Andark Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 massiv støtte fra folket, våpen og religion er en enkel oppgave ? massive ja... If you dont like us, we kill you! Må sannlig si at mangen er dårlig informert i et "informasjonssamfunn". For pokker da vaio ! Valget av Hamas var, som jeg har skrevet rettovenfor, overvåket av det internasjonale samfunn og godkjent deretter. Hamas vant en brak seier fordi folket var lei av Fathas korrupsjon. Jeg er ikke helt enig i Hamas politikk selv, men jeg respekterer den avgjørelsen som er blitt gjort. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 palestinakomiteen som drar ned og kjøper fatah-capser? Vaio: så kven blei valgt 100% demokratisk av palestinerane til å lede dei? So? Hitler ble også valgt inn demokratisk. Dette betyr ikke automatisk the right choice. For pokker da vaio ! For pokker da... les det som ble skrevet over. Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Veit at det er en del nordmenn som dra ned til Israel. Der bidrar dem med hjelp. Finnes det lignende for Palestinerne? Ja visst Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Så kven blei valgt 100% demokratisk av palestinerane til å lede dei? So? Hitler ble også valgt inn demokratisk. Dette betyr ikke automatisk the right choice. Da seier eg det same om dei folkevalgte i israel og USA og dei andre sionistiske støttespelare. Piperenser: I lol'd :!: Endret 25. mai 2008 av Great Aftabeh Lenke til kommentar
Andark Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Så kven blei valgt 100% demokratisk av palestinerane til å lede dei? So? Hitler ble også valgt inn demokratisk. Dette betyr ikke automatisk the right choice. Hadde du kjent prossesen som gjorde Hitler til "Fører" så hadde du ikke vært så arogant i tonen Vivo. Jeg kan røpe at den ikke var så demokratisk som den prossesen som ga Hamas makten. Hva har du forresten å si om Bibel sitatet ? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Da seier eg det same om dei folkevalgte i israel og USA og dei andre sionistiske støttespelare. Piperenser: I lol'd :!: Nja, Når Hamas er katagorisert som terrororganisasjon av flere land.... Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Stiller meg faktisk litt kritisk til å godta Hamas som legitimt folkevalgte. De mener angrep på sivile er en legitim politikk. Slik jeg ser det, fratar det dem automatisk retten til å styre landet. Det øyeblikket de godtar at det IKKE er OK å angripe sivile for å nå sine mål, er de selvfølgelig legitime. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Da seier eg det same om dei folkevalgte i israel og USA og dei andre sionistiske støttespelare. Piperenser: I lol'd :!: Nja, Når Hamas er katagorisert som terrororganisasjon av flere land.... Tror ikke ryktet til nevnte nasjoner og noen av deres organisasjoner er noe betydelig bedre. Lenke til kommentar
Andark Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 At Hamas utfører handlinger som kan defineres som terrorisme er jeg enig i. Det er mangelen på nyanser jeg ikke liker. Israel driver en systematisk stats terrorisme ovenfor palistinere som fører til desperate handlinger fra et undertrykkt folk. Kravene Hamas stiller er de samme som verdenssammfunet stiller. Tilbke trekkning til grensene før 1967. Det er også verdt å merke seg at Sionister tok seg i bruk av Terrorisme for å presse ut Britene. Det mest kjente er bombingen av king david hotel som drepte 92 mennesker. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Så fort Hamas slutter med terroriseringen, har Israel ingen unnskylding på å ikke skape fred. Så det er win win for Palestinere. Lenke til kommentar
Andark Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Så fort Hamas slutter med terroriseringen, har Israel ingen unnskylding på å ikke skape fred. Så det er win win for Palestinere. Vet du hva ? Det er jeg faktisk delvis enig i Vaio. Kan du være enig i at Israelske intervensjoner er mot folkeretten og fordømt av store deler av verdenssamfunet ? Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hamas ba jo om våpenhvile mellom dei og Israel. Kva blei det av det? Lenke til kommentar
Mary Philbin Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Den internasjonale domstol i Haag har uttalt at den apartheid som er i Israel/Palestina nå er på samme nivå, mulig verre, enn det som har vært i Sør-Afrika. Et av tiltakene andre nasjoner brukte mot apartheidsystemet i Sør-Amerika var boikott og politisk press. Det samme kan Norge gjøre nå mot Israel. Selv om Norges boikott ikke ville løst alle palestineres problemer, er det noe som kan få flere og flere land til å gjøre det samme, og blir det nok press må Israel til slutt "gi seg". Endret 25. mai 2008 av Mary Philbin Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hamas ba jo om våpenhvile mellom dei og Israel. Kva blei det av det? Den gikk i luften sammen med Kassam rakettene. Lenke til kommentar
Andark Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mandela selv har uttalt at apartheidet i Israel er verre en det som var i Sør Afrika. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Den internasjonale domstol i Haag har uttalt at den apartheid som er i Israel/Palestina nå er på samme nivå, mulig verre, enn det som har vært i Sør-Afrika. Den internasjonale domstol er en gjeng med tullinger. De har ingen makt, heller er de ikke rasjonelle. De folkene mente at Norske glattceller er tortur... Internasjonal dostol... kan de kalle seg. Et av tiltakene andre nasjoner brukte mot apartheidsystemet i Sør-Amerika var boikott og politisk press. Det samme kan Norge gjøre nå mot Israel. Selv om Norges boikott ikke ville løst alle palestineres problemer, er det noe som kan få flere og flere land til å gjøre det samme, og blir det nok press må Israel til slutt "gi seg". Så hvordan forklarer du at Israel har Araber (palestinere) som minister? Det passet ikke inn i bildet på det store stygge Israel? huh? Folk har en tendens til å ignorere detaljer. Endret 25. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Eg stiller spørsmål ved din troverdigheit, Vaio, når du i det eine augeblikket referer til FN som ein troverdig kilde og seier at FN alltid har rett, mens du andre gonger meiner FN berre er inkompetente. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Eg stiller spørsmål ved din troverdigheit, Vaio, når du i det eine augeblikket referer til FN som ein troverdig kilde og seier at FN alltid har rett, mens du andre gonger meiner FN berre er inkompetente. I did? Når? Har aldri referet FN/UN som en troverdig organisasjon. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mao burde Israel aldri ha blitt oppretta Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Mao burde Israel aldri ha blitt oppretta Men det er der... Israel er et land. So live with it.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå