MrLee Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Er vel ikke uhørt at folk dør i sykehuskø her i landet? Forøvrig: Vil de ikke jobbe i fengsel, så får de gå uten mat. Synd for dem. Endret 25. mai 2008 av MrLee Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Er man høyrekstrem om man viser inkonsistensen i andres politikk? Er man på venstresiden hvis man er uenig med deg? Jeg forsøkte bare å illustrere hvor tåpelig det er å spy ut fordommer i øst og vest. Du viser heller ingen inkonsistens, bare et forkastelig menneskesyn. Man må enten utvide eller få flere til å sone i sine hjemland. Med dagens regjering vil det ikke skje noe merkbart på noen av disse frontene. Og siden vi ikke sender mennesker i den visse død, så det eneste alternativet å utvide. Og folk dør faktisk i helsekø i Norge. Ca. 5% av befolkningen står i helsekø og med dagens regjering øker køen kraftig. Men de er ihvertfall i køen. Ditt forslag er som å ignorere dem totalt. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Forøvrig: Vil de ikke jobbe i fengsel, så får de gå uten mat. Synd for dem. Slike utsagn er ikke verdt å kommentere, annet enn for å påpeke hvor idiotisk det er. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Er man på venstresiden hvis man er uenig med deg? Jeg forsøkte bare å illustrere hvor tåpelig det er å spy ut fordommer i øst og vest.Neida, men jeg er som oftest uenige med de på venstresiden og det pga. deres forkastelige menneskesyn.Du viser heller ingen inkonsistens, bare et forkastelig menneskesyn.Det stemmer nok at min argumentasjon ikke viser inkonsistens, takk for at du bemerker dette. At jeg bryr meg mer om offrene enn overgriperne er noe jeg mener er et bedre menneskesyn enn de som forfekter det motsatte. Man må enten utvide eller få flere til å sone i sine hjemland. Med dagens regjering vil det ikke skje noe merkbart på noen av disse frontene. Og siden vi ikke sender mennesker i den visse død, så det eneste alternativet å utvide. Det bor godt over 6 milliarder utenfor Norges grenser. Burde ikke alle disse være døde nå om din argumentasjon stemte? Og folk dør faktisk i helsekø i Norge. Ca. 5% av befolkningen står i helsekø og med dagens regjering øker køen kraftig.Men de er ihvertfall i køen. Ditt forslag er som å ignorere dem totalt.Om du enda ikke har skjønt det så ønsker jeg raskt å fjerne begge køene. Snakker om evne til å vri på andres argumentasjon. Endret 25. mai 2008 av robertaas Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 At jeg bryr meg mer om offrene enn overgriperne er noe jeg mener er et bedre menneskesyn enn de som forfekter det motsatte. Da er vi nok uenige der. Jeg mener at alle mennesker har de samme grunnleggende rettigheter, forbrytere eller ei, og uavhengig om de er muslimske innvandrere eller etniske nordmenn. Det bor godt over 6 milliarder utenfor Norges grenser. Burde ikke alle disse være døde nå om din argumentasjon stemte? Hvis du antar at vi ikke utleverer noen, så ja. Men så er ikke det tilfelle. Om du enda ikke har skjønt det så ønsker jeg raskt å fjerne begge køene. Snakker om evne til å vri på andres argumentasjon. Joda, jeg ser at du ønsker å fjerne køene ...ved å ekskludere enkelte folkegrupper som du mener ikke er like mye verdt som vaskekte etniske nordmenn. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Da er vi nok uenige der. Jeg mener at alle mennesker har de samme grunnleggende rettigheter, forbrytere eller ei, og uavhengig om de er muslimske innvandrere eller etniske nordmenn.Da er du faktisk enig med meg og på kollisjonskurs med den politiske venstresiden. Joda, jeg ser at du ønsker å fjerne køene ...ved å ekskludere enkelte folkegrupper som du mener ikke er like mye verdt som vaskekte etniske nordmenn.Jeg ønsker å ekskludere enkelte grupper av den enkle grunnen at de ikke har noe legitimt opphold i Norge og ikke pga. etnisistet. Er det ikke mulig å argumentere mot meg uten å bruke stråmannargumentasjon? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Da er du faktisk enig med meg og på kollisjonskurs med den politiske venstresiden. Jeg har aldri sagt at jeg er enig med den politiske venstresiden. Det er noe du, ene og alene, har funnet på. Jeg ser heller ikke hvordan vi er enige. Du har selv sagt at ofre er mer verdt enn overgripere, og norske statsborgere er mer verdt enn innvandrere (uten oppholdstillatelse). Jeg ønsker å ekskludere enkelte grupper av den enkle grunnen at de ikke har noe legitimt opphold i Norge og ikke pga. etnisistet. Er det ikke mulig å argumentere mot meg uten å bruke stråmannargumentasjon? Det er ingen stråmann, men det er satt på spissen. Du ønsker å ekskludere grupper som du mener er mindre verdt, kun på økonomisk grunnlag. Norge har forpliktet seg til å beskytte alle menneskers rettigheter, i den grad det er mulig. I dette tilfellet er det i høyeste grad mulig siden vi faktisk gjør det. Uansett er dette en diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden, som jeg også har sagt til deg tidligere. Endret 25. mai 2008 av phear00 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Da er du faktisk enig med meg og på kollisjonskurs med den politiske venstresiden.Jeg har aldri sagt at jeg er enig med den politiske venstresiden. Det er noe du, ene og alene, har funnet på. Jeg ser heller ikke hvordan vi er enige. Du har selv sagt at ofre er mer verdt enn overgripere, og norske statsborgere er mer verdt enn innvandrere (uten oppholdstillatelse).Vennligst les hva jeg faktisk skriver. Jeg sier at de bør få de "samme grunnleggende rettigheter", men hva de får av ytelser er noe helt annet. Er noen dømt mener jeg at de også bør straffes og da bør de få mindre ytelser enn for eksempel offrene deres. At "straff" innebæer reell straff er et konsept som er fjernt for mange. Jeg har aldri sagt at innvandrere uten oppholdstillatelse er mindre verdt, men de bør ikke ha samme rett til ytelser som noen med legalt opphold her. Det er også tanker som er veldig fjernt for mange. Du ønsker å ekskludere grupper som du mener er mindre verdt, kun på økonomisk grunnlag. Norge har forpliktet seg til å beskytte alle menneskers rettigheter, i den grad det er mulig. I dette tilfellet er det i høyeste grad mulig siden vi faktisk gjør det.Igjen så har jeg aldri sagt at at noen er mindre verdt, det jeg sier er at noen uten legitimt opphold i Norge ikke bør få oppholde seg i Norge. Noe jeg finner helt logisk, men som andre finner veldig fjernt.Uansett er dette en diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden, som jeg også har sagt til deg tidligere.Om du ikke klarer å se at det blir vanskelig å gi de 3 jentene 30 år i fengsel i Norge da norske fengsler er fulle av utlendinger som ikke soner i hjemlandet så viser du sosialistenes mangelende evne til å se sammenhenger i samfunnet.... og selvmotsigelsene i deres politikk. Endret 25. mai 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Fordi deres rettigheter i dette tilfellet ikke ivaretas. Da er den enkleste løsningen å gjøre en avtale om at de soner i Norge. Mulig du har et poeng der, men jeg synes ikke synd på jentene. Da har vi ihvertfall fått frem diit menneskesyn. Forkastelig med andre ord. Har du sett hva narkotikamisbruk fører til, og hva det kan gjøre til familier? Hvis jeg har et forkastelig menneskesyn fordi jeg mener at narkotikasmuglere fortjener strenge dommer så får det så være. Du har helt rett i at det ikke er noen utleveringsavtale og at suverenitetsprinsippet gjelder. Men det er da ikke umulig å få til en avtale. Sant, men dette bør ikke myndighetene kaste bort tid på. De fortjener på ingen måte straffen, men det er klart at de burde tatt hensyn til det. De fortjener straffen hvis de bevisst valgte å gå inn i Bolivia og bryte deres lover, på samme måte som en kar som isbader fortjener å bli "kald". Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Vennligst les hva jeg faktisk skriver. Jeg sier at de bør få de "samme grunnleggende rettigheter", men hva de får av ytelser er noe helt annet. Er noen dømt mener jeg at de også bør straffes og da bør de få mindre ytelser enn for eksempel offrene deres. At "straff" innebæer reell straff er et konsept som er fjernt for mange. Jeg har aldri sagt at innvandrere uten oppholdstillatelse er mindre verdt, men de bør ikke ha samme rett til ytelser som noen med legalt opphold her. Det er også tanker som er veldig fjernt for mange. Når vi vet at deres rettigheter vil krenkes om de utvises, kunne vi like godt ha krenket dem selv. Hvis du mener at deres rettigheter ikke er like viktige som norske statsborgeres, betyr det at du mener de er mindre verdt. Jeg er enig i at de som begår forbrytelser på norsk jord uten oppholdstillatelse burde utvises, men når det ikke er mulig uten at deres rettigheter krenkes så har vi ikke noe annet valg enn å beholde dem. Igjen så har jeg aldri sagt at at noen er mindre verdt, det jeg sier er at noen uten legitimt opphold i Norge ikke bør få oppholde seg i Norge. Noe jeg finner helt logisk, men som andre finner veldig fjernt. Jeg tror ikke det er så mange som finner det fjernt, men det virker som du finner det fjernt at det er mulig å indirekte krenke andres rettigheter. Om du ikke klarer å se at det blir vanskelig å gi de 3 jentene 30 år i fengsel i Norge da norske fengsler er fulle av utlendinger som ikke soner i hjemlandet så viser du sosialistenes mangelende evne til å se sammenhenger i samfunnet.... og selvmotsigelsene i deres politikk. Jada, du er veldig flink til å sette ting i bås. Hurra for deg. Det er ikke vanskelig å gi de norske jentene plass i fengsel. Man må bare utvide litt. Det bunner ut i kroner og øre, og det er ikke noe argument for å krenke noens rettigheter uansett. Problemet er heller ikke at du tar opp at vi ikke har plass til dem, men at du trekker inn utlendinger som soner i norske fengsel. Det har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mulig du har et poeng der, men jeg synes ikke synd på jentene. Det er da fullstendig irrelevant, men ok. Har du sett hva narkotikamisbruk fører til, og hva det kan gjøre til familier? Hvis jeg har et forkastelig menneskesyn fordi jeg mener at narkotikasmuglere fortjener strenge dommer så får det så være. Du har et forkastelig menneskesyn fordi du mener noen mennesker er verdt mer enn andre. Uansett får de narkomane skylde seg selv. Det er ingen som har tvunget dem til å sette noen sprøyte. Ironisk nok akkurat det samme argumentet som du bruker mot disse jentene. Løsningen på problemet ligger uansett ikke i å bekjempe tilbudet, men å bekjempe etterspørslen. Sant, men dette bør ikke myndighetene kaste bort tid på. Fordi? Er de ikke like mye verdt som andre? De fortjener straffen hvis de bevisst valgte å gå inn i Bolivia og bryte deres lover, på samme måte som en kar som isbader fortjener å bli "kald". Du har et absurd syn på hva det betyr å fortjene noe. Men det er vel i tråd med ditt menneskesyn. Isbaderen fortjener ikke å bli kald, men burde så absolutt forutsett den muligheten. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Du har et forkastelig menneskesyn fordi du mener noen mennesker er verdt mer enn andre. Feil, jeg mener at hvem som helst hadde fortjent å sone i Bolivia. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Når vi vet at deres rettigheter vil krenkes om de utvises, kunne vi like godt ha krenket dem selv. Hvis du mener at deres rettigheter ikke er like viktige som norske statsborgeres, betyr det at du mener de er mindre verdt.Vi vet på ingen måte at alle som ikke får sone i Norge vil få sine rettigheter krenket. Og å sørge for at deres rettigheter ivaretas når de soner i sitt hjemland er hjemlandets utfordring, ikke norske stattebetaleres.Det er ikke vanskelig å gi de norske jentene plass i fengsel. Man må bare utvide litt. Det bunner ut i kroner og øre, og det er ikke noe argument for å krenke noens rettigheter uansett.Så du mener de skal vente 5 år i Bolivia mens man utreder, diskuterer og så bygger ut fengsleri Norge? Jeg tror nok heller det blir den vanlige løsningen fra sosialistene: få politiet til å henlegge enda flere saker og å slippe folk tidligere ut av fengslene. Jeg skjønner heller ikke hvilke rettigheter du mener er krenket i denne saken. Problemet er heller ikke at du tar opp at vi ikke har plass til dem, men at du trekker inn utlendinger som soner i norske fengsel. Det har ingenting med saken å gjøre.At det ikke er plass til dem i norske fengseler pga. personer som ikke soner i sine hjemland er altså saken helt uvedkommende når man diskuterer å få overført tilsammen 90 år soning til Norge? Du snakker som en sann sosialist. Endret 25. mai 2008 av robertaas Lenke til kommentar
aspic Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 På VG stod det no at 22 kilo kokain har ein gateverdi på 20 millionar. Så vi pratar om smugling for over 20 millionar kroner. Er litt pengar det. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Feil, jeg mener at hvem som helst hadde fortjent å sone i Bolivia. Beklager, da blandet jeg litt. Du mener altså bare at det ikke er en menneskerettighet å leve og å få rettferdig og human behandling? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Løsningen på problemet ligger uansett ikke i å bekjempe tilbudet, men å bekjempe etterspørslen.Jeg mener vi burde bekjempe begge deler. Spesielt er det helt utrolig at det skal være så vanskelig å få behandlingsplass for å bekjempe denne lidelsen. Her kan man virkelig snakke om forkastelig menneskesyn og rettigheter som krenkes. Endret 25. mai 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Beklager, da blandet jeg litt. Du mener altså bare at det ikke er en menneskerettighet å leve og å få rettferdig og human behandling? Jeg mener ikke at det er en rettighet for norske jenter å dra utenlands, prøve å smugle narkotika, og så bli dømt etter det landets lover for så å håpe på at staten skal jobbe så hardt som mulig for å baile dem ut. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tror det beste er å bekjempe tilbudet, altså sørge for at mindre narkotika slipper inn i landet. Blir på samme måte med prostitusjon, man bør straffe dem som tilbyr det - ikke bare kjøperne. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Vi vet på ingen måte at alle som ikke får sone i Norge vil få sine rettigheter krenket. Vi snakker om et fengsel i Bolivia. Tror vi kan være rimelig sikre på at rettigheter vil bli krenket. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Kan du vennligst gi deg med å prøve å sette meg i bås? Jeg er ingen sosialist. Jeg har bare en velfungerende venstre hjernehalvdel. Vi vet på ingen måte at alle som ikke får sone i Norge vil få sine rettigheter krenket. Og å sørge for at deres rettigheter ivaretas når de soner i sitt hjemland er hjemlandets utfordring, ikke norske stattebetaleres. Vi vet hvordan man straffer forbrytelser i andre land. Ved å sende dem hjem for å straffes kunne vi like godt ha steinet dem selv. Vi har forpliktet oss til å beskytte alle menneskers rettigheter så langt det er mulig, og i disse tilfellene er det så absolutt mulig. At du synes vi skal stikke hodet i sanden betyr det at du mener disse er mindre verdt. Vi kan beskytte dem, og da burde vi gjøre det. Så du mener de skal vente 5 år i Bolivia mens man utreder, diskuterer og så bygger ut fengsleri Norge? Jeg mener at deres rettigheter skal beskyttes. Om det betyr at de, eller noen andre, må sitte i soningskø (i Norge), så er det bedre enn at de behandles som dyr i Bolivia. Jeg skjønner heller ikke hvilke rettigheter du mener er krenket i denne saken. Dette har jeg sagt tidligere. I bolivianske fengsler må man jobbe for å få mat og en celle. Barn som fødes av innsatte må sone sammen med sine mødre, og forholdene er generellt ikke humane. Blir man syk kan man antageligvis også glemme å få skikkelig behandling hvis man ikke kan betale for det. At det ikke er plass til dem i norske fengseler pga. personer som ikke soner i sine hjemland er altså saken helt uvedkommende når man diskuterer å få overført tilsammen 90 år soning til Norge? Du snakker som en sann sosialist. Hvorfor fengslene er fulle er irrelevant i denne saken. Man gjør heller ikke kompromiss når det er snakk om menneskerettigheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå