Gå til innhold

Palestina! Hvordan kan vi hjelpe?

Anbefalte innlegg

Personlig klarer jeg ikke å synes synd på et folk som selv har valgt sin bane og foretrekker å strappe bomber til sine barn og sende dem over grensa for å bli massemordere, heller enn å "ydmyke" seg ved diplomati.

Det beste man kan gjøre for palestinerne er å slutte å sende dem penger til våpen og eksplosiver slik som Europa og araberlandene gjør, og å bosette dem i araberlandene hvor de hører hjemme.

Gazastripen og Vestbanken er to enorme Blitzhus i min oppfatning.

Selvsagt er det mange uskyldige palestinere, men som nasjon og folk, har de kun min avsky og mitt sinne.

Signed!;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det beste man kan gjøre for palestinerne er å slutte å sende dem penger til våpen og eksplosiver slik som Europa og araberlandene gjør, og å bosette dem i araberlandene hvor de hører hjemme.

Hvor "hører de hjemme" da, og hvorfor?

De hører hjemme i Egypt og Jordan. Det er fordi at "palestinerene" tiderligere var folk som bodde i Jordan og Egypt, men kom under Israels styre etter 1967-krigen.

Jeg er ikke enig med at man skal kaste dem ut av områdene, men de hører hjemme i Egypt og Jordan.

Lenke til kommentar

De hører hjemme i Egypt og Jordan. Det er fordi at "palestinerene" tiderligere var folk som bodde i Jordan og Egypt, men kom under Israels styre etter 1967-krigen.

Hva mener du? Det bodde da folk i området Israel ligger i idag før Israel ble dannet. Hvorfor sier du at alle palestinere kommer fra Jordan og Egypt?

Lenke til kommentar

Hva mener du? Det bodde da folk i området Israel ligger i idag før Israel ble dannet. Hvorfor sier du at alle palestinere kommer fra Jordan og Egypt?

Før Israel ble dannet var det et stort emperiet kalt Ottomans Rike og dereter England. Ottomans Rike eksisterer ikke lenger, og vi har ingen tanker om å gjøre dem engelskmenn. Etter konfliktene i 1947-49 ble grensene dannet. Da fikk Israel Palestina, utenom Gaza og vestbredden og gaza ble gitt til Egypt og vestbredden ble gitt til Jordan. Dermed er de fra Egypt og Jordan. De som bodde i Israel er israelere.

Lenke til kommentar
Før Israel ble dannet var det et stort emperiet kalt Ottomans Rike og dereter England. Ottomans Rike eksisterer ikke lenger, og vi har ingen tanker om å gjøre dem engelskmenn. Etter konfliktene i 1947-49 ble grensene dannet. Da fikk Israel Palestina, utenom Gaza og vestbredden og gaza ble gitt til Egypt og vestbredden ble gitt til Jordan. Dermed er de fra Egypt og Jordan. De som bodde i Israel er israelere.

Here we go again: "Who owns the fucking place?"

ON topic:

Å skape fred er enkelt.

• Fjern religiøse/hat propaganda.
  • Skolegang for barn.
  • Fjern Hamas.
  • Fjern våpen.
  • Fjern Religion.

vips... kom fred. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hamas ble da valgt gjennom demokratiske prosserser godkjent av verdenssamfunnet. Det samme verdenssamfunet som fordømmer okkupasjonen av vestbredden og blokkaden av gaza, for ikke å snakke om bosettningene som er strødd over hver eneste strategiske høyde og ved alle vannresorvarer, samt det etnisk-kulturelle utrensningen.

Jeg mener Israel boikot og politisk press på den Israelske stat er et bra sted å begynne.

Foresten kom jeg over et Interesant bibel sitat her om dagen

"Når en innflyter bor i landet hos dere, skal dere ikke undertrykke ham. Du skal elske ham som deg selv. For dere har selv vert innflytere i Egypt. Jeg er Herren deres Gud"

- 3 Mos. 19,33-35

Lenke til kommentar

ON topic:

Å skape fred er enkelt.

• Skolegang for barn.
  • Fjern Hamas.
  • Fjern våpen.
  • Fjern Religion.

Så du mener altså at å fjerne fordommer, godt etablerte politiske grupperinger med massiv støtte fra folket, våpen og religion er en enkel oppgave ?

Lenke til kommentar
Å skape fred er enkelt.
  • Skolegang for barn.
  • Fjern våpen.
  • Fjern Religion.

MAO fjerne veldig mange israelere?

Mao: Fjerne Hamas. Israel er et demokratisk samfunn.

Lenke til kommentar
Veit at det er en del nordmenn som dra ned til Israel. Der bidrar dem med hjelp. Finnes det lignende for Palestinerne?

:rofl: Plenty... Stikkord: SU, Halvorsen og 600 millioner norske skattekroner.

Javel? Staten støtter like mye de parasittene også.

Hvilken parasitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...