gigax Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 hei. Installerer operativsystemet på maskina til en kompis nå. HW: Q9300 P5E hovedkort 9800GX2 1stk Samsung disk på 250gb 1stk Samsung disk på 500gb Har prøvd å flashe biosen. lastet ned nyeste version, men når jeg bruke ASUS EZ flash, virket det som PCen frøs rett etter at jeg valgte bios filen, og den slo seg av. Når jeg velger harddisk å installere på, altså den på 250gb, så står det "Maskinvaren på datamaskinen støtter kanskje ikke oppstart på denne disken. Kontroller at diskens kontroller er aktivert på BIOS-menyen til datamaskinen." Og etterpå "Windows finner ikke et systemvolum som oppfyller kriteriene for installasjon" Anyone? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Har du initialisert disken på noen måte først? F.eks brukt noe slags partisjoneringsprogram? Det minner om en melding man kan få hvis man prøver å installere på en utvidet partisjon, og det ikke finnes noen primærpartisjon. Prøv å slett alt av partisjoner i installasjonsprogrammet, og lag ny partisjon der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå