dyrehans Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Har nettopp kjøpt meg en amilo 6500 maskin slik som i testen. Til nå har jeg vært ganske fornøyd egentlig, men mitt behov er vel ikke av de mest avanserte så...Jeg studerer nå datateknikk i Trondheim og skal bruke datamaskinen i denne sammenheng; noe jeg tror maskinen kan være kapabel til. Men som de fleste andre blir det litt spilling i tillegg. Og det var i denne sammenheng jeg hadde noen spøsmål som jeg håpet at noen kunne gi meg svar på. I det siste har jeg prøvd å installere to "like" typer spill:quake3 og return to castle wolfenstein, men ingen av disse spillene har jeg klart å få igang. Jeg har fått feilmeldinger angående open GL etc. den har rett og slett ikke ville kjøre disse. Endte med at jeg prøvde å laste ned OPEN GL fra noen forskjellige steder.Men da jeg prøvde å installere dette, sa installasjonsprogrammet ifra om at det ikke støttet skjermkortet eller noe.. Hvis dette er tilfellet, er det noe jeg kan gjøre for i det hele tatt å få spilt slike spill?? Hadde vært veldig takknemlig for tips og råd rundt denne problemstillinga! På forhånd takk! Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 "Som vanlig la vi inn Windows XP på en NTFS-partisjon og begynte deretter å teste maskinens grenser. Det er to tester som maskinen ikke klarte. Maskinen ville bl.a. ikke kjøre demoene under Quake III, og frøs etter noen få sekunder under dette spillet. Det er egentlig greit nok og vi gir ikke maskinen et minus for dette, da maskinen ikke er egnet for heftig 3D-spilling. Det som overrasket oss var også at maskinen kræsjet under Video Mark 2000. Her får maskinen derimot et stort minus." http://www.barbara.no/tester/fujitsu/amilo...500/index3.html Lønner seg å lese tester :wink: Lenke til kommentar
tankboy Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Finnes det overhodet ingen mulighet for å oppgradere skjermkortet på Amilio? (Jeg er av typen som gjerne vil vite hva jeg har kjøpt, og under en like på undersiden av maskinen fant jeg noe som mistenkelig nok så ut som et utbyttbart skjermkort... ) Følger slike skjermkort noen standard? Kan man stappe inn et annet som er bedre? Hilsen Jan Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå