harryhekla Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Sendte mitt skjermkort (Geforce3 ti200 128mb Ram) i retur til Itbutikken 21/2 d.å. Det kom frem til deres returadresse 22/2, men de hentet aldri varen. Tok kontakt pr. telefon og etter 2 dager og 45 minutters venting tok de telefonen og ba meg kontakte deres norske kontor. Selv om jeg ringte det oppgitte nummeret fra deres websider. Når jeg kontaktet det norske kontoret og trykket valg av tjenester fra den oppleste menyen, ble jeg bedt om å ringe det danske nummeret. Etter å ha ringt salg ved det norske kontoret, ble jeg bedt om å sende mail til en [email protected], som viste seg å være "chefen". I en hyggelig mail med kjapt svar skriver han: "på grunn av at Norge ikke er med i EU" henter de returvarer kun på fredager, som ankommer Danmark påfølgende mandag eller tirsdag. Etter at mitt kort endelig ankom 4/3, har de etter å søkt om RMA nummer sendt det til leverandør for teknisk undersøkelse. Vi skriver idag 8/3, og jeg sitter fremdeles uten skjermkort. 15 dager uten avklaring, med et skjermkort som er på vei til deres leverandør er for dårlig etter mine begreper. At det tar 13 dager fra jeg sender varen til den ankommer dem er også mye for lenge. Jeg vil tenke meg nøye om før jeg bruker disse som leverandør igjen.... Sukk Atle Lenke til kommentar
ZneyPhinx Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Er kortet kjøpt etter 1 Juli 2002? Isåfall (correct me if Im wrong) har du vel krav på låneprodukt eller en avklaring i saken etter 1 uke ifølge ny kjøpslov. Dette gjelder alle produkter man er avhengig av, mobil, PC, komfyr og den type ting som man absolutt ikke klarer seg uten. EU eller ikke, jeg ville nok daska litt i bordet Lenke til kommentar
harryhekla Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Kortet ble kjøpt i desember 2002 Jeg mailet en forespørsel om forhåndsretur som ble blankt avvist..... Atle Lenke til kommentar
bbruvoll Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Smør deg med tålmodighet, bestillte komponenter for å bygge meg pc i fjor, det tok vel ca. 4 måneder før jeg hadde pcen i gang. Itbutikken er den mest useriøse dritt butikken jeg noen gang har kjøpt noe fra, merkelig egentlig i og med at det ser ut som det går rimelig bra for dem... :-? Lenke til kommentar
harryhekla Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Har hatt fundamentalt andre erfaringer med dem inntil nå: De har bra track & trace sider på levering av varer De er lette å komme i kontakt med når det gjelder salg. Men,- i det øyeblikk det ikke er klingende mynt i kassa det dreier seg om er de umulige å få fatt i De flyter vel på de som ikke har hatt problemer med varene de har kjøpt. Begynner å få dårlig samvittighet ift. de jeg har anbefalt å handle fra itbutikken. :oops: :oops: :oops: Atle Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Du er ikke den første med dårlige erfaringer med itbutikken. Se her. Har selv dårlige erfaringer med de. Eneste gang det nesten kjedde nnoe var når pappa ringte og begynte å quote paragrafer de hadde brutt. Men men lærte nå en del lover o.l. Og som sagt over, når du er uten en returprodukt innen 1 uke har du rett på en midlertidig erstatter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå