TheOats Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Lurte på hvor mye kontroll over filene man får når man kjøper musikk der. Kan man brenne og kopiere så mye man vil? Hvordan er kvaliteten? Eventuelt er det noen andre bedre alternativer til kjøp av musikk på nettet? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Er dette veldig dumme spørsmål, eller er det ingen som vet? =P Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Lurte på hvor mye kontroll over filene man får når man kjøper musikk der. Kan man brenne og kopiere så mye man vil? Hvordan er kvaliteten? Eventuelt er det noen andre bedre alternativer til kjøp av musikk på nettet? Det er noe begrensninger, f.eks så er det begrensninger på hvor mange ganger du kan brenne ut filene, formatet kan ikke bli spilt av på alle avspillere osv. Kvaliteten er heilt grei, tror det er 256kbps, men det er ikke allverdens. Kjøp heller CD-en om du kjøper hele album. For alternativer sjekk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=741124 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Lurte på hvor mye kontroll over filene man får når man kjøper musikk der. Kan man brenne og kopiere så mye man vil? Hvordan er kvaliteten? Eventuelt er det noen andre bedre alternativer til kjøp av musikk på nettet? Det er noe begrensninger, f.eks så er det begrensninger på hvor mange ganger du kan brenne ut filene, formatet kan ikke bli spilt av på alle avspillere osv. Kvaliteten er heilt grei, tror det er 256kbps, men det er ikke allverdens. Kjøp heller CD-en om du kjøper hele album. For alternativer sjekk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=741124 Hørtes dårlig ut ja. Hvorfor legger ikke Itunes ut ut musikken i flac format? (I det minste som en ekstra tjeneste, for de som er villige til å betale mer for ekstra kvalitet.) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Lurte på hvor mye kontroll over filene man får når man kjøper musikk der. Kan man brenne og kopiere så mye man vil? Hvordan er kvaliteten? Eventuelt er det noen andre bedre alternativer til kjøp av musikk på nettet? Det er noe begrensninger, f.eks så er det begrensninger på hvor mange ganger du kan brenne ut filene, formatet kan ikke bli spilt av på alle avspillere osv. Kvaliteten er heilt grei, tror det er 256kbps, men det er ikke allverdens. Kjøp heller CD-en om du kjøper hele album. For alternativer sjekk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=741124 Hørtes dårlig ut ja. Hvorfor legger ikke Itunes ut ut musikken i flac format? (I det minste som en ekstra tjeneste, for de som er villige til å betale mer for ekstra kvalitet.) iTunes støtter ikke FLAC. De kunne derimot lagt ut i Apple Lossless. Presisering: Ikke alle låter er DRM-belagte. Blant andre EMI og endel mindre merker selger låter uten DRM, disse koster litt mer tror jeg, og de har bedre kvalitet. DRM-låtene er på 128kbps AAC mens de uten DRM, såkallt iTunes Plus er på 256 kbps AAC. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Ok, takk for svarene Tror jeg holder meg til cd =P Endret 29. mai 2008 av TheOats Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Tror jeg holder meg til cd =P Smart trekk! Hvis du har flere spørsmål finner du nok svarene her. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Tror jeg holder meg til cd =P Smart trekk! Hvis du har flere spørsmål finner du nok svarene her. Aha! Wikipedia. Lurer på hvorfor jeg ikke sjekket der først =P Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Jeg har et spørsmål, men velger å ikke lage ny tråd. Jeg har over 2000 sanger på itunes nå. Jeg har også slettet en del av de dårlige jeg har lastet ned, og dette har jeg gjort fra mappa de lå i, ikke fra itunes. Så nå er det en haug med sanger inne på itunes som ikke er der, og bare har et spørsmålstegn ved siden av. Man kan fjerne de som mangler ved å høyreklikke på de og trykke slett, men det er jævlig mange sanger som mangler. Noen som har et tips til hvordan man kan fjerne alle de "manglende" sangene på en kjapp måte? Dette vil jo også rydde veldig opp i itunes`n min:) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det kjappeste er å slette ALLE filene fra itunes (programmet, IKKE mappa) og selvfølgelig si Nei til tilbudet om å slette filene. Så legger du til mappa i itunes igjen. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå