Gå til innhold

Generell Dark Horse diskusjon

Anbefalte innlegg

Ser at vi både har en DC og Marvel diskusjon, så tenkte vi også kunne ha et emne om et annet profilert tegneserieselskap, nemlig Dark Horse. Tegneserier som har blitt utgitt av Dark Horse er for eksempel Hellboy, Sin City, Martha Washington, B.P.R.D. og 300. Selskapet har også gitt ut en hel haug med film-til-tegneserie titler blant annet Alien, Predator, Alien vs. Predator og Indiana Jones. I det siste valgte også Joss Whedon lansere den 8. sesongen av Buffy i tegneserieformat utgitt av nettopp Dark Horse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke Dark Horse noe særlig, men de har noen interessante Omnibus-tegneserier som Predator, Alien, Indy og Terminator. Hva synes dere om disse? Selv har jeg bare de fire jeg nevnte og har blandete følelser.

Alien Omnibus Volume 1 er ikke dårlig, men jeg mistet interessen etter en stund da det ble for rotete. Håper det tar seg opp, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe volume 2 med det første.

Predator Omnibus Volume 1 var mye bedre enn Alien, og selv om det er litt rotete til tider og direkte ødelegger hele Predator-konseptet til tider likte jeg den. (Predator var jo en jeger, så hvorfor skal en hel gjeng av dem invadere New York?)

Terminator Omnibus Volume 1 ligger på bordet foran meg, men har ennå ikke hatt tid til å lese i den. Likevel, det er jo Terminator, så hvor dårlig kan det bli?

Indiana Jones Omnibus Volume 1 derimot er fantastisk. Det er riktignok kun tre historier (Fate of Atlantis, Thunder In The Orient og Arms of Gold), men hver historie er svært lang og holder bra kvalitet hele veien. Jeg gleder meg til neste. Og ja, om dere lurte er Fate Of Atlantis basert på spillet med samme navn, men historien er forandret så den passer bedre som tegneserie. Jeg ble svært positivt overrasket til den, og de to andre er minst like bra. Hvem trenger flere filmer når vi har slike tegneserier? ;)

Lenke til kommentar

Eneste jeg har lest av det du nevner er predator og alien. Helt greie comic's, men alien Alien Vs Predator Civilized Beasts 2008 er det siste som har kommet. Trur jeg ;P er også det siste jeg har lest, og den comic'n er ikke verdt penga om du kjøper ;P

Lenke til kommentar
Kjenner ikke Dark Horse noe særlig, men de har noen interessante Omnibus-tegneserier som Predator, Alien, Indy og Terminator. Hva synes dere om disse? Selv har jeg bare de fire jeg nevnte og har blandete følelser.

Husker at de Indiana Jones tegneseriene gikk som biserie i Fantomet. Likte de veldig godt så jeg vurderer sterkt å kjøpe Indy omnibusene.

Lenke til kommentar

Indy Omnibusene samler hele serien i en stor samling, så vi får dem ikke episodevis lengre. Men er det negativt? Dessuten er de selvsagt i farger. (husker ikke om de var i farger i Fantomet).

Er Buffy sesong 8 fortsettelsen på tv-serien? Hm... nesten litt interessert nå. Og hvordan er muligheten for en ny sesong av Angel? Likte ikke helt måten den serien sluttet på. ;)

Lenke til kommentar
Indy Omnibusene samler hele serien i en stor samling, så vi får dem ikke episodevis lengre. Men er det negativt? Dessuten er de selvsagt i farger. (husker ikke om de var i farger i Fantomet).

De var i farger i Fantomet.

Og hvordan er muligheten for en ny sesong av Angel? Likte ikke helt måten den serien sluttet på. ;)

Ny sesong av Angel har også kommet i tegneserieform, men er ikke utgitt av Dark Horse. Har noe med rettigheter å gjøre.

Lenke til kommentar

Farger i Fantomet? Interessant. Men nå er de i det minste samlet, så vi slipper å lete frem gamle blader for å finne episodene. Dessuten ser de jo bra ut i bokhyllen. :)

Håper neste sesong av Angel kommer snart. Likte den ikke i begynnelsen, men den tok seg betraktelig opp etter to, tre sesonger.

Lenke til kommentar

Er Buffy sesong 8 fortsettelsen på tv-serien? Hm... nesten litt interessert nå. Og hvordan er muligheten for en ny sesong av Angel? Likte ikke helt måten den serien sluttet på. ;)

Ja.

Farger i Fantomet? Interessant. Men nå er de i det minste samlet, så vi slipper å lete frem gamle blader for å finne episodene. Dessuten ser de jo bra ut i bokhyllen. :)

Håper neste sesong av Angel kommer snart. Likte den ikke i begynnelsen, men den tok seg betraktelig opp etter to, tre sesonger.

Angel sesong 6 heter Angel: After the Fall, og er ikke utgitt av Dark Horse.

Beklager hvis dette spørsmålet er litt "dumt", men er det Dark Horse som har "Superman vs Alien" Tegneserien?

DC.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...