra også...

Jepp.. Spesielt fra en som kommer med "100tonn" synsingen.

Ikke synsing, men bevisst vill gjetting for å illustrere et poeng. dessverre er det enkelte som ikke takler språklige virkemidler som åpenbar overdrivelse.

Lenke til kommentar

At noen forsendinger stoppes er "cost of doing business" for folk som driver med dette. Man prøver igjen.

En artig måte å få oversikt over forbruket der. Med en slik metode kan man jo spore opp hvor store deler av bruken kommer fra. Det er jo bare å følge konsentrasjonen oppover systemet. :)

At noen forsendinger stoppes er nok cost of business, ja, men skal man da bare gi opp? (Beklager at jeg beveger meg bort fra jentene og topic.)

Lenke til kommentar
Med den konsekvens at når de kommer tilbake til Norge etter å ha levd i et helvete i 30 år, vil de ikke klare seg i samfunnet og rundstjeler heller deg. Lurer på om du sier det samme da.
Muligens et problem om 30 år, men garantert ikke noe problem eller utgift de neste 30 årene? Synes det høres ut som en utrolig god deal for det norske samfunnet.
Lenke til kommentar

Om hun må gå spagat resten av livet??!?!? vel..... Hun hadde et valg, og hun valgte feil.

Og man må for all del ikke gjøre noen feil. Alle vet jo at det ikke er menneskelig å feile. Egentlig burde vi montere C4 på barna som trigges av at de brenner seg på plata. Sprengt barn skyr ilden vet du.

Jeg vet i Indonesia og Kina, henrettes folk som blir tatt for smugling. De burde vær glad for landet heter Bolivia.

Det har du kanskje rett i. Men i Norge kan vi ihvertfall rehabilitere dem.

Lenke til kommentar
Vi ser jo konsekvensen av norske rehabilitets-systemet. 10 ganger i politibladet fra alderen 14år kan ikke reknes som suksess. Jeg sier bare: If the softcore didnt work, the hardcore will. ;)

Og allikevel er Norge et av landene i verden med minst kriminalitet. Merkelige greier.

Fordi Norge er et av de "landene" som har en befolkning på mindre 10millioner? Prøv Fiji, neste gang.

Beklager å måtte være kynisk, men kanskje din venn burde holdt seg unna kokain? Tilbud følger etterspørsel, ikke omvendt.

Tilbud følger tilgjengligheten og ikke omvendt.

Telepatien slår til igjen. Ja de legger seg nok bare ned for å dø. Og det er visstnok bra også...

telepati? De kommer sikkert tilbake etter 30år med spagatgang.

Ikke synsing, men bevisst vill gjetting for å illustrere et poeng. dessverre er det enkelte som ikke takler språklige virkemidler som åpenbar overdrivelse.

Vilt gjetting? Det finnes et ord for dette: Fabel

Lenke til kommentar
Jeg ser på kildene mine, og stiller meg de samme spørsmålene uten å gjøre antagelser. Eller, jeg ser jeg har skrevet koffert, men jeg mener å ha lest at det var en bag. Da burde det være enda kjenne at den inneholdt noe på forhånd.

Hvor mange har kjøpt en bag på en reise uten å løfte den før de stappet den full av souvenirer? Om du har en bag hjemme, legg kg mel i den, og se om du kjenner forskjell. Jeg vet ikke hva egenvekten til kokain er, men jeg antar det tar omtrent like stor plass som mel. Det vil i tillegg si at bagen i utgangspunktet er godt full.

Kilden din er en tabloid avis. For alt du vet kan det være at jentene betalte en på hotellet til å kjøpe bager til dem og å pakke sakene deres. Du kan ikke ta alt du leser i tabloidaviser for fakta. Jobben deres er nærmest å feiltolke og utelate "uviktige" deler.

Lenke til kommentar
Muligens et problem om 30 år, men garantert ikke noe problem eller utgift de neste 30 årene? Synes det høres ut som en utrolig god deal for det norske samfunnet.

Nei, vi må jo for all del ikke tenke langsiktig. La oss brenne all oljen vi har til sankt hans, så får vi verdens største bål. Hva som skjer med klimaet og økonomien får vi ta når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Humant av deg.

Kanskje de ble lurt til å tro at Spania var Bolivia?

Eller kanskje du skal åpne øya dine og lese hva jeg skriver?

Ingen penger å tjene fordi staten har kontroll over markedet vil demotivere dem.

Lenke til kommentar
Og man må for all del ikke gjøre noen feil. Alle vet jo at det ikke er menneskelig å feile. Egentlig burde vi montere C4 på barna som trigges av at de brenner seg på plata. Sprengt barn skyr ilden vet du.

1 gang? ok, 2 ganger? ok! 3ganger? Nja... la gå. Tiende gang?

edit: Forsto ikke den spregt barn skyr ilden poenget ditt..

Det har du kanskje rett i. Men i Norge kan vi ihvertfall rehabilitere dem.

Til hva? Å rehabiliteres til den ellevte prikken i rullebladet?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

En artig måte å få oversikt over forbruket der. Med en slik metode kan man jo spore opp hvor store deler av bruken kommer fra. Det er jo bare å følge konsentrasjonen oppover systemet. :)

At noen forsendinger stoppes er nok cost of business, ja, men skal man da bare gi opp? (Beklager at jeg beveger meg bort fra jentene og topic.)

Tja, gi opp og gi opp. Vi kan heller angripe problemstillingen fra en annen vinkel. Ved å legalisere.

Lenke til kommentar

Humant av deg.

Human var i kontekst med det engelske ordet human. Og ikke "Human" i form for vennlighet.

Ingen penger å tjene fordi staten har kontroll over markedet vil demotivere dem.

Lenke til kommentar
Fordi Norge er et av de "landene" som har en befolkning på mindre 10millioner? Prøv Fiji, neste gang.

Det finnes noe som heter "per capita". Finn frem ordboken igjen.

Tilbud følger tilgjengligheten og ikke omvendt.

Ja, det er klart. At ingen kjøper det er jo ingen hindring. [/ironi] (Jeg begynner å lure på om du er påvirket av noe nå, men beklager om jeg tar feil)

telepati? De kommer sikkert tilbake etter 30år med spagatgang.

Jeg tenker på dine telepatiske evner til å forutse alt i fremtiden.

Vilt gjetting? Det finnes et ord for dette: Fabel

Det finnes et ord for dine innlegg også: Trolling

Lurer på om du har noen ambisjoner om å diskutere saklig noen gang.

Lenke til kommentar
Kilden din er en tabloid avis. For alt du vet kan det være at jentene betalte en på hotellet til å kjøpe bager til dem og å pakke sakene deres. Du kan ikke ta alt du leser i tabloidaviser for fakta. Jobben deres er nærmest å feiltolke og utelate "uviktige" deler.

Likevel er det bedre å forholde seg til "fakta" gitt av en tabloidavis, enn å anta at en på hotellet kjøpte bager og pakket for dem? En slik antagelse for å "frikjenne" dem er drøyere enn å anta at de hadde planlagt dette før de reiste, men om du sitter med andre kilder så er du fri til det.

Jeg er rimelig sikker på at både VG og andre hadde fått ned en såpass viktig detalj som at de ikke hadde pakket bagen selv, dersom det var tilfellet. Foreløpig er det ikke sagt annet enn at jentene ikke reagerte på hvor tunge bagene var.

Tja, gi opp og gi opp. Vi kan heller angripe problemstillingen fra en annen vinkel. Ved å legalisere.

Det kan vi, men blir en helt annen debatt. Jeg har på følelsen av at jeg ville vært uenig med deg i en slik debatt også.. :)

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at det er tiende gang de smugler?

edit: Forsto ikke den spregt barn skyr ilden poenget ditt..

Overrasker meg ikke. Det var sarkasme.

Til hva? Å rehabiliteres til den ellevte prikken i rullebladet?

Igjen, ellevte prikken? Jeg har ikke hørt noe om de ti andre.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra at det er tiende gang de smugler?

I kontekst med rullebladet til hun ene.

Overrasker meg ikke. Det var sarkasme.

Sarkasme? Det er ingenting som er spydig med teksten.

Uforstålige tekster er ikke sarkasme, det "bare" er uforstålig.

Igjen, ellevte prikken? Jeg har ikke hørt noe om de ti andre.

Dette blir bare latterlig.... :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...