Melfacion Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Som siste del i et komplett hjemmekinoanlegg i stua er jeg på jakt etter en lysdimmer som kan styres via IR. Denne skal styres av en logitech harmony fjernkontroll som også står på innkjøpslista. Noen tips til rimelige leverandører / produsenter? Har hittil sett denne: http://www.gewa.no/omgivelseskontroll/Lysb...e_IR_-_Gewa/431 erfaringer? anbefalinger? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Det finnes så mange ir styrte dimmere nå om dagen.. Men vet ikke hvordan det er å koble disse opp mot den fjernkontrollen du snakker om..Det er ikke noe alternativ for deg å ha en trådløs lysbryter på veggen eller der du vil ha den? Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg ser etter det samme. Jeg har fem lys som jeg vil styre individuelt. Dette fikk jeg til også ved å kjøpe fem fjernstyrte waveman dimmere med fjernkontroll fra clas ohlson. Dette var noe skikkelig ræl, fjernkontrollen fungerte greit nok i starten, men det tok ikke lange tiden før den ble svakere og svakere før den sluttet totalt å fungere. Det var totalt lotto om jeg fikk skrudd på et lys eller ikke. Bytte batteri på fjernkontrollen lar seg sikkert gjøre, men den trenger et lite rart 12V batteri :S Jeg er nå ute etter det samme bare med IR slik at jeg kan bruke universalkontrollen min. Hva har jeg å velge mellom? Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Olli: Såg batteriet ut som et mini AAA? Lenke til kommentar
Olli12345 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Jepp. Ca 2/3 av et aaa batteri. Men selv om jeg får tak i nye batterier hadde den ideelle løsningen vært 5 stk dimmere styrt av et ir signal. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Eg hadde samme batteri i min kontroll, og den fekk eg på Statoil for maks ein femtilapp.. Ellers så har dei det sikkert på fotobutikker/urmaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå