Gå til innhold

Jentene blitt lurt i bolivia?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg blir sint å lese at dette var en "risky business tur" for dem.

Narkotika er ikke bare et drapsvåpen, men ødelegger samfunnet, familier og liv.

Jeg ønsker at disse fittene får en lang fengselsdom, og at de må selge seg selv for å får mat. Ikke fordi jeg har et vragt kvinnesyn, men rett og slett at de fortjener denne type straff.

Jeg vet, og har sett, hva "stoff" kan forandre en person til. Jeg har en venn som er død pga. stoffmisbruk.

Stofflangerer er de største rævhølene i samfunnet.

Stoffmisbruk må hver og én ta ansvar for. Du kan ikke skylde på disse jentene for at vennen din er død. Jeg mener selv stoff bør legaliseres. Alkohol dreper også. Tobakk også. Gambling fører til tragedier. Skal vi gjøre alt slik ulovlig? Nei. Friheten er viktig. Voksne menn bør selv velge hva de vil putte i kroppen sin. Ved å legalisere det, slipper vi også disse forpulte narkoligaene. Forbudet i dag fører bare til at fitter som disse tjener seg rike.

Jeg er imidlertid helt enig med deg - nå som det er latterlig åpenbart at de er skyldige - i at disse bør ta sin straff. De visste hva de gjorde. Synes synd på familie og venner.

Lenke til kommentar
helt til de hørte navnene deres bli ropt opp på høyttaleren.

Hehe, tipper kaldsvetten begynte å piple da, ja. Skulle likt å sett de søte ansiktene deres da de ble bedt om å åpne koffertene.

Hvor mange kofferter hadde de, forresten?

Endret av vitenskapen
Lenke til kommentar

Uten å dra det hele offtopic må jeg si meg enig med karen over her. Stoffmisbruk, alkoholisme, spillegalskap og andre "sykdomer" må folk ta på sin egen kappe - man kan ikke skylde på dem som tilbyr det. Synes det å forby slike ting er å undergrave menneskets frihet og frie vilje.

Med narkotika er det litt spesielt, siden dette fører med seg så mye annen kriminalitet og elendighet.

Edit: tror de hadde tre kofferter, og en haug med Adidas-bager, som var kjøpt på et marked og greier og greier ... De hadde handlet så mye, det er jo så billig der vet du, så de trengte mer bager. :p

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar
Med narkotika er det litt spesielt, siden dette fører med seg så mye annen kriminalitet og elendighet.

Det skyldes nettopp at det er ulovlig. Skal du røyke litt hasj i dag, må du ofte inn i kriminelle miljøer for å få tak i det. Ikke minst gjelder dette hardere stoffer. Gatedopet er dessuten ofte mer urent og farligere enn rent stoff.

Sjekket de inn med en haug av adidas-bager?

Lenke til kommentar
Det går ikke direktefly til Bolivia. Jeg tipper de fløy slik: Oslo-Frankfurt-Lima-La Paz-Cochabamba
Bare til Lima koster det minst 10.000... på turistklasse. Jeg ville blitt overrasket om de fløy på turistklasse. Og flyprisene vil høres enda dyrere ut for retten i Bolivia når de skal forklare at de dro på "billigtur" dit siden de var arbeidsledige. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ja nå sliter dem litt - sitat fra artikkelen:

Boliviansk politi fant ikke bare kokain hos de tre norske kvinnene. De hadde større summer kontanter og seks kredittkort. Tre av dem i andre navn enn deres eget.

Det hersker vel ingen tvil om at denne narkoturen ble gjort med fullt overlegg fra minst en av jentene. Det er ingen som har blitt 'lurt inn i noe' og er uskyldige ofre her.

Jeg håper de får en straff som både svir og avskrekker andre fra lignende forsøk på 'lettjente penger'.

Lenke til kommentar
Bare til Lima koster det minst 10.000... på turistklasse. Jeg ville blitt overrasket om de fløy på turistklasse. Og flyprisene vil høres enda dyrere ut for retten i Bolivia når de skal forklare at de dro på "billigtur" dit siden de var arbeidsledige.

Hvorfor overrasket over turistklasse? Og er det virkelig SÅ dyrt å fly til Lima?

Lenke til kommentar

Det skyldes nettopp at det er ulovlig. Skal du røyke litt hasj i dag, må du ofte inn i kriminelle miljøer for å få tak i det. Ikke minst gjelder dette hardere stoffer. Gatedopet er dessuten ofte mer urent og farligere enn rent stoff.

Sjekket de inn med en haug av adidas-bager?

Ja, men tenkte egentlig mer på det at narkotikapenger finansierer annen kriminalitet; paramillitære grupper og gerillja. :p

Fly til Sør-Amerika er dyrt ja, gav vel 12 laken for tur retur til Rio selv, så den "billigturen" sliter de med å forklare.

Slik jeg forstod det må de ha lagt bagene oppi koffertene, siden de sjekket inn 3 colli?

Lenke til kommentar
Fly til Sør-Amerika er dyrt ja, gav vel 12 laken for tur retur til Rio selv, så den "billigturen" sliter de med å forklare.

Jepp, tok noen sjekker på billige flyreiser på nett nå, og det skal godt gjøres å komme under 10.000 for en voksen person. Ikke akkurat en ferie for jenter uten inntekt av betydning...

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Synes det er merkelig ikke norsk narkopoliti er på banen. Ganske sikker på at det er bakmenn i Norge når vi snakker så store kvanta...

De er sikkert på banen, men kommenterer vel ikke sin egen etterforskning før de må.. ;)

Lenke til kommentar
For jeg spørre hva f*** slags norske rettigheter har man når man prøver å smugle ut et stort kvantum av narkotika ut av BOLIVIA?

Det får du. De har nøyaktig samme rettigheter som deg og meg, fordi de kun er MISTENKTE. Men selv når de evt. blir dømt vil de ha de samme grunnleggende menneskerettigheter og rettigheter som norske statsborgere som deg og meg.

Lenke til kommentar
Jeg blir sint å lese at dette var en "risky business tur" for dem.

Narkotika er ikke bare et drapsvåpen, men ødelegger samfunnet, familier og liv.

Jeg ønsker at disse fittene får en lang fengselsdom, og at de må selge seg selv for å får mat. Ikke fordi jeg har et vragt kvinnesyn, men rett og slett at de fortjener denne type straff.

Jeg vet, og har sett, hva "stoff" kan forandre en person til. Jeg har en venn som er død pga. stoffmisbruk.

Stofflangerer er de største rævhølene i samfunnet.

Nå begynner jeg å bli ganske så lei av å høre om din venn som det er så synd på, samtidig som du ønsker å sende narkokurerer som ikke engang er dømt rett til helvete.

La meg si deg en ting - din venn kan bare skylde seg selv for at han nå er død. Han må ha vært fullt klar over hva han gjorde når han tok valget som til slutt endte i hans død. Det er ikke synd på ham, og for å være helt ærlig mener jeg faktisk at han er blant de største rævhølene i samfunnet.

MEN, til forskjell fra deg, mener jeg på ingen måte at han fortjente det. Det er ingen som fortjener noe slikt, og det burde du vite bedre enn mange andre. Dine holdninger er et hån mot din venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...