Gå til innhold

Jentene blitt lurt i bolivia?

Anbefalte innlegg

Hvor går grensen for idioti i norske aviser mon tro? De prøver jo å få det norske folk til å føle sympati med narkosmuglere bare fordi de er jenter?

Personelig syns jeg det er utrolig bra at politiet i bolivia "fakket" disse jentene og de må gjerne få sone 30 år i Bolivia for meg! Den norske regjeringen burde foresten bruke pengene på noe annet enn å hjelpe narkosmuglere tilbake til norge! (iallefall ikke før en eventuell rettsak avgjør om dem er uskyldig)..

For hvem er så dum at man ikke merker ca 8KG i en tom bag man kjøper? (prøv selv folkens.. legg 8!! kg mel i en tom bag og kjenn forskjell fra en bag som er tom!

Selvfølgelig så viste de om narkotikaen, de viste det så SINNSYKT godt! men tok sjansen alikevel..

De viste om faren for å bli tatt og hvike konsekvenser det ville bli! Selvølgelig vil de påstå at de er blitt lurt? at de kjøpte disse sinnsykt tunge bagene bare for å betale ekstra i bagasjeavgift på flyet hjem kanskje? hva annet ville du gjort om tollerne fant 8 kg kokain i bagasjen din på gardemoen? i en skjult bunn.. Oi.. nei dette kan ikke stemme , var det så mye? må nesten le av de!

Blir de dømt for smugling og blir værende i fengslet i bolivia så vil det føre til mindre narkotika i Norge også! Smuglerne får ikke "vervet" like mange kurerere pga risikoen for å havne i dette fengslet i 30 år.

Blir de dømt men får komme til Norge for å sone noen måneder så vil det gjøre lite nytte då norske fengsel er å rekne som ferie blandt kriminelle.. Noe IKKE må skje! ..men kjenner jeg stoltenberg & co rett så vil de nok prøve iherdig på å få smuglerne hjem fortest mulig.. koste hva det koste vil.. :)

Noen vil sikkert tenke slik som dette.. "Vel jentene er jo uskyldig til det motsatte er bevist"

svaret er NEI! blir man tatt med buksene nede på en slik måte så får man tåle steken! det er absolutt INGEN unnskylding som kan få jentene frikjent fra dette.. så fremt ikke noen sto bak dem i innsjekkingen på flyplassen med en ladd pistol i nakken! men det har man sikkert allerede funnet ut at ikke var tilfelle..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett burde de bli utlevert til Norge, rett og slett fordi de er norske statsborgere med de rettigheter det innebærer, og fordi det norske retts- og fengselssystemet er langt bedre.

Det blir som å straffeforfølge de som røyker cannabis i Amsterdam etter de kommer hjem eller at man bøtlegger folk som kjører uten hjelm på moped i syden.

Og så lenge de ikke står i fare for å ble drept så er det ikke noe større grunn til at norske myndigheter skal gjøre mer for dem enn å se til at de får en rettferdig og sannferdig dom.

Og sett fra Boliviansk side så hvorfor skulle de ønske å ha et land hvor utenlandske smuglere kan operer med potensiell høy gevinst, når man står overfor en liten staff om man blir tatt ved å sende de hjem.?

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
Det blir som å straffeforfølge de som røyker cannabis i Amsterdam etter de kommer hjem eller at man bøtlegger folk som kjører uten hjelm på moped i syden.

Nei, det blir som bli tatt for å røyke cannabis i Amsterdam, men Nederland og Norge gjør en avtale om at den uunngåelige rettssaken vil gå i Norge heller enn i Nederland.

Og sett fra Boliviansk side så hvorfor skulle de ønske å ha et land hvor utenlandske smuglere kan operer med potensiell høy gevinst, når man står overfor en liten staff om man blir tatt ved å sende de hjem.?

Fordi det koster å kjøre en rettssak og å drive fengsler, og det kan være at de ønsker en god relasjon med Norge.

Håper også du klarer å se at retts- og fengselssystemet handler om mer enn liten straff og stor straff.

Lenke til kommentar

Spørmålet er vel om de skal få sone dommen i Norge. At de tar med seg et barn når dem driver narkohandel gjør dem ikke til bedre mennesker..

Edit:

Ser at baby gir dem bedre soningsforhold.

Edit igjen;

Best å moderere seg litt når andre også kunne være lynsjemob..

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
Grunnen til at vi vil ha de hit er vel for samme grunn som norge nektet å utlevere en amerikansk fange til USA?

Pga fengsels-systemet og standaren på fengslene.

Nei, grunnen er at Norge ikke har lov til til å utlevere en person om han/hun risikerer dødstraff i hjemlandet.

GUILTY AS CHARGED!

Håper du aldri må være legdommer eller jurymedlem.

Lenke til kommentar
Uansett burde de bli utlevert til Norge, rett og slett fordi de er norske statsborgere med de rettigheter det innebærer, og fordi det norske retts- og fengselssystemet er langt bedre.

Og så lenge de ikke står i fare for å ble drept så er det ikke noe større grunn til at norske myndigheter skal gjøre mer for dem enn å se til at de får en rettferdig og sannferdig dom.

Cannabis er lovlig i Amsterdam, men ikke i Norge. Narkosmugling er ikke lovlig i Bolivia, og heller ikke i Norge. Det er forskjellen. Å smugle narkotika er ganske grovt. Men jeg syns allikevel at de ikke bør sone i land hvor forholdene er helt elendige. Men har vel ikke noe valg, de må vel tåle steken.

Lenke til kommentar

Jeg tror de av dere som bombastisk utbryter at jentene er skyldige burde være forsiktige med det, ihvertfall basert på de sparsomme faktaene som foreligger i media per idag. Ifølge de opplysningene man har fått så langt i saken synes jeg det virker ganske mistenkelig jeg også, men jeg later ikke som om jeg har nok opplysninger om saken til å kunne komme med noen konklusjon.

Dessuten synes jeg ikke akkurat narkotikasmugling er en så stor forbrytelse sammenliknet med mye annet, ihvertfall er strafferammen på 15-20(?) år for meg helt absurd. For min del synes jeg vi burde ha legalisert narkotika, forbud kommer aldri til å hindre de som er bestemt på å prøve det fra å gjøre nettopp dette. Vi kan sitte å vifte med den moralske pekefingeren og konstruere symbol-lovverk utifra hvordan verden burde ha vært, eller vi kan ta realitetene inn over oss å forsøke å konstruere en pragmatisk politikk som faktisk fungerer i den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Skal ikke si så mye om de er skyldige eller ikke. Men jeg reagerer mer på det at moren til den 2 år gamle jenta sier at hun vil ha det bedre i fengsel sammen med mor enn hjemme i Norge sammen med mormoren. Greit nok ei som er 2 år forstår neppe hva som skjer, men hvis de nå får 30 år i fengsel må det da være ganske stusselig.

Lenke til kommentar

Om disse hadde blirt lurt må noen ha pakket 3 kofferter fulle av dop til 7 millioner kroner puttet disse i en butikk hvor noen kjøpte alle 3 og deretter ha forfulgt dem til dem skulle hjem og på en eller annen måte visst at dem skulle til norge og ha folk der som hadde ranet dem for koffertene i norge >< Sæææærlig!

De ble utnyttet for en viss sum , det er ikke tvil en gang.

Lenke til kommentar

Hadde vi spurt oss om de var skyldige hvis de hadde hatt mannlig kjønnsorgan?

Trodde ikke det nei.

Og den ene av disse drasser da med seg den lille trygdeinntektskilden sin på narkokurer-oppdraget sitt, nettopp i den hensikt å kunne benytte vedkommende som pressmiddel, slik hun gjør nå, i håpet om at godtroende Norge vil forsøke å få henne ut.

Kjenner dere den lukten? Det er kaffen som svir seg, og forteller dere at det kan være greit å våkne litt.

Kjempeskyldige, og fortjener fullt ut å råtne i fengsel.

Endret av Kul drittunge
Lenke til kommentar
Nei, grunnen er at Norge ikke har lov til til å utlevere en person om han/hun risikerer dødstraff i hjemlandet.

Er ikke dette egentlig det samme som at Norge oppfordrer folk til å begå kriminelle handlinger?

Det må jo være helt forferdelig for ofrene og familiene deres at de blir utsatt for f.eks flykapring eller mord, bare fordi en kriminell vil ha norsk statsborgerskap.

Er det lov å oppfordre til, og å belønne kriminelle handlinger?

Et eksempel

(Dette ble kanskje litt off-topic...?)

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
GUILTY AS CHARGED!

Spørmålet er vel om de skal få sone dommen i Norge. At de tar med seg et barn når dem driver narkohandel gjør dem ikke til bedre mennesker..

Edit:

Ser at baby gir dem bedre soningsforhold.

Du ser at baby gir mor en celle for seg selv, som igjen er åpen for alle i lange timer i døgnet.

Men til det mest idiotiske du sier. "guilty as charged". Og hva foreslår mr.einstein at de er dømt for? De er i varetekt, og venter på å komme i retten.

Idioti til side. Det er fint å vite at ungen har en far i Norge og at både argentinsk ambassade og norske ud jobber for å få barnet hjem til sin far.

Endret av NyMaskin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...