Gå til innhold

Jentene blitt lurt i bolivia?

Anbefalte innlegg

Tror det er liten tvil om at jentene har smuglet stoffet på vegne av noen. Kokainen har vel en verdi på flere millioner. De må jo ha gode kontakter for å få tak i så mye narkotika. De som styrer dette utnytter skruppelløst unge, naive mennekser til smugling. Sjansen for at bakmennene blir tatt er vel minimal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det jo ikke ukjent at langere pleier å bruke andre mennesker til å smugle stoff ut av landet for å så plukke det opp på den andre siden. Selv tror jeg de alle er skyldige, men 17-åringen kan kanskje ha visst mindre om det. Jeg vet ikke. Uansett så har de kunnet brukt andre og bedre metoder på å smugle det ut av landet og ikke via skjulte rom i bagger. Hva med via båt? Eller personlig fly eller noe? Båt hadde kanskje vært det tryggeste da de har kunnet på forhånd lagd slags flyteelementer som har lugget x antall meter under overflaten som de har kunnet droppet i sjøen.

Så du vil at de skal hyre en gigantisk cruiseskip/lasteskip (er det eneste som duger over atlanteren) eller et eget jetfly? Da vil tollmyndighetene ihvertfall ikke bli mistenksomme...

Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke ukjent at langere pleier å bruke andre mennesker til å smugle stoff ut av landet for å så plukke det opp på den andre siden. Selv tror jeg de alle er skyldige, men 17-åringen kan kanskje ha visst mindre om det. Jeg vet ikke. Uansett så har de kunnet brukt andre og bedre metoder på å smugle det ut av landet og ikke via skjulte rom i bagger. Hva med via båt? Eller personlig fly eller noe? Båt hadde kanskje vært det tryggeste da de har kunnet på forhånd lagd slags flyteelementer som har lugget x antall meter under overflaten som de har kunnet droppet i sjøen.

Så du vil at de skal hyre en gigantisk cruiseskip/lasteskip (er det eneste som duger over atlanteren) eller et eget jetfly? Da vil tollmyndighetene ihvertfall ikke bli mistenksomme...

Er jo helt klart mulig å få til dette uten å bruke gigantiske cruiseskip og lasteskip. F. eks går det an å gjøre dette i etapper. Bruke en middels stor båt og frakte med og slepe dritten under seg. Og samtidig bruke 2 mnd eller mer og heller som sagt, gjøre det i små etapper. Aldri prøvd selv da :p

Lenke til kommentar

Skulle till å spørre om du snakket av erfaring :p.

Men til saken, "Dont do the crime if you cant do the time" Skal du først bryte loven så for du jaggu meg stå for hva du har gjort. Og ser at visse personer har gjort livsopgaven deres til "Rettighetene" til de "3 små uskyldige jentene". For jeg spørre hva f*** slags norske rettigheter har man når man prøver å smugle ut et stort kvantum av narkotika ut av BOLIVIA?

Sist jeg så etter så var ikke bolivia medregnet i Kongeriket Noreg. Hadde det vært jeg som hadde sittet der hadde Avis overskriftene vært; Ung skurk arestert pga. narkosmuggling. Skulle likt å se alt dette forsvartet hvis de hadde kølle og var i 50 åra.

Lenke til kommentar
Mm.. I og med at jentene faktisk ble angitt kan en jo spørre seg om dette dreier seg om en avledningsmanøver.. I så fall er det jo grusomt kynisk gjort :p

Neppe med tanke på at de hadde med seg kokain for flere millioner.

Hadde de hatt på seg noen gram hadde det vært mer sannsynlig.

Lenke til kommentar
Mm.. I og med at jentene faktisk ble angitt kan en jo spørre seg om dette dreier seg om en avledningsmanøver.. I så fall er det jo grusomt kynisk gjort :p
Neppe med tanke på at de hadde med seg kokain for flere millioner.

Hadde de hatt på seg noen gram hadde det vært mer sannsynlig.

Da er det mer sannsynlig at det er en konkurrent som har tipset politiet.
Lenke til kommentar
Da er det mer sannsynlig at det er en konkurrent som har tipset politiet.

Absolutt, men allikevel litt rart at en konkurrent har kjennskap til utførselen. Regner jo nesten med at også kriminelle beskytter informasjonen om sine forretninger.

Kan jo godt være en snicth innimellom også, men det blir uansett kun spekulasjoner.

Lenke til kommentar

"21-åringens norske advokat, Marius Dietrichson, sier at uansett om jentene visste hva de gjorde eller ikke, må de ha blitt brukt av noen."

Nettopp. De har blitt brukt, Det er bakmenn som må ta hovedstraffen her. Tre søte jenter lager ikke en narkoliga spontant.

Endret av vitenskapen
Lenke til kommentar

Jeg blir sint å lese at dette var en "risky business tur" for dem.

Narkotika er ikke bare et drapsvåpen, men ødelegger samfunnet, familier og liv.

Jeg ønsker at disse fittene får en lang fengselsdom, og at de må selge seg selv for å får mat. Ikke fordi jeg har et vragt kvinnesyn, men rett og slett at de fortjener denne type straff.

Jeg vet, og har sett, hva "stoff" kan forandre en person til. Jeg har en venn som er død pga. stoffmisbruk.

Stofflangerer er de største rævhølene i samfunnet.

Lenke til kommentar

Det avgjør saken for min del! Vurderer å starte facebook-gruppe nå. "La narkojentene ta sin straff". Finnes det en slik gruppe fra før?

"unnskyldning om billig land og billige varer". Tro hvor mye flybilletten for denne billigturen kostet. :whistle:

Det går ikke direktefly til Bolivia. Jeg tipper de fløy slik: Oslo-Frankfurt-Lima-La Paz-Cochabamba

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...