Gå til innhold

Problem ved bruk av gammel skjerm med ny PC.

Klatt3n

Anbefalte innlegg

Hallois. xo

Jeg har en snart to, kanskje tre år gammel skjerm, en Viewsonic, som jeg planla å bruke med min ny-innkjøpte PC fra Komplett. Denne har et GeForce 9800GTX-skjermkort, og alt så fint ut, helt til jeg skulle koble til PCen.

Skjermen min og det gamle skjermkortet mitt hadde en kabel som hadde D-Sub kontakter. Min nyinnkjøpte PC har ikke en eneste D-sub inngang, men to DVI-innganger. I eska som fulgte med PCen fikk jeg dog med to omformere (altså en liten DVI-kontakt som hadde en D-sub inngang i enden), men i skjermen er det rett og slett ikke plass til selve omformeren + kabelen, da alle kontaktene på en måte er inni et slags "inntrykk" i skjermen, hvilket forsåvidt er normalt.

Er det mulig at skjermer er for gamle til å funke med nyere skjermkort? Er det mulig at løsningen kan simpelheten være å gå til innkjøp av en DVI-kabel (DVI-kontakter i begge ender av kabelen), eller må jeg kanskje kjøpe en splitter ny skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adaptere er (normalt, har ikke sett andre varianter) for å plassere på skjermkort med DVI-utgang for å koble til en D-sub skjermledning. Forutsetningen er at skjermkortet også leverer analoge signaler via de analoge kontaktene i DVI-utgangen.

Du skal med andre ord benytte overgangen mot skjermkortet og benytte din gamle D-sub (analog) skjermkable videre mot skjermen.

Lenke til kommentar

Det var det jeg prøvde aller først - adapter mellom skjermkort og kabel. Har nettopp prøvd dette igjen, men skjermen registrerer fortsatt ikke en dritt. "No signal", står det der så fint.

Jeg er blank. Skjermen fungerer helt fint med min gamle PC, testet nettopp. Noen idéer til hva som kan være galt? Begynner å gå meg på nervene, dette.

Er det en teori at det kunne fungert med DVI-kabel, og ikke D-Sub-kabel med DVI-adapter?

(Skjermen kostet forøvrig 2000 når jeg kjøpte den, en 3ms 19 tommers LCD-skjerm fra Viewsonic.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...