cruelphotography Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Leeenge siden jeg har fått gjøre hva jeg ville i studio nå. Veldig mye klassisk i det siste.. :/ Men her er litt friskere bilder fra meg ^^ Her er jeg veldig fornøyd med poseringen. Hendene over hode poseringer er ganske krevende. alle er tatt på Hasselblad h2d + p20 bakstykke m 80mm 2,8. www.cruelphotography.net Endret 23. mai 2008 av cruelphotography Lenke til kommentar
GLN Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Likte nr 1 og 3 best. Ikke så veldig bra med hvite klær til hvit bakgrunn, men du har greit det på en god måte. Ingen spesielle skygger som ødelegger. Hva hadde du som oppsett til lyssetning? Ellers så var det kos utstyr du hadde Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Ironisk nok er nr 2 min favoritt =) Enkelt lys oppsett. En beautydish på overgangen gulv / vegg ca midt på. 2 slaver som henger i taket for å brenne ut litt der. 1 medium stor softbox, ganske rett på, plassert så høytoppe som taket lar meg plassere den. Ganske kos med hasselbladen ja, ikke helt min stil, men gir fine bildefiler =) Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Liker toeren best jeg også. På 1 synes jeg panna og armen blir for lys i forhold til resten av kroppen, og på 3 fader hvitfarger over mot grå nede til venstre - absolutt ikke bra. Ellers så synes jeg posituren på 2 var noe merkelig, men det er opp til hver og en å bestemme hvordan man ønsker å se på den. For meg ble den litt for "annerledes" og "vanskelig å forstå". Lenke til kommentar
Cardi Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg syns to ble altfor lys i ansiktet og på armene. Kun min smak. Vil si at jeg syns 1 og 3 var de jeg likte best. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Det er flere som har nevnt at ansiktet blir for lyst ifht resten av kroppen. Så er litt usikker på hva som er rett. I den klassiske belysningen så skal jo fade på ene siden. Ser selv, though, at jeg kanskje har dratt litt hardt i spakene på curvsene da jeg hente fram highlights. Som sagt pga poseringen jeg liker det best. Gissan ser det nå når du nevner det at det blir litt fading der. Skal se om jeg får fiksa den før jeg sender bildene til modellen nå Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 nr 1 var det fin stemning på.. du begynner å få skikkelig kontroll på belysningen ... eller begynner er mulig moderat å si. hadde vært gøy å prøvd seg i studio en gang plystre plystre.. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hmm. Jeg synes ansiktet hennes blir litt uheldig i nr. 2. Noe med skyggen samt den markante linjen langs haka som får det til å se ut som hun blåser ut kinnene... Nr 1 er veldig behagelig, men igjen så synes jeg ansiktsuttrykket blir litt uheldig. Hun ser litt... vel, uengasjert ut. Det siste liker jeg veldig godt. Poseringen og ansiktsuttrykket går veldig bra sammen. Hun ser ikke direkte glad ut men mer... full av selvtillit. Kanskje litt, tja, hva er et godt ord for "cocky" på norsk? Antrekket fungerer også veldig bra sammen med resten av bildet og forsterker det inntrykket. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Takk for kommentarer =) Kan hende det er mulig det Devisor. Har hatt veldig lyst til å teste K20D så.. Send meg en mail @ [email protected] Sutekh, hører hva du sier, men er bare litt uenig. Ifht nr 2 så synes jeg bare det definerer ansiktet hennes, blir litt rart om det flyter ut. Og det er ikke de engasjerende smile bildene jeg går for når jeg gjør ting for min egen del:P Her er noen til, forresten, litt i samme antrekk og noe litt nærmere. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Når går neste fly til trøndelag? Seriøst - jeg er ikke kompetent til å kommentere det tekniske på det nivået du ligger på. I det hele tatt. Jeg har aldri lekt meg med studioutstyr. En dag skal jeg nok raide kaffebrus.com og komme igang.. Uansett. Personlig likte jeg best nærbildene. Flott kontakt, bra belysning. Og det med armene over hodet traff ikke helt for min del. Jeg tror kanskje det er riktig pose på feil jente, eller omvendt. Tror hun er litt for smal for en slik posering, kanskje? Det er iallefall noe som ikke helt faller på plass, vondt å si hva det er. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 de 2 siste var rett og slett nydelige.. klassiske portretter slår ikke feil.. og da tenker jeg klassisk i den forstand da man kun hadde sort/hvitt. Ja får se om jeg får tid til å kjøre opp til deg, har lite tid denne uken. Men har kjempe lyst til å se hvordan det er å ta bilder inn i et studi.. Når man tar bilder ute, så er det så mye faktorer som man må tenke på. Så det blir fort at man glemmer små viktige detaljer. Sist gang tok vinden og velta ene blitsen . Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Likte helt klart bilde 1 best. Veldig naturlig posering, og modellen kommuniserer godt. For meg har hun uttrykket som viser at hun vil avsløre den hun har foran seg. Det kunne for eksempel være kjæresten som kom hjem sent i natt og hun spør hvor han har vært. Eller det kan være han j.. fotografen som hun mistenker har tenkt å be henne kle av seg snart, hvilket hun på forhånd hadde bestemt / sagt er helt utelukket Bilde 2 synes jeg lider av for sterkt lys i ansiktet (men mulig det er min skjerm som er for dårlig kalibrert). Ellers har jeg ikke noe å utsette på det egentlig. Bilde 3 har en posering som etter min oppfatning virker veldig unaturlig, tror ikke noen ville stått med armene slik uten instruksjon (godt mulig det er noe kunstnerisk ved det som jeg ikke fatter, er en enkel gutt jeg). Uttrykket i ansiktet hennes virker temmelig aggressivt, nesten hatefullt. Antar det er en hensikt med det, men catcher det ikke helt (hvis ikke hun har fått bekreftet noe av det hun mistenkter i bilde 1 da ). Jeg overtolker bildene en del for å illustrere hvordan jeg oppfatter ansiktsuttrykkene, og liker å ta i litt for å få frem poengene. Jeg har en klar indikasjon på at du har en forkjærlighet for bilder der modellen ikke alltid viser velbehag, og må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hva som er motivasjonen din (fint om du forteller litt om tanker bak etter at du har fått tistrekkelig antall kommentarer). Bilde 5 synes jeg er veldig bra, flott kontakt med modellen, naturlig posering og fint lys. Dette var noen tanker fra en som er helt fersk på portretter, men som er nysgjerrig og ser mulighet til å lære også ved å gi kritikk. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Sutekh, hører hva du sier, men er bare litt uenig. Ifht nr 2 så synes jeg bare det definerer ansiktet hennes, blir litt rart om det flyter ut.Tja. Det er vel det som er problemet, jeg synes ikke ansiktet hennes er så veldig definert. Det blir på en måte veldig mye hake, og lite annet. Jeg synes for så vidt også at bilde nr... 4, blir det vel lider litt av det samme, men ikke i så stor grad. På bilde 3 er det litt mer skyggespill, og formen på ansiktet kommer mye bedre frem. Og det er ikke de engasjerende smile bildene jeg går for når jeg gjør ting for min egen del:PDet er ikke nødvendigvis et smil jeg savner, men mer... vel, engasjement, energi. For å basere meg på det Eyefitness sier: Likte helt klart bilde 1 best. Veldig naturlig posering, og modellen kommuniserer godt. For meg har hun uttrykket som viser at hun vil avsløre den hun har foran seg. Det kunne for eksempel være kjæresten som kom hjem sent i natt og hun spør hvor han har vært. Eller det kan være han j.. fotografen som hun mistenker har tenkt å be henne kle av seg snart, hvilket hun på forhånd hadde bestemt / sagt er helt utelukket Jeg sitter igjen med inntrykket av at det er denne stemningen som er forsøkt skapt, at det er det kroppen og posituren kommuniserer. Jeg synes bare ikke ansiktet henger helt med, hvis du skjønner. De to siste bildene du har postet liker jeg veldig godt. Spesielt det at du ikke har valgt å photoshoppe masse for å fjerne all karakter fra huden hennes. Det er en ting når folk bruker litt kloning for å fjerne en stygg kvise eller et acne-arr, men når man softer vekk alt av karakter fra huden så blir det litt mye. Her ser man at hun er et menneske med levende hud, fregner og porer. Ikke en plastdukke. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Oioi=) Det var mange kommentarer, det liker vi =) Tar for meg ting litt kronologisk her nå, så skal se om jeg får svart tilstrekkelig på det viktiste. Ansiktsuttrykk osv er nevnt. I det klassiske bilde så har jo menneskene en holdning alâ de siste to bildene jeg har postet. Div, lent forover mot kamera, som har ett litt høyere standpunkt. Man føler litt lettere at den avfotograferte er interessert i deg som beskuer da. Pluss at øynene blir mye mere våkne, og kroppsholdningen blir mere imøtekommende. På de andre bildene er det en litt mere arrogant holdning, som jeg muligens lykkes bare halveis med. Skal fotografere henne igjen i morgen, kjæresten hennes kunne ikke bli med som planlagt, så blir noe lignende som forrige runde, se om jeg får rettet på det jeg har gjort feil tidligere. På de hel/halvfigurene ser dere sikkert at det meste er motsatt ifra det klassiske, og det er sikkert litt vanskeligere å like / fordøye. Bryter linjer istede for å bygge på de, lavt kamerastandpunkt, mindre imøtekommende blikk og generelt kroppspråk. Mulig grunnen til at det ikke funker er fordi det ikke er gjennomflørt nok. Burde kanskje prøvd det med en litt hardere lyskilde, og litt tilsvarende edgy lys. Blir litt portrett med ett hint of fasion. Så skal såklart lage opp en tråd da jeg har redigerte etter neste runde! Morsomme tolkniner fra eyefitness, når du sier det så kjenner jeg litt igjen det blikket. Får det ofte fra dama etter noe sene kvelder / firmafester med mye jaeger osv haha. @Sutekh, Spørs om jeg muligens er enig, blir kanskje for mye hake, og burde nok ha vridd softbox litt mere for å få litt mere definisjon i ansiktet. Se hva man får til neste gang man kjører en slik pose =) @Devisor, du får bare sende en mail engang da du har mulighet da men gi meg noen dager på å skaffe modeller evt. ta med noen selv Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Da har jeg fotografert henne igjen. Brukte ikke hasselbladen denne gangen, og da blir det fort litt annen stil.. Har masse utebilder også, som jeg vil poste, men dere begynner kanskje å bli litt lei av meg nå? Føler jeg spammer BK ganske bra for tiden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå