Gå til innhold

Dårlige rutiner / service hos Itbutikken.no


Anbefalte innlegg

Sendte mitt skjermkort (Geforce3 ti200 128mb Ram) i retur til Itbutikken 21/2 d.å. Det kom frem til deres returadresse 22/2, men de hentet aldri varen.

 

Tok kontakt pr. telefon og etter 2 dager og 45 minutters venting tok de telefonen og ba meg kontakte deres norske kontor. Selv om jeg ringte det oppgitte nummeret fra deres websider.

 

Når jeg kontaktet det norske kontoret og trykket valg av tjenester fra den oppleste menyen, ble jeg bedt om å ringe det danske nummeret.

 

Etter å ha ringt salg ved det norske kontoret, ble jeg bedt om å sende mail til en [email protected], som viste seg å være "chefen". I en hyggelig mail med kjapt svar skriver han:

 

"på grunn av at Norge ikke er med i EU" henter de returvarer kun på fredager, som ankommer Danmark påfølgende mandag eller tirsdag.

 

Etter at mitt kort endelig ankom 4/3, har de etter å søkt om RMA nummer sendt det til leverandør for teknisk undersøkelse. Vi skriver idag 8/3, og jeg sitter fremdeles uten skjermkort.

 

15 dager uten avklaring, med et skjermkort som er på vei til deres leverandør er for dårlig etter mine begreper. At det tar 13 dager fra jeg sender varen til den ankommer dem er også mye for lenge.

 

Jeg vil tenke meg nøye om før jeg bruker disse som leverandør igjen....

 

Sukk :evil:

 

Atle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kortet kjøpt etter 1 Juli 2002? Isåfall (correct me if Im wrong) har du vel krav på låneprodukt eller en avklaring i saken etter 1 uke ifølge ny kjøpslov. Dette gjelder alle produkter man er avhengig av, mobil, PC, komfyr og den type ting som man absolutt ikke klarer seg uten. EU eller ikke, jeg ville nok daska litt i bordet :yes:

Lenke til kommentar

Smør deg med tålmodighet, bestillte komponenter for å bygge meg pc i fjor, det tok vel ca. 4 måneder før jeg hadde pcen i gang. Itbutikken er den mest useriøse dritt butikken jeg noen gang har kjøpt noe fra, merkelig egentlig i og med at det ser ut som det går rimelig bra for dem... :-?

Lenke til kommentar

Har hatt fundamentalt andre erfaringer med dem inntil nå:

 

De har bra track & trace sider på levering av varer

 

De er lette å komme i kontakt med når det gjelder salg.

 

Men,- i det øyeblikk det ikke er klingende mynt i kassa det dreier seg om er de umulige å få fatt i :cry:

 

De flyter vel på de som ikke har hatt problemer med varene de har kjøpt.

 

Begynner å få dårlig samvittighet ift. de jeg har anbefalt å handle fra itbutikken. :oops: :oops: :oops:

 

Atle

Lenke til kommentar

Du er ikke den første med dårlige erfaringer med itbutikken. Se her. Har selv dårlige erfaringer med de. Eneste gang det nesten kjedde nnoe var når pappa ringte og begynte å quote paragrafer de hadde brutt. Men men lærte nå en del lover o.l. Og som sagt over, når du er uten en returprodukt innen 1 uke har du rett på en midlertidig erstatter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...