Gå til innhold

asddas das

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært flott om du fortalte hva du spiste på en typisk dag, i tillegg til hvilke muligheter du har for trening idag; f.eks har du tilgang på noen manualer? Bor du i nærheten av et område hvor det er fint å løpe? osv.

Litt om bakgrunn hadde også vært fint, da med tanke på idrett du har drevet med tidligere.

Lenke til kommentar
skal du begynne på et treningstudio for du en egen plan som du kan følge

En plan som vanligvis ikke vil gi det(edit=deg) resultater om det smalt.

Jeg vet ikke hva det er. Enten ønsker ikke "instruktørene" på de fleste studioer at du skal lykkes, eller så vil de ha squat-racket for seg selv, eller kanskje de bare er dumme.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

til oppvarming jogger jeg ca 15-25 minutter til en fin hastighet. etter på har jeg en styrke trening for bryst, rygg, mage, lår, arm strekk muskelen (husker ikke den engelske navnet man vanligvis bruker) og noen andre muskelgrupper.

til benkstrekk maskinen brukte jeg først 70 i vekt men syntes at det ikke ga gode resultater så jeg økte de til 90 kilo.

det jeg bruker under styrketreningen er 10*4 øvelser med så mye vekter jeg klarer uten å å drepe meg selv2-3 ganger i uken :p

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Nemlig. den planen der kommer du ikke langt med :) "en styrke trening for bryst, rygg, mage, lår, arm strekk muskelen og noen andre muskelgrupper" hørtes ikke ut som et veldig gjennomtenkt program, og 10*4 hørtes ganske mye ut. En nybegynner vil få framgang uansett hva han gjør, men etter et par måneder så funker slike program langt fra optimalt.

Lenke til kommentar

ikke stol på personlige trenere de kan ikke en dritt annet enn å hjelpe gamle damer eller damer som har fått barn i gang. om du ønsker god framgang leter du opp ett program på iform-treningsforum.

Har selv 100% negativ erfaring med personlige trenere. grunner

De liker best apperater framfor løsvekt, det gir dårligere framgang.

tror ikke de skjønner alvoret i kostholdets viktighet.

De er glad i fullkropps program.

De erstatter foreksempel markløft med rygghev. knebøy med benpress. benk med brystpress osv osv. det gir elendig framgang i forhold.

I tillegg mener de att 12 reps er opptimalt.

for å si det slik det er ikke uten grunn att 90% av de personlige trenerne ser dårlige trente ut:P

Har irritert meg halvannen million ganger over personlige trenere som går arrogant bort til meg og sier jeg gjør knebøyen-markløften feil. noe jeg vet jeg gjør riktig;)

Men når det kommer til kosthold du spiser ALT for lite. prøv å legg til litt tunfisk, store kjøtt middager. havre osv osv. om du mener du ikke får nok protein kan du alltids gå for pulver. prøv å ligg på minst 1.5 g protein pr kg kroppsvekt. er ingen fasit på hva som er best men 1.5 er minimum IMO.

Endret av neoman
Lenke til kommentar

la oss slutte med å diskutere trenere på friskhuset.

til trådstarteren, hvilken muskler skal du trene?

på et treningstudio må vel de fleste her på forumet være enig med meg når jeg sier at du trener mest muskelmassen der, skal du ha smidige muskler skal du begynne på kampsport til høsten(siden det er da de har opptak).

gikk selv 3 måneder på tek-wondo (jaja, jeg skrev sikkert feil), ble så lei at jeg sluttet men lillebroren min har nå vært medlem i 3 år. hvis du begynner på en kampsport må du nok regne med at det er repetisjon, repetisjon og atter repitisjon. faren med dette er at de fleste slutter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...