sablabra Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som har løsningsforslag til disse eksempeloppgavene? http://www.udir.no/upload/Eksamen_eksempel...atematikkR1.pdf Det er faktisk akkurat de oppgavene vi hadde til tentamen, så jeg kan sikkert svare på de fleste du ikke får til. Jeg har ikke funnet noe løsningsforslag på nettet... Lenke til kommentar
SJim Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Supert det sablabra! Kommer sikkert med en del spørsmål etterhvert Lenke til kommentar
Studentinød Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som vet om det er nødvendig å kunne skrive definisjonen av den deriverte på del 1? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som vet om det er nødvendig å kunne skrive definisjonen av den deriverte på del 1? Med mindre noen her vet hvilke oppgaver vi får (og hvis noen faktisk vet, rop ut! ), så er det nok en mulighet for at du får bruk for det. Definisjonen av den deriverte er uansett ikke så vanskelig å huske, og hvis du tegner et koordinatsystem så kan du jo også raskt tenke deg fram til den deriverte... Lenke til kommentar
Studentinød Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hehe, nei kanskje ikke. Læreren vår har bare ikke gått igjennom det, heller ikke bevisføring. Hun påsto at det kunne vi ta etter tentamen, men ble aldri no av. Frustrerende-_- Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Bare husk å bruke deriveringsformlene (u/v)' = (u'*v - u*v')/(v^2) og (u*v)'=(u'*v + u*v') . Og ja, dere vil helt sikkert få om dette på del 1. Ser kanskje "skummel" ut, men gjør noen oppgaver så sitter den fort. Endret 26. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Kom opp i R1 jeg også, og etter et litt skuffende resultat på tentamen i forrige uke er jeg spent på hvordan dette skal gå Last ned denne .pdf-filen for å se hvilke formler og regler som en bør kunne til del 1. Bla til side 20 for REA3022 Matematikk R1 Lenke til kommentar
SJim Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hvordan løser jeg denne ulikskapen x^3-6x^2+11x-6/x^2-9 > 0 Oppgave 2C på eksempeloppgaver fra desember Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) jeg kom også opp i eksamen i R1 . har en flink lærer mtp tidligere forslag og sånn. vi bruker data i alt sammen så alt legges på its. har heldags med løsningsforslag som var sånn tålig. litt vanskelig og litt enkel. har en eksamen som er skikkelig vanskelige saker. med løsningsforslag så klart. har også en annen eksamen som er lettere med løsningsforslag. Eks1 er vanskelig Eks2 er lettere læreren prata om at eksamen ble et sted mellom disse. ihvertfall for oss her nede. laster de opp Heldagspr_ve.zip Eksamener.zip og btw. Del 1 fungerer slik at vi ikke kan bruke hjelpemidler. ikke kalkulator eller noe sånn. (kun passer, linjal og tekstbehandling) Del 2 tillater alt av hjelpemidler med unntak av internett og kommunikasjon. (boka, notater, tidligere oppgaver osv. osv.) Endret 26. mai 2008 av Phinex Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Hvordan løser jeg denne ulikskapen x^3-6x^2+11x-6/x^2-9 > 0 Oppgave 2C på eksempeloppgaver fra desember Først kan du faktorisere nevneren: x^2-9 = (x+3)(x-3). Så kan du taste inn tredjegraden på kalkulatoren. Da får du følgende: ((x-1)(x-3)(x-2)) / ((x+3)(x-3)) Da kan du korte (x-3) i teller og nevner og få følgende: ((x-1)(x-2)) / (x+3) Dette kan du drøfte på tallinje. Grønn er teller og rød er nevner bare for å markere det tydeligere. Endret 26. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
SJim Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg gjorde noe sånt tidligere, men stemmer det at X er et tall i mengden (-3,1) U (2,-->) ? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Du har tydeligvis et annet forlag enn meg, for en slik oppsetning har jeg aldri sett før. Edit: Men når jeg sammenligner din oppsetningsmåte med min, så ser det ut som du har riktig ja. Endret 26. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
SJim Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Stemmer ganske bra det ja, men mulig at jeg skrev det opp på en litt idiotisk måte. Uansett takk for all hjelp Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 2bb1: Hva slags program bruker du til tredegradslikninger? Hadde vært kjekt å ha til faktorisering. Bruker TI-84. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Jeg bruker programmet kalt kalkulator Jeg bruker SHARP EL-506W. Liten og utrolig flott kalkulator med mange funksjoner! Grafer kan man ikke tegne på kalkulatoren, men det gjør jeg ved hjelp av programmet GeoGebra på datamaskinen. Lettere blir det ikke Endret 26. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Geogebra og TI + Mathtype ftw! Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 jeg kom også opp i eksamen i R1 . har en flink lærer mtp tidligere forslag og sånn. vi bruker data i alt sammen så alt legges på its. har heldags med løsningsforslag som var sånn tålig. litt vanskelig og litt enkel. har en eksamen som er skikkelig vanskelige saker. med løsningsforslag så klart. har også en annen eksamen som er lettere med løsningsforslag. Eks1 er vanskelig Eks2 er lettere læreren prata om at eksamen ble et sted mellom disse. ihvertfall for oss her nede. laster de opp Heldagspr_ve.zip Eksamener.zip og btw. Del 1 fungerer slik at vi ikke kan bruke hjelpemidler. ikke kalkulator eller noe sånn. (kun passer, linjal og tekstbehandling) Del 2 tillater alt av hjelpemidler med unntak av internett og kommunikasjon. (boka, notater, tidligere oppgaver osv. osv.) kunne du vært en engel å lastet ned løsningsforslag til heldagsprøven deres i .doc??? det hadde vært supert:Pa litt kjapt helst, eksamen i mårra:) Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) så klart! hvilke løsningsforslag var det du tenkte på? så kan jeg laste dem opp individuelt? edit: regnte med det var til heldagsen? siden de andre ikke var i docx format. incoming L_sningsforslag__rspr_ve_Sinus_R1.doc Endret 27. mai 2008 av Phinex Lenke til kommentar
Melhus19 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 herlig! trenger kun forslaget til den heldagsprøve 15. mai STREA.. kan laste den opp alene:) tusen takk Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 hehe, good luck er litt spent selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå