Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mye drivstoff bruker du?

Drivstoffundersøkelse  

122 stemmer

1. 1. Hvilke typer drivstoff bruker du privat? (flere svar er tillatt)

• Bensin
      95
    • Diesel
      33
    • Annet
      4
  2. 2. Hvor mye BENSIN bruker du per måned (privat)?

• Ingenting
      24
    • 1-10 liter
      9
    • 10-20 liter
      3
    • 20-40 liter
      11
    • 40-60 liter
      18
    • 60-100 liter
      17
    • 100-150 liter
      20
    • 150-200 liter
      10
    • 200-300 liter
      8
    • 300-500 liter
      1
    • Over 500 liter
      1
  3. 3. Hvor mye DIESEL bruker du per måned (privat)?

• Ingenting
      87
    • 1-10 liter
      2
    • 10-20 liter
      1
    • 20-40 liter
      3
    • 40-60 liter
      7
    • 60-100 liter
      12
    • 100-150 liter
      7
    • 150-200 liter
      1
    • 200-300 liter
      2
    • 300-500 liter
      0
    • Over 500 liter
      0
  4. 4. Hvor stor andel av dine _totale_ månedlige utgifter går til drivstoff?

• Ingenting
      10
    • 1-5%
      25
    • 5-10%
      33
    • 10-20%
      27
    • 20-40%
      18
    • Over 40%
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da blir spørsmålet mitt; merker du forskjell i bilen din, siden den (fra fabrikk) har kun en hest mer enn Clioen ..?

min bil har ikke kjørt på annet enn 99, så jeg har lite å sammenligne med.

clio har 81hk på 1,4L motor, jeg har 101hk på 0,7L motor(brabus), det er ikke hestene, men hvor tunet den er som teller og agressiv motoren er som teller.

du kan sikkert putte 99 oktan på en 300hk 8L W16 motor uten å at det gir noe forskjell, fordi den yter så lite i forhold til motoren

Lenke til kommentar

Ca. 150 liter i mnd. privat, og 150 liter i mnd. i jobb. Begge med diesel.

Begge bilene er en Touran. Arbeidsbilen med 2.0TDI 140HK'er og min 2.0TDI 170HK+.

Utrolig nok bruker min bil mindre diesel pr mil i følge kjørekomputer. På langkjøring bruker min bil 0,48 l/m (ved pen kjøring) og arbeidsbilen bruker 0,54 l/m. (pen kjøring)

Lenke til kommentar

Ah, du har Brabus-utgaven, ja. Riktig. ;) Vanlig Smart Roadster hadde vel maks 82 hester om jeg ikke husker helt feil, på 700ccm. Regnet med at det var den du putret rundt i.

Uansett, så har du vel muligens rett i det du sier om tuning og tilpasning. Husker ikke i farten om det sto noe om økt forbruk? Eller er det likt om man kjører på 95 i forhold til 99?

Giga: Stemmer kjørecomputertallene med virkeligheten? Kan jo være variasjoner her og der, men det kan jo hende at motoren din bare hadde godt av de tredve ekstra hestene ...

Endret av OML
Lenke til kommentar
Ah, du har Brabus-utgaven, ja. Riktig. ;) Vanlig Smart Roadster hadde vel maks 82 hester om jeg ikke husker helt feil, på 700ccm. Regnet med at det var den du putret rundt i.

Uansett, så har du vel muligens rett i det du sier om tuning og tilpasning. Husker ikke i farten om det sto noe om økt forbruk? Eller er det likt om man kjører på 95 i forhold til 99?

Giga: Stemmer kjørecomputertallene med virkeligheten? Kan jo være variasjoner her og der, men det kan jo hende at motoren din bare hadde godt av de tredve ekstra hestene ...

Har ikke testet i virkeligheten, men tatt i betraktning at tanken er på 60 liter og tanken er rundt halvfull etter nøyaktig kjørte 60 mil, så kan det umulig være langt i fra. Men har altså ikke målt nøyaktig.

Min motor har over 60 HK'er mer enn førstnevnte, så at den bruker mindre er litt rart... Men det gjør jo ikke noe :)

Lenke til kommentar

folk som har kjørekomputer sier at den bruker mindre bensin på 99 i forhold til 98, men har ingen tester eller lignende som sier noe om dette.

Smart Roadster har max 82hk ja, og vil dermed få mindre effekt av 99 i forhold til 98 enn det 101hk versjonen har.

men f.eks Hyundai Accent yter så lite i forhold til motoren at den ikke klarer å dra nytte av det lille ekstra man får.

man er også avhengig av at ventilene(?) justerer seg automatisk, ellers vil den heller ikke dra nytte av det lille ekstra 99 gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...